שתף קטע נבחר

סעודיה: בכירים במשפחת המלוכה נעצרו בגין "ניסיון הפיכה"

לפי "ניו יורק טיימס" ו"וול סטריט ג'ורנל", יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן, הנחשב לשליט בפועל של הממלכה, הורה לעצור את אחיו הצעיר של המלך, את יורש העצר לשעבר ואת אחיו של האחרון. זהו עוד צעד בהידוק האחיזה של בן סלמאן בממלכה

יורש העצר של סעודיה מוחמד בן סלמאן  (צילום: רויטרס)
יורש העצר של סעודיה, מוחמד בן סלמאן (צילום: רויטרס)

יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן, הביא למעצרם של שלושה בכירים במשפחת המלוכה, שלפחות שניים מהם נחשבים ליריביו. כך דיווחו הלילה (בין שישי לשבת) העיתונים "ניו יורק טיימס" ו"וול סטריט ג'ורנל". לפי הדיווחים, העצורים הם הנסיך אחמד בן עבד אל-עזיז, אחיו הצעיר של המלך סלמאן; יורש העצר לשעבר מוחמד בן נאיף; והנסיך נאיף, אחיו של מוחמד בן נאיף.

 

ב"וול סטריט ג'ורנל" דווח כי לפי גורמים סעודים המעצרים בוצעו בגלל "ניסיון הפיכה" נגד המלך סלמאן ונגד יורש העצר מוחמד בן סלמאן. המעצר מהדק עוד יותר את אחיזתו בממלכה של יורש העצר בן סלמאן, מי שנחשב לשליט בפועל של סעודיה.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

  

 

בן סלמאן ובן נאיף (מימין) (צילום: AFP) (צילום: AFP)
בן סלמאן ובן נאיף (מימין)(צילום: AFP)

מלך סעודיה, סלמאן בן עבד אל-עזיז בועידת הליגה הערבית בטוניז  (צילום: AP)
אחיו הקטן נעצר. מלך סעודיה, סלמאן בן עבד אל-עזיז(צילום: AP)

לפי "וול סטריט ג'ורנל", המעצרים התרחשו ביום שישי בבוקר בשעה מוקדמת. גורמים המעורים בפרטים סיפרו לעיתון כי אנשי המשמר המלכותי, חובשי מסכות ולבושים שחורים, פשטו על בתיהם של הנסיך אחמד בן עבד אל-עזיז ושל מוחמד בן נאיף, עצרו אותם וערכו בהם חיפושים. הם עצרו גם את אחיו של בן נאיף.

 

לפי הגורמים ששוחחו עם "וול סטריט ג'ורנל", שני הנסיכים הבכירים שבעבר היו מועמדים אפשריים לכס המלוכה עשויים כעת להישלח למאסר ממושך ואולי אף להיות מוצאים להורג.

 

זה זמן רב שנטען כי מאבקי ירושה מתנהלים בין גורמים בממלכה לבין בן סלמאן, שנחשב כיום לאיש החזק בה.

 

ביוני 2017 הודיע המלך סלמאן עבד אל-עזיז על הדחתו של הנסיך בן נאיף, אחיינו ששימש גם כשר הפנים, מתפקיד יורש העצר, ועל מינויו של בנו של המלך, מוחמד, במקומו.

 

ב-2018 דווח כי הנסיך אחמד בן עבד אל-עזיז, אחיו הצעיר של המלך ודודו של בן סלמאן, שהה כחודשיים וחצי מחוץ לסעודיה לאחר שנתפס משמיע ביקורת מרומזת על המלך ויורש העצר. סוכנות הידיעות רויטרס ציינה אז, לפי דיווחים, כי אחמד היה אחד משלושה אנשים בלבד במועצת הנאמנים הסעודית, הכוללת את בכירי משפחת המלוכה, שהתנגדו להדחתו של בן נאיף ולהחלפתו בבן סלמאן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
מוחמד בן סלמאן
צילום: רויטרס
מומלצים