שתף קטע נבחר

צעקו "קורונה, קורונה": תקפו עולה חדש כי חשבו שהוא סיני

עם-שלם סינגסון, צעיר מקהילת בני המנשה שעלה עם משפחתו מהודו לפני כשלוש שנים, הותקף בטבריה על-ידי אלמונים. הוא אושפז במצב בינוני עם חבלות בחזה

עולה חדש הותקף קשות בטבריה ע״י שני בריונים שסברו שהוא סיני (צילום: צבי חאוטה, ארגון שבי ישראל)
"אין הצדקה לתקוף אף אחד". עם-שלם סינגסון(צילום: צבי חאוטה, ארגון שבי ישראל)

אלימות בחסות הקורונה: עם-שלם סינגסון (28), עולה חדש מקהילת בני המנשה, הותקף אמש (שבת) במרכז העיר טבריה על-ידי אלמונים שסברו שהוא סיני. הם בעטו בו בחוזקה וצעקו "קורונה, קורונה". הוא אושפז בבית החולים פוריה במצב בינוני כשהוא סובל מחבלות קשות באזור החזה.

 

"הסברתי לשני התוקפים שאני לא סיני אלא יהודי מקהילת בני המנשה", סיפר סינגסון שעלה בשנת 2017 ממדינת מניפור שבצפון מזרח הודו. "אין איזושהי הצדקה לתקוף בחור סיני או כול אדם אחר, אבל הם היו באמוק טוטאלי ובעטו בי בחוזקה". הצעיר הגיע לישראל יחד עם אמו, סבתו ואחיו. אביו נפטר עוד בהודו. הוא מתגורר כיום בטבריה עם משפחתו ולומד בישיבת הסדר בעיר מעלות.

 

במשטרה אמרו כי קיבלו את התלונה היום. "המקרה נחקר, כאשר בשלב הזה החקירה בעיקר במישור המודיעיני".

 

"קיבלנו בתדהמה את הדיווח על ההתקפה המרושעת והגזענית על עם-שלם סינגסון אתמול בטבריה", מסר מיכאל פרוינד, יו"ר ומייסד ארגון שבי ישראל האחראי על עלייתם וקליטתם של בני המנשה בישראל. "בני המנשה הם אחינו ואחיותינו ונגיף הקורונה אינו מבחין בין בני אדם על סמך צבע עורם, מבנה פניהם או צורת עיניהם. אני דורש ממשטרת ישראל לחקור את האירוע באופן מיידי ולהעמיד לדין את מי שביצע את המעשה הנפשע הזה".

 

מהמרכז לנפגעי גזענות נמסר: "תקיפתו החמורה של עם-שלם סנגסון מחייבת חקירה משטרתית נחושה לאיתור והענשת התוקפים. בישראל עובדים כיום יותר מ-10,000 אנשים מסין וממזרח אסיה, ואל לבהלה להפוך אותם למטרות. בחלק מהמגפות הקודמות היו אלה יהודים שהואשמו לשווא בהפצת המחלה, הבה נפיק את הלקח ההומני". 

 

כ-6,500 מקהילת בני המנשה בהודו ממתינים לעלות לישראל. 700 מתוכם כבר קיבלו היתר עלייה וממתינים לאישור מממשלת ישראל לעלות לארץ. יותר מ-4,000 בני אדם מקהילת בני המנשה כבר עלו לישראל ונקלטו בהצלחה.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: צבי חאוטה, ארגון שבי ישראל
עם-שלם סינגסון
צילום: צבי חאוטה, ארגון שבי ישראל
מומלצים