שתף קטע נבחר

סנדרס לא פורש, אבל מודה שביידן פייבוריט

במפלגה הדמוקרטית קראו לברני סנדרס לפרוש אחרי עוד תבוסה לג'ו ביידן, שנראה בדרך הבטוחה למועמדות בבחירות. סנדרס הבהיר שהוא לא מוותר ואמר בכנות: "מיליונים חושבים שהסיכוי של ביידן לנצח את טראמפ גבוה יותר. אני מפסיד בוויכוח הזה. אומרים לי 'אני מסכים איתך, אבל מצביע לביידן'"

 

ברני סנדרס דחה הערב (יום ד') את השמועות על פרישה מהפריימריז הדמוקרטיים, אחרי תבוסה נוספת הלילה לג'ו ביידן. בהצהרה לתקשורת אמר הסנאטור הסוציאליסט שהוא מחויב להמשיך להתמודד מול המועמד המתון ג'ו ביידן, למרות הלחץ שמופעל עליו לפרוש לטובת אחדות המפלגה.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

בתחילת המירוץ רשם סנדרס הישגים נעים וצעד במקום הראשון בסקרים, אך בהמשך ביידן התאושש וצבר מומנטום גדול – שהגיע לשיאו ב"סופר טיוזדיי" בשבוע שעבר. אתמול ניצח את סנדרס בארבע מדינות נוספות.

ברני סנדרס מסיבת עיתונאים ורמונט ארה
סנדרס בהצהרה הערב בוורמונט(צילום: רויטרס)
 

בעקבות התוצאות המאכזבות קראו חברים במפלגה לסנדרס לפרוש, ולתת למועמד הפייבוריט הזדמנות להתרכז במירוץ נגד טראמפ בנובמבר. במשך היום הסתגר סנדרס בביתו בוורמונט, מה שגרם לרבים לחשוב שהוא אכן שוקל פרישה. הערב הבהיר שאין בכוונתו לוותר, ושהוא מתכונן לעימות "עם חברי ג'ו ביידן" שיתקיים ביום ראשון.

 

סנדרס הצהיר שבראש סדר העדיפויות שלו נמצא הרצון לנצח את הנשיא "המסוכן" דונלד טראמפ. לקראת העימות המסקרן עם ביידן אמר סנדרס: "בראשון בלילה, בעימות 'ראש בראש' הראשון בקמפיין הזה, לעם האמריקני תהיה הזדמנות לראות מי המועמד המתאים ביותר להשיג את המטרה הזאת".

ברני סנדרס מסיבת עיתונאים ורמונט ארה
(צילום: AP)
לנוכח תמונת המצב העגומה כרגע בפריימריז, סנדרס דיבר בכנות והודה שרבים מהדמוקרטים חושבים שהסיכויים שלו להיבחר נחותים משל ביידן. "בשעה שהקמפיין שלנו ניצח בעימות האידיאולוגי, אנחנו מפסידים בעימות על היכולת להיבחר", אמר סנדרס, ומיהר להדגיש שבעיניו הוא מועמד טוב יותר עבור המפלגה.

 

תומכי סנדרס מתלבטים: "יש לו סיכוי מול טראמפ?"

 

"אני לא יכול לומר לכם כמה אנשים שוחחו עם צוות הקמפיין שלנו ואמרו, ואני מצטט, 'אני אוהב את מה שהקמפיין שלכם מאמין בו, אני מסכים עם מה שהקמפיין שלכם מאמין בו, אבל אני הולך להצביע לג'ו ביידן מפני שלדעתי לג'ו יש את הסיכויים הכי טובים לנצח את טראמפ'. אנחנו שומעים את המשפט הזה בכל המדינה. אין צורך לומר שאני מתנגד בתוקף להערכה הזאת, אבל כיום מיליוני דמוקרטים ועצמאים מאמינים לזה".

ברני סנדרס מסיבת עיתונאים ורמונט ארה
(צילום: רויטרס)
 

על העימות המסקרן ביום ראשון עם ביידן, הראשון שבו יתעמתו שני הצדדים "ראש בראש", אמר סנדרס שהוא מבטיח לשאול את סגן הנשיא לשעבר מדוע למיליוני אמריקנים אין ביטוח בריאות, מדוע מערכת המשפט מפלה לרעה מיעוטים ועל העלאת שכר המינימום.

 

בנימה המתריסה שמאפיינת את סנדרס הוא אמר ששיעור המצביעים הצעירים שבחרו בו היה גבוה משל ביידן, ושמי שתומך ביריבו הם בעיקר מצביעים מבוגרים. "היום אני אומר לממסד הדמוקרטי – כדי לנצח בעתיד אתם צריכים לזכות בקולות של האנשים שהם העתיד של המדינה שלנו", אמר סנדרס.

ארה
בדרך לניצחון. ג'ו ביידן(צילום: AFP)

בשש מדינות בארה"ב נערכו אתמול פריימריז, וביידן ניצח בארבע מהן - כולל במישיגן שמעניקה 125 צירים. הניצחונות של ביידן אמורים לסייע לו לפתוח פער משמעותי על סנדרס בספירת הצירים – פער שלסנדרס יהיה קשה מאוד לסגור, במיוחד כשברקע ההערכה בארה"ב שגם במדינות שיצביעו בהמשך יש לביידן יתרון (ביום שלישי בשבוע הבא יצביעו ארבע מדינות ובהן פלורידה, שבה לפי הסקרים מוביל ביידן ביותר מ-30% על סנדרס).

 

כמה אנליסטים דמוקרטים כבר הכריזו הלילה על ביידן כ"מועמד המסתמן" של המפלגה הדמוקרטית לנשיאות. אחרים הזכירו שניצחונו המפתיע של סנדרס ב-2016 במישיגן הוא שאפשר לו לכפות על קלינטון מרוץ ממושך מהצפוי, ניצחון שהפעם כשל בהשגתו. ביידן קרא הלילה לתומכיו של סנדרס להתייצב מאחוריו, והבטיח להם: "ביחד ננצח את טראמפ".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
סנדרס לא פורש, אבל מודה שביידן פייבוריט
צילום: AP
מומלצים