שתף קטע נבחר

צילום: EPA

שעתם הגדולה של האגרנים: "פתאום כולם רוצים עצות"

שנים שכולם צוחקים על "המתכוננים", אלה שאוגרים במחסן מים, אוכל ודלק למקרה אסון. עכשיו, כשהמדפים מתרוקנים ולקוחות נלחמים על נייר טואלט, הם יכולים להגיד: "אמרנו לכם"

במשך השנים ספג קרט לה-האיסה הרבה מאוד לעג מחברים, והם נהגו לכנות אותו פרנואיד בשל מנהגו לאגור במרתף שלו מזון שיספיק לשמונה חודשים ולהחזיק די דלק כדי להפעיל את הגנרטור שלו במשך כל החורף כמעט.

 

הקורונה בעולם – עוד כתבות:

 

נגיף קורונה ארה
בושר ליד רדיו החובבים שלו. "אנחנו לא צוחקים"(צילום: AP)

נגיף קורונה ארה
מזון ששומרת קבוצת ה-32 בחווה באוהיו(צילום: AP)

נגיף קורונה ארה
בקבוקים מים של 2 ליטרים במחסן של הקבוצה(צילום: AP)

אבל עכשיו, כשבהלת הקורונה אוחזת גם בארצות הברית והמדפים במרכולים מתרוקנים בגלל החשש של האמריקנים שייאלצו להסתגר בבתיהם שבועות ארוכים, הם כבר לא צוחקים עליו. "עכשיו החברים שלי שואלים 'מה אני צריך לעשות, מה אני צריך להשיג?'", אומר קרט, בעל עסק לכלי נשק בוויסקונסין. "פתאום היערכות מראש להישרדות לא נראית דבר גרוע כל כך".

 

עבור רבים כמו קרט, בהלת הקורונה היא הרגע שבו הם יכולים סוף סוף להגיד לכולם: "אמרנו לכם". ובכל זאת, רבים מהם נמנעים מכך, גם אם בתת-מודע המחשבה הזו מתרוצצת במוחם. מה שהם מקווים עכשיו הוא שסוף סוף יתייחסו אליהם ברצינות ושאנשים רבים יותר יפעלו כמותם.

נגיף קורונה ארה
מצברים לעת הצורך, במחסן של השורדים באוהיו(צילום: AP)

סופרמרקט בבוסטון בעקבות נגיף הקורונה (צילום: AP)
מדפים ריקים בסופרמרקט בבוסטון(צילום: AP)

"אנחנו לא צוחקים", אומר פול בושר מאוהיו. "כשאנשים נלחמים על נייר טואלט וחומרים לחיטוי הידיים אנחנו לא אומרים 'אמרתי לך שזה יקרה'". בושר חבר בקבוצה בת 32 חברים בצפון-מזרח אוהיו החולקת חווה עמוסה במזון משומר ומיובש ובמים שיכולים להספיק לכמה שנים. לדבריו עכשיו הוא מקבל כל היום שיחות מאנשים שמבקשים עצות.

 

אנשים של שעועית ופלסטרים

בכל העולם, וכך גם בארה"ב, החנויות המוכרות מוצרים החיוניים להישרדות נאלצות בימים אלה לעבוד מסביב לשעון כדי לעמוד בביקוש. "כל בית עסק שקשור איכשהו למוכנות לשעת חירום סובל עכשיו מעומס יתר", אומר ג'ון ראמי, מייסד אתר ההיערכות לשעת חירום The Prepared ("המוכנים") שמטהו בקולורדו.

 

רוב האגרנים מסבירים כי הם פועלים בהיגיון, והם מקפידים להדגיש שהם אינם נמנים עם אותם אגרנים קיצוניים המוצגים בסדרות טלוויזיה כמי שנערכים ל"יום הדין" שבו רוב אוכלוסיית העולם תימחה מעל האדמה. "הרוב הגדול בינינו הם אנשים של שעועית ופלסטרים, לא של קליעים ובונקרים", אומר ראמי.

 

נגיף קורונה ארה
פול בושר. אנשים מתקשרים כל היום לבקש עצות(צילום: AP)

נגיף קורונה ארה
בושר בחצר שלו באוהיו. לא מחכים ליום הדין(צילום: AP)

ג'ים קוב, המתמחה במוכנות לאסונות והעורך הראשי של המגזין Prepper Survival Guide, מספר כי ברשתות החברתיות הוא נתקל עד כה רק באגרנים מעטים שמגלים שמחה לאידם של מי שגודשים לפתע את החנויות בחיפוש אחרי חומרי חיטוי. "אני שונא את המחשבה שנתנכר למישהו מהם כי הם חושבים שאנחנו חבורה של שוטים אליטיסטים", מסביר ג'ים.

 

כך או כך, בקרב האגרנים יש מי שמקווים שמגפת הקורונה תלמד את הציבור הרחב לקח, ותחסוך מ"המתכוננים" את הבוז שהם סופגים לא פעם בימים כתיקונם. "התכוננות היא בחירה שנעשית לפני שנוצרת פאניקה, ולא במהלכה", הסביר לאחרונה "מתכונן" שכזה בפוסט שפרסם ברשת החברתית Reddit. "אם לא אגרת די ציוד לאורך הזמן, אתה הופך לאדם שרץ לסופרמרקט ומתחיל לאגור על חשבון אחרים, או אולי גרוע מזה, אתה אופורטוניסט. בזמנים כאלה אנחנו צריכים להתאחד ולתמוך זה בזה".

 

לקריאה נוספת: בצל הנגיף: הפסיכולוגיה של נייר הטואלט

 

גולש אחר הוסיף: "לא אנחנו הסיבה לכך שזקנים או בעלי מערכת חיסונית מוחלשת אינם יכולים למצוא עכשיו חומרים לחיטוי הידיים, מסכות או נייר טואלט. אנחנו קנינו את המוצרים כשהייתה לזה אפס השפעה על שרשרת האספקה".

 

על כל פנים, לחובבי ההישרדות המנוסים האלה יש המלצות משלהם למי שאינו בטוח מה עליו לעשות כעת:

1. תתכוננו להישאר בבית שבועיים לפחות. תאגרו הרבה מזון ומים. אל תשכחו את חיות המחמד והתרופות שלכם. זה כולל תרופות ללא מרשם נגד חום ושיעול.

2. כן, נייר טואלט הוא דבר חשוב, אבל תחזיקו גם חומרי חיטוי, מגבונים לחים, משקפי מגן וכפפות.

3. סדרו את ענייניכם הכספיים. ודאו שאתם יכולים לשלם את החשבונות שלכם ושיש לכם כסף מזומן.

4. ואולי החשוב מכול – הירגעו ואל תיכנסו לפאניקה. שימו לב גם לחדשות ולמה שקורה סביבכם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
פול בושר. הם כבר לא צוחקים
צילום: AP
מומלצים