שתף קטע נבחר

צילום: עידו ארז , מוטי קמחי, shutterstock

"שלום, היית ליד חולה קורונה": ההודעה שקיבלו 400 איש בעקבות איכוני שב"כ

משרד הבריאות החל לשלוח הודעות לישראלים שאותרו על ידי איכוני הטלפונים ככאלה ששהו ליד חולי קורונה מאומתים. בהודעה נמסר להם התאריך שבו שהו בקרבת החולה וכן שחובה עליהם להיכנס לבידוד בית באופן מיידי. סוכם: משרד הביטחון יהיה אחראי מעתה על רכש ציוד רפואי מחו"ל

המאבק בנגיף הקורונה: היום (רביעי) החל האיכון הטלפוני ו-400 ישראלים קיבלו הודעה ממשרד הבריאות בזו הלשון: "שלום, לפי חקירה אפידמיולוגית היית בתאריך...ליד חולה קורונה. עליך להיכנס מיד לבידוד בית עד...להגנה על קרוביך והציבור. אם יש לך חום, שיעול וכו' נא להתקשר למד"א - 101".

 

חיטוי גני משחקים בבת ים (צילום: AFP)
חיטוי גני משחקים בבת ים היום(צילום: AFP)

 

נוסחי ההודעות שנשלחו:

 

הודת משרד הבריאות לחולים ()
ההודעה לחולה שאותר מי שהיה קרוב אליו

 



הודת משרד הבריאות לחולים ()
ההודעה שנשלחה למי שהיה קרוב לחולה

 

ממשרד הבריאות נמסר הערב כי "במטרה לייעל את תהליכי החקירה האפידימיולוגית, לקצר את ההליך ולהגיע באופן מדוייק ככל הניתן למגעים של חולי קורונה, אנו מתחילים את השימוש באמצעים טכנולוגיים. לפני זמן קצר נשלחו הודעות לכ-400 אנשים, אשר אותרו כמגעים של חולים.  בהודעה נמסר להם, התאריך בו שהו בקרבת החולה וכן שחובה עליהם להיכנס לבידוד בית באופן מיידי. בהתאם נמסרה הודעה לחולי הקורונה כי נעשה שימוש במידע המתייחס להשלמת החקירה האפידימיולוגית, לצורך איתור מגעים".

 

בתחילה,חשבו במשרד הבריאות שיצירת הקשר תיעשה באופן טלפוני בשל הרגישות של הפנייה לאנשים, אך נתקלו בקשיים טכנולוגים ולכן החליטו להשתמש בהודעות sms.

 

מגפת הקורונה - עדכונים אחרונים

 

במשרד הבריאות מסירים את הכפפות: "צו בריאות העם" למוסדות החרדיים

מניין הנדבקים בנגיף הקורונה ברחבי העולם חצה את רף ה-200 אלף

משרד הבריאות: מקור הדבקתם של שלושה מחולי הקורונה החדשים אינו ידוע

יש לכם מה לספר לנו על הקורונה? מידע שטרם נחשף? סרטונים או תמונות? כתבו למייל האדום

  

 

 

ש

 

 

 

בתוך כך, שר הביטחון נפתלי בנט סיכם היום עם המועצה לביטחון לאומי (מל"ל), בתיאום עם משרדי הבריאות והאוצר, כי משרד הביטחון יפתח במבצע רכש  של ציוד רפואי חיוני ושינועו למדינת ישראל. זאת, לאור הצרכים המתגברים של מערכת הבריאות.

 

עפ"י הסיכום שהושג, משרד הבריאות יגדיר את הצרכים, ומשרד הביטחון, באמצעות מנהל הרכש ויחידת הממונה על השינוע הבינלאומי, יאתרו וירכשו בהליך מזורז ציוד רפואי בארץ ובעולם וישנעו אותו למדינת ישראל. עוד סוכם כי נציג של מנהל הרכש יישב באופן קבוע במשרד הבריאות וירכז את הדרישות ואת בתאום בין המשרדים.

 

הוחמר מצבם של שני חולים עם מחלות רקע

הערב דיווחו  המרכזים הרפואיים שיבא ו"רבין" כי מצבם של שני חולי קורונה, בן 76 ובת 72 עם מחלות רקע, התדרדר  וכעת שניהם מאושפזים במצב קשה, מורדמים ומונשמים.

  

The quarantine compound at Sheba Medical Center  ()
המתחם המיוחד במרכז הרפואי שיבא

החולה בן ה-76 אושפז במצב קשה במתחם המיוחד במרכז הרפואי שיבא לפני שבועיים, מצבו השתפר בתחילת השבוע והוא עבר ממצב קשה לבינוני. היום חלה התדרדרות במצבו ושוב עבר כאמור למצב קשה כשהוא מורדם ומונשם. החולה בת ה-72 אושפזה במצב קשה במרכז הרפואי רבין בפתח תקווה ומצבה הוחמר אף הוא.

  

מנגד, במרכז הרפואי וולפסון הודיעו הערב על חולה קורונה כבן 50 ממרכז הארץ ששוחרר לביתו. הוא החולה ה-12 שהחלים עד כה מהקורונה בישראל.

 

מוקדם יותר הודיע משרד הבריאות כי עלה ל-433 מספר הנדבקים בנגיף הקורונה בישראל. בין כלל החולים - שישה במצב קשה, 12 במצב בינוני ו-404 קל. 12 נדבקים החלימו כאמור

 

כמו כן, משרד הבריאות הוציא היום צו שמורה למוסדות החינוך החרדיים להפסיק כל פעילות באופן מיידי, זאת לאחר שחלקם המשיכו לפעול למרות ההנחיות.

 

 

 

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים