שתף קטע נבחר

צילום: EPA

אין רכבת מנתב"ג: "העובדים אמרו לי - קח רכבת מת"א"

יממה אחרי סגירת תחנת רכבת נתב"ג לשבים מחו"ל נרשמה גם הבוקר תנועה דלילה בשער הכניסה הראשי של מדינת ישראל. נוסעים ששבו ארצה הופנו על ידי עובדי הרכבת לתחבורה ציבורית ומחו על כך: "אין בזה שום היגיון"

 

 

 

ככל שחולפים הימים הופך טרמינל 3 בנמל התעופה בן גוריון לריק יותר ויותר מנוסעים כתוצאה מביטולי עשרות טיסות ביום. הבוקר (רביעי) נסגרה תחנת רכבת נתב"ג לנוסעים ששבו לישראל מחו"ל, זאת במטרה למנוע את נסיעתם של אלו האמורים להימצא בבידוד. עובדי נתב"ג ונוסעים שהגיעו מנמל התעופה רמון ליד אילת, הורשו להיכנס לתחנה לאחר שהציגו כרטיסי טיסה. שמואל, שנחת בישראל מלונדון, הופתע לגלות שלא יוכל לשוב לביתו ברכבת.

 

"נחתתי מטביליסי. התכוונתי לקחת רכבת לעכו אבל עכשיו זה יהיה מסובך יותר. אין לי דרך להגיע הביתה שלא בתחבורה ציבורית אז אקח מפה אוטובוס לתחנה המרכזית ומשם אמשיך באוטובוס נוסף הביתה", סיפר. נוסע נוסף שנחת בטיסה מלונדון הופתע לגלות שגם הוא לא יוכל לחזור ברכבת לביתו בבאר שבע: "עובדי הרכבת אמרו לי לקחת מפה אוטובוס לתחנת רכבת ההגנה בתל אביב ומשם אעלה על רכבת לבאר שבע, אין בזה שום היגיון. אם אני נוסע ברכבת, מה זה משנה אם עליתי עליה בנתב"ג או בתל אביב? אין לי רכב ואין לי ברירה אחרת מלבד להגיע הביתה בתחבורה ציבורית".

נתב
מתרוקן מיום ליום. נתב"ג(צילום: מוטי קמחי )
נתב
נוסעים ששבו ארצה הופנו לתחבורה ציבורית(צילום: מוטי קמחי )
  

ישיבת ועד של עובדי רשות שדות התעופה בנוגע למצב שהולך ומחמיר, נדחתה לאחר שהתברר כי אחד מעובדי האחזקה בנתב"ג אובחן כחולה בקורונה. מנכ"ל רשות שדות התעופה, יעקב גנות, העביר מכתב לעובדים שבו תיאר את המציאות החדשה שעימה ייאלצו להתמודד: "זהו נגיף שלא הכרנו כמותו. בשלב זה, מענה תרופתי לנגיף עדיין אינו בנמצא. עולם התעופה הבינלאומי, שאנחנו חלק בלתי נפרד ממנו, הוא אחד התחומים הראשונים שנפגע מהתפשטות הנגיף, פגיעה קשה, עמוקה וארוכת טווח. בהתאם לכך, נאלצנו ונאלץ גם בהמשך, לנקוט בשורה ארוכה של צעדים ומהלכים קשים וחד משמעיים בכדי לשמור מצד אחד את שערי מדינת ישראל פתוחים ומצד שני, לצמצם ככל הניתן את הסיכון לפגיעה כלכלית ולשמור על איתנותה של הרשות לטווח הארוך.

 

"הנהלת הרשות פועלת כבר זמן במתכונת חירום. הערכות מצב מבוצעות באופן רציף, התפתחויות ושינויים בהנחיות, נבחנים כל העת וגורמי המטה פועלים בקשר רציף עם כלל גורמי המדינה המעורבים בניהול המשבר. כל מהלך וכל החלטה מושפעים בראש ובראשונה מהצורך לשמור על בריאות כולנו, ועל ידי כך על בריאות משפחותיכם וכל הבאים עמכם במגע. הימים הבאים יהיו ימים מאתגרים. נמלי התעופה ומעברי הגבול לא ידעו ימים כאלו בעבר ונקווה כולנו שבמהרה ישובו לפעילות מלאה. איננו יודעים כמה זמן יימשך המשבר ומה תהיה השפעתו הכוללת עלינו, אך אנו יודעים בוודאות שיש לנו על מי לסמוך ולהישען בעודנו מתמודדים יחדיו אל מול אתגר מהותי זה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים