שתף קטע נבחר

המשטרה בוחנת את הדיווחים על הפעלת החוקרים הפרטיים נגד גנץ

בכירים באגף החקירות בוחנים את הפרסומים על הפעלת חוקרים פרטיים נגד יו"ר כחול לבן, אולם עד כה לא ידוע מי עומד מאחוריהם. הליכוד דרש ממבקר המדינה לבדוק את הטענות שהוא עמד מאחורי הפריצה לטלפון של גנץ

בני גנץ  (צילום: רויטרס)
בני גנץ (צילום: רויטרס)

גורמים בכירים באגף החקירות של המשטרה החלו היום (ראשון) בבחינת החומרים שפורסמו על איסוף המידע על יו"ר כחול לבן בני גנץ על-ידי חוקרים פרטיים. בשלב הנוכחי מדובר בבחינה אם מדובר במעשה פלילי - וטרם נגבו עדויות.

 

לפי הדיווחים בדה מרקר ובחדשות רשת, הליכוד ביצע התקשרות בעייתית לכאורה עם חוקרים פרטיים, אולם בשלב זה לא ברור מי שילם לאותם החוקרים - ומה הם הצליחו להשיג. 

 

רונן צור, היועץ האסטרטגי של מפלגת כחול לבן, הגיש ביום שישי האחרון תלונה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, ובה ביקש לבדוק אם במהלך החקירה הפרטית נגד גנץ נפרץ הטלפון האישי של יו"ר כחול לבן. לפי הדיווחים, חברת החקירות CGI שנשכרה על-ידי כחול לבן במערכת הבחירות הקודמת על-מנת לחפש מדלפים בשורות המפלגה, הייתה אותה החברה שנשכרה מצד מקורבי נתניהו לאיסוף מידע על גנץ בבחירות באפריל.

 

במכתב ששלח ליועמ"ש כינה צור את הפרסומים כ"פרשת ווטרגייט הישראלית", וכתב כי החוקרים הופעלו דרך חברות קש ו/או באמצעות משרדי עורכי דין הקשורים לראש הממשלה. צור כתב כי עולה חשד להאזנות סתר, פגיעה בפרטיות וגניבת מידע סודי עסקי ופרטי.

 

בעקבות הפרסומים פנה הליכוד למבקר המדינה בדרישה לבדוק את הטענות ה"שקריות ומשוללות היסוד כאילו לליכוד או למי מטעמו יש קשר לפריצה לטלפון הנייד של בני גנץ ולשליחת חוקרים פרטיים לצורך מעקב נגדו או נגד אחרים", כדברי המפלגה.

 

עורך הדין אבי הלוי, המייצג את הליכוד, הוסיף כי "הליכוד פועלת תמיד לפי חוק. אנשיה או ספקיה, מעולם לא פרצו לטלפון כלשהו ומעולם לא ביקשו ממאן דהוא לפרוץ לטלפון כלשהו או לבצע פעילות לא חוקית אחרת".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים