שתף קטע נבחר

חבר פרלמנט ספרדי נדבק: הבית התחתון משותק

חבר במפלגת הימין הקיצוני נדבק בנגיף הקורונה, ובסוף השבוע השתתף בכנס עם מחוקקים אחרים. "אל פאיס": פעילות הבית התחתון בפרלמנט הופסקה לשבוע. איסור על כינוסים של יותר מ-1,000 איש במדריד ובחבל הבאסקים, ר"מ הולנד קרא לאזרחים שלא ללחוץ יד – ואז לחץ בעצמו

 

הבית התחתון של הפרלמנט בספרד הפסיק את פעילותו לשבוע לפחות, אחרי שאחד המחוקקים נדבק בנגיף הקורונה. כך דיווח בצהריים (יום ג') העיתון הספרדי "אל פאיס". מהפרלמנט לא נמסרה תגובה.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

מריאנו ראחוי ראש הממשלה ה ספרדי ספרד הודח הדחה הצבעת אי אמון ב פרלמנט ב מדריד דיון פרשת שחיתות (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

המחוקק שנדבק בנגיף הוא חאבייר אורטגה סמית, ממפלגת הימין הקיצוני "ווקס" (השלישית בגודלה בפרלמנט). אורטגה סמית השתתף בסוף השבוע בעצרת פוליטית עם אלפי משתתפים, שאליה הגיעו מחוקקים רבים מהמפלגה. בסרטונים שפורסמו מהעצרת הוא נראה מחבק את תומכי המפלגה ומנשק אותם.

 

מפלגת "ווקס" הודיעה מוקדם יותר שהיא ביקשה מהפרלמנט להפסיק זמנית את הפעילות לאור החשש מהתפשטות הקורונה. "ווקס" הודיעה שעד שהפרלמנט יחליט בעניין אורטגה סמית ושאר 51 המחוקקים של המפלגה יעבדו מהבית.

סופר ריק במדריד (צילום: AFP)
המדפים ריקים במרכול במדריד(צילום: AFP)

סופר ריק במדריד (צילום: AP)
(צילום: AP)

סופר ריק במדריד (צילום: AP)
(צילום: AP)

אנשי הצלב האדום במדריד (צילום: EPA)
אנשי הצלב האדום במדריד(צילום: EPA)

משרד הבריאות הספרדי דיווח שמספר הנדבקים בקורונה במדינה עומד על 1,622. 35 מתו מהנגיף. היום הודיעה ספרד שהיא מבטלת את כל הטיסות הישירות מאיטליה עד 25 במרץ, כדי לבלום את התפשטות הנגיף, ואחר הצהריים הכריזה הממשלה כי היא אוסרת לקיים כינוסים של יותר מ-1,000 איש במדריד, בשני אזורים בחבל הבסקים ובאזור לה ריוחה שבצפון המדינה. באשר לקיום אירועים רבי משתתפים בשאר המדינה יבחנו הרשויות כל מקרה לגופו.

 

איטליה, נזכיר, הטילה אמש סגר על כל האזורים במדינה - צעד חסר תקדים שנועד לעצור את התפשטות הקורונה. אתמול דיווחה המדינה על 9,172 נדבקים בנגיף הקורונה ועל 463 מתים – הנתונים הגבוהים בעולם אחרי סין.

 

בנוסף להטלות הסגר וחובת הבידוד, מדינות ברחבי העולם ממליצות לאזרחים לצמצם מגע, ובין השאר להימנע מלחיצות ידיים. ראש ממשלת הולנד מרק רוטה סיפק רגע משעשע, כשקרא להולנדים שלא ללחוץ ידיים - ואז התבלבל ולחץ את ידו של בכיר הולנדי במרכז לפיקוח אחר מחלות מדבקות. "סליחה, אנחנו לא יכולים לעשות את זה יותר", אמר רוטה.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים