שתף קטע נבחר

צילום: שאול גולן

דרישת משרד הבריאות: בידוד לשבים מכל רחבי העולם

ארה"ב בפנים? במהלך דיון עם רה"מ, קרא משרד הבריאות להכליל את כל השבים מחו"ל בבידוד הנדרש עקב הסכנה להידבקות בקורונה. נתניהו שוחח בנושא עם סגן נשיא ארה"ב פנס, ובהמשך יוחלט אם להרחיב את הרשימה. וגם: למה משרד הבריאות מתנגד להארכת חופשות התלמידים?

 

מפנה בגישה ברקע החשש להתפשטות נגיף הקורונה בישראל: אנשי משרד הבריאות הציגו אחר הצהריים (יום א') בדיון עם ראש הממשלה בנימין נתניהו עמדה שלפיה על כל השבים לישראל מכל רחבי העולם להיכנס לבידוד למשך 14 ימים. בכך מקווים במשרד הבריאות לצמצם באופן ניכר את סכנת ההידבקות מהנגיף. בשעה 19:15 בערב יערוך משרד הבריאות תדרוך בהשתתפות ראש הממשלה, שר הבריאות יעקב ליצמן, ראש המל"ל ובכירי משרד הבריאות. ynet יעביר את התדרוך בשידור חי.

 

התפרצות הקורונה - סיקור מיוחד ב-ynet

דקה אחר דקה: כל העדכונים

 

הדיון בהשתתפות ראש הממשלה נתניהו עסק בהרחבת רשימת המדינות שחייבות הפניה לבידוד. בין היתר נבחן אם להכניס את ארצות הברית או חלקים ממנה לרשימה הקיימת. ברקע הדברים שוחח נתניהו עם סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס.

 

נתניהו רוצה לשמור על תיאום מלא עם האמריקנים, ומשרד הבריאות לוחץ על הכנסת ארצות הברית לרשימה. נתניהו וסגן הנשיא פנס סיכמו על עריכת שיחות המשך בין הצוות הישראלי להתמודדות עם נגיף הקורונה לצוות האמריקני, בהשתתפות מתאמת הטיפול בנגיף בבית הלבן ד"ר דברה בירקס. השיחות יתקיימו במטרה לקדם שיתוף פעולה טכנולוגי ומדעי ובהתמודדות המשותפת עם אתגרי הנגיף.

בנימין נתניהו יעקב ליצמן הערכת מצב נגיף קורונה משרד הבריאות (צילום: רויטרס)
שר הבריאות ליצמן וראש הממשלה נתניהו(צילום: רויטרס)

 

גורם מדיני אמר בסוף השבוע ל-ynet כי ישראל בוחנת להוסיף עוד שורה של מדינות שהחוזרים מהן יחויבו בבידוד - בהן גם ארצות הברית. לפי הגורם הממשלתי, משרד הבריאות פועל מאחורי הקלעים כדי להוסיף את ארצות הברית לרשימה, אך עד כה נבלם מצד משרדי ממשלה אחרים מחשש לפגיעה בקשרים המדיניים והכלכליים עם וושינגטון. בישראל חוששים גם מתגובתו של ממשל דונלד טראמפ להחלטה שכזאת.

 

אמש עדכן המל"ל את משרד החוץ על אפשרות שמשרד הבריאות יודיע כי כל השבים ממדינות ניו יורק, קליפורניה ווושינגטון יתבקשו להיכנס לבידוד של 14 יום. במשרד ראש הממשלה הבהירו אמש כי טרם נפלה כל החלטה בנושא. גורם מדיני בכיר אף הבהיר אמש כי קיימות התנגדויות להמלצת משרד הבריאות וכי זה לא בהכרח יהיה הניסוח הסופי של ההוראה. במל"ל גם לא מתכוונים לחייב את השבים מוועידת איפא"ק בבידוד, אף שכמה מהמשתתפים אובחנו כחולים בנגיף.

 

 

שר הבריאות ליצמן אמר היום לפני כניסתו לישיבת הממשלה כי "יכול להיות שיהיו צעדים גדולים במשך היום", אך לא פירט. הוא נשאל אם היו לו מחלוקות עם ראש הממשלה נתניהו בנוגע להגבלות על החוזרים ממדינות ארה"ב - והשיב שהנושא טרם הוכרע: "אנחנו הולכים לשבת על זה ולהחליט".

 

במקביל, משרד הבריאות הציג היום בישיבת הממשלה עמדה הפוכה למגמה המסתמנת להאריך את חופשות של הילדים בבתי הספר. אנשי משרד הבריאות טענו שלא רק שלא נכון להאריך את החופשות, אלא שכדאי אפילו להאריך את משך הלימודים. הסיבה: כאשר הילדים מסתובבים - סיכויי ההידבקות גבוהים יותר.

 

ראש הממשלה נתניהו אמר אמש כי הוא מתכוון לבקש לגייס תלמידים וחיילים לחיטוי מתקנים ציבוריים כדי להיאבק בהתפשטות נגיף הקורונה. "אנחנו חייבים לחטא מתקנים ציבוריים. הנגיף הזה רגיש לאקונומיקה. חייבים לפעול בצורה מסודרת ולחטא תחנות רכבת, אוטובוסים וכד'. לצורך זה, אגייס בתקופת החופש, וייתכן שזה יהיה חופש מורחב, את הנוער גם בבתי הספר וגם במסגרת תנועות הנוער בצורה מאוד מוקפדת לעזור בחיטוי", אמר אמש נתניהו.

 

נכון לעכשיו רשימת הנדבקים בנגיף כוללת 25 ישראלים. שלושה מהם החלימו, רובם במצב קל ואחד מאושפז בבית החולים פוריה בטבריה במצב קשה.

נפתלי בנט עם אלוף תמיר ידעי תרגיל פיקוד העורף צה
השר בנט בתרגיל פיקוד העורף(צילום: תקשורת שר הביטחון)

בתוך כך, שר הביטחון נפתלי בנט הנחה להציג בפניו את המשמעויות הכלכליות בתרחיש של הטלת סגר על שטחי הרשות הפלסטינית בעקבות המשך התפשטות הנגיף. במהלך תרגיל שערך פיקוד העורף בעניין נגיף הקורונה, אמר השר בנט כי "במקרה של התפשטות הנגיף למצב של מגפה ובהכרזה על משבר לאומי, תיקח מערכת הביטחון את האחריות לניהול האירוע.

 

"חשוב להגיד שאנחנו עוד לא שם, ואנחנו מעריכים ומקווים גם לא להגיע לשם. אם כל אזרח במדינה יפעל לפי הנחיות משרד הבריאות, של שטיפת ידיים, של הימנעות ממגע אחד עם השני ושמירת הסדר הציבורי, אנחנו בהחלט נוכל לצלוח את המשבר".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
השר ליצמן וראש הממשלה נתניהו
צילום: רויטרס
מומלצים