שתף קטע נבחר

צילום: EPA

נזכרו באיחור: חברות האוטובוסים במבצע חיטוי וסימון מושבים

משרד התחבורה הורה על ניקוי יסודי של אוטובוסים ועל איסור ישיבה בסמיכות לנהג, ובחלק מחברות האוטובוסים כבר החלו לפעול לפי ההנחיות. עם זאת, מספרים נהגים על חשש להגיע לעבודה

 

 

רק לאחר שחולי קורונה עלו על אוטובוסי התחבורה הציבורית ורק לאחר שבמדינות רבות עשו זאת מזמן, אמש (שני) הורה משרד התחבורה על הנחיות חדשות, הכוללות בין היתר ניקוי יסודי של האוטובוסים, ואכן, חלק מחברות התחבורה הציבורית פעלו לניקוי וחיטוי קווים וליישום הנחיות נוספות האוסרות על ישיבה בסמיכות לנהג. צלמי ynet תיעדו את האוטובוסים.

 

כל עדכוני הקורונה - סיקור מיוחד ב-ynet

עוד שמונה ישראלים אובחנו בקורונה: משרד הבריאות פרסם מידע חלקי על מסלולם

תנודות חריפות בוול סטריט: המדדים נעים בין עליות לירידות

מכבי מכרה 5,00 כרטיסים לבאסקוניה, משרד הבריאות מאשר 2,000

הגבלות הקורונה: יבוטלו אירועים עם יותר מ-2,000 איש, הימנעו מביקורים בבתי חולים

בקו 19 של אגד בי-ם הניקיון נשמר, וסרטים הועברו במושבים הקדמיים למניעת ישיבת נוסעים. גם בקו 64 בחדרה של חברת קווים שם החלונות נפתחו רק בקרבת הנהג, שאמר כי הנוסעים סוגרים אותם. בקו 18 של דן באשקלון יושמו ההנחיות ובקו 69 של קווים ברמת גן הנהג עטה מסיכה. לעומת זאת, בת"א, בקו 19 של חברת דן, נוסעים יושבים גם מקדימה.

 

קו 18 דן תל אביב (צילום: נדב אבס )
קו 18 של דן בתל אביב, המושבים חסומים(צילום: נדב אבס )

 

קו 69 רמת גן (צילום: נדב אבס )
קו 69 רמת גן(צילום: נדב אבס )

קו 18 דן תל אביב (צילום: נדב אבס )
קו 18 דן תל אביב(צילום: נדב אבס )

קו 19 של אגד בירושלים (צילום: גיל יוחנן )
קו 19 של אגד בירושלים(צילום: גיל יוחנן )

חסימה של שורת המשובים הראשונים מנהגי האוטובוס (צילום: אסף זגריזק)
חסימה של שורת המשובים הראשונים מנהגי האוטובוס(צילום: אסף זגריזק)

 

 

חיטוי אוטובוס של חברת
חיטוי אוטובוס של חברת "דן", אתמול(צילום: מוטי קמחי)

חיטוי אוטובוס של חברת
חיטוי אוטובוס של חברת "דן"(צילום: מוטי קמחי)

תיעוד חיטוי האוטובוסים בפתח תקווה ()
תיעוד חיטוי האוטובוסים בפתח תקווה

חברת אפיקים היתה הראשונה להודיע אתמול על חיטוי האוטובוסים, וחברת דן הזמינה את צלמנו לתעד את מאמצי החיטוי. ב-ynet פורסמו חששותיהם של נהגים ומומחים מהעדר חיטוי האוטובוסים שבהם נסעו חולי קורונה ומהלכלוך במרבית קווי התחבורה הציבורית בישראל.

 

אברהם טוביאס, נהג בחברת קווים בקו 59 שבו נסעה אחת החולות סיפר: "פחד אלוהים, אנחנו באי-ודאות ובחשש כבד. התחלנו לבצע פעולות של אי-גביית תשלום בחלק הקדמי, וחלק מהנהגים לא פותחים דלת קדמית. נהגים רבים לא רוצים להגיע לעבודה".

 

טוביאס סיפר כי בשל היעדר ההנחיות, הנהגים החלו לחטא בעצמם את סביבת העבודה שלהם, "אני לא יודע בכלל אם זה עוזר אבל אני מנקה במגבונים את החלונות ואת המשטחים החשופים ומצטייד באלכו-ג'ל אבל אני בכלל לא יודע אם זה מונע הדבקה כי אף אחד לא מדבר איתנו".

 

תחנת הרכבת בנתב"ג נסגרה

בשבת וביום ראשון הצהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי אוטובוסים ותחנות הרכבת יחוטאו, אך ההנחייה לא הגיעה למשרד התחבורה או לרכבת ישראל. מוקדם יותר היום, החליטו במשרד התחבורה לסגור את תחנת רכבת נתב"ג לטסים ארצה, לאחר לחצים שהופעלו על המשרד לנקוט באמצעי הגנה על נוסעי הרכבת בהעדר הנחיות ממשרד הבריאות ומשרד ראש הממשלה.

 

גורם ברכבת אמר כי "הצעד של משרד התחבורה מבורך". הוא התייחס לשלב הבא, אם יידרש, ואמר כי מדובר ב"יצירת אזור סטרילי לטובת פקחי הרכבת, כפי שנעשה עם נהגי האוטובוסים".

 

"כל עובד שייכנס לבידוד יוריד מהיכולת שלנו לתת שירות. יש כבר 10 פקחים בבידוד, ייתכן שנגיע למצב שבו לא יהיו מספיק עובדים כדי להפעיל את הרכבות". עוד ציין הגורם כי הרכבות לא עוברות חיטוי, אלא ניקיון בלבד בסוף כל יום: "נדרש ניקיון יסודי של ידיות, מכונות כרטוס ומתקנים. אלפי נוסעים נוגעים במכונת כרטיסים אחת, ואי אפשר לדעת אם האזור עבר חיטוי".

 

 

לדברי הגורם, ייתכן שהצעד הבא הנחוץ במאמצים להגן על נוסעי התחבורה הציבורית ישראל מהקורונה הוא חיטוי הרכבת והתחנות, כפי שכבר הובטח שייעשה, מבלי שהנחיות הגיעו לשטח.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: נדב אבס
נהג אוטובוס
צילום: נדב אבס
מומלצים