שתף קטע נבחר

צילום: EPA

פיפ"א ממליצה: לדחות את סקוטלנד - ישראל

בשל בהלת נגיף הקורונה, התאחדות הכדורגל העולמית מבקשת: דחיית כל המשחקים הבינ"ל שאמורים להתקיים במרץ ואפריל. אחד מהם הוא המפגש בגלאזגו ב-26.3 בפלייאוף העלייה ליורו. פיפ"א: "כל זאת עד לשעה שיוכלו להתקיים בסביבה בטוחה, לשחקנים ולקהל"

 

זה היה צפוי ובקרוב, כך לפחות זה נראה, גם יהפוך לרשמי. בשל בהלת נגיף הקורונה, פיפ"א מתכננת צעד שנראה די מתבקש: דחיית כל המשחקים הבינ"ל שהיו אמורים להתקיים במרץ ואפריל, אחד מהם הוא כמובן המפגש בין סקוטלנד לישראל, שנכון לעכשיו אמור להתקיים בגלאזגו ב-26 בחודש, במסגרת פלייאוף העליה ליורו.

 

פיפ"א למעשה הודיעה שמועדונים יוכלו לסרב לשלוח את שחקניהם לטובת הנבחרות בפגרה הקרובה והמליצה לא לערוך אותה כלל. בהודעה מטעם פיפ"א נמסר כי "אנחנו ממליצים על צעד שכזה וחושבים שהוא המתאים והאחראי ביותר לנקוט בנסיבות הקיימות. כל זאת עד לשעה שהמשחקים יוכלו להתקיים בסביבה בטוחה, לשחקנים ולקהל. ההחלטה הסופית בנוגע לכך היא של הגופים האחראיים על המשחקים וכן על ההתאחדויות במקרה של משחקי ידידות".

 

ערן זהבי נאבק עם ראיין כריסטי (צילום: AP)
זהבי מול כריסטי במשחק האחרון בין שתי הנבחרות(צילום: AP)

 

כידוע, מאמן הנבחרת, אנדי הרצוג, נמצא בבידוד, כמו גם המנהל המקצועי וילי רוטנשטיינר ובכירים נוספים בהתאחדות. הרצוג יצא עם אנשי ההתאחדות להגרלת ליגת האומות באמסטרדם, ומשם המשיך לווינה, בין היתר על מנת לעקוב אחרי שון וייסמן. כשחזר, נאלץ, בהוראת משרד הבריאות, להיכנס לבידוד של 14 יום.

 

ישראל, שמעולם לא השתתפה בטורניר היבשתי, סיימה במקום החמישי במוקדמות היורו, אבל עלתה לפלייאוף בזכות יכולתה בליגת האומות. כזכור, ישראל ניצחה את הסקוטים בסמי עופר בליגת האומות, אבל הפסידה לאחר מכן בגלאזגו.

 

אנדי הרצוג (צילום: אורן אהרוני)
עדיין בבידוד. הרצוג(צילום: אורן אהרוני)

  

ביום שלישי הקרוב תקיים אופ"א שיחת וידיאו עם נציגי 55 ההתאחדויות שמסונפות אליה כדי לקבל החלטות לגבי המשך עונת הכדורגל ביבשת. המגמה המסתמנת היא שיורו 2020 יידחה לשנה הבאה, בין היתר כדי לקיים במהלך הקיץ את משחקי ההשלמה של ליגת האלופות, הליגה האירופית והליגות המקומיות, שצפויות להיכנס להקפאה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים