שתף קטע נבחר
צילום: עידו ארז , מוטי קמחי, shutterstock

רופאים מווהאן שבסין עונים לרופאים בעולם על המאבק בקורונה

מדי יום מקיימים רופאים מווהאן, שם החלה התפרצות הקורונה, ועידה בווידאו צ'ט בשיתוף רופאים מכל העולם, בה הם משיבים על שאלות מהניסיון הרב שצברו עד כה במאבק במגפה. אתמול הם השיבו לראשונה לשאלה, האם אפשר להידבק מחדש

רואים את האור בקצרה המנהרה: מדי יום מבצעים רופאים מהעיר ווהאן שבמחוז חוביי בסין, שם פרצה לראשונה מגפת הקורונה, כינוס רב משתתפים באמצעות וידאו צ'ט, אליו מתחברים רופאים מכל העולם, כדי ללמוד מניסיונם של הרופאים המקומיים.

 

 התפרצות הקורונה - סיקור נרחב ב-ynet

 

בכינוס שנערך אתמול (ה'), השיבו הרופאים לשאלות רבות שעלו מרופאים בכל העולם. בין היתר, נשאלו הרופאים האם מסכות כירורגיות מסייעות להגן בפני הנגיף, כמו מסכות N95. הרופאים הסינים השיבו כי בעיר ווהאן, הצוותים הרפואיים מצוידים רק במסכות N95, ולדעתם אלה המסכות המגינות בפני נגיף הקורונה. עם זאת, ציינו הרופאים כי צוותים לא רפואיים, משתמשים במסכות כירורגיות, ולא ידוע על הדבקות בקרב אלה שהשתמשו במסכות והקפידו על כללי ההיגיינה הנדרשים.

 

צפו בקטע מן הכינוס:

 

 

האם אדם שחלה - יוכל להידבק שוב?

אחת השאלות המרכזיות במשבר הקורונה נוגע לחשש מפני הדבקה מחודשת של מי שהחלים. הרופאים מווהאן קבעו כי לאחר הדבקה בקורונה והחלמה ממנה, נוצרת הגנה חיסונית מספקת, שאינה מאפשרת הדבקה מחדש. במילים אחרות, לאחר המחלה נוצרים נוגדנים הנשמרים בגוף, ובכל זיהום נוסף של קורונה הם "מתבייתים" על הנגיף, ומאותתים לתאי הדם הלבנים להגיע למקום ולחסל את הנגיף הפולש, עוד לפני שיתפשט בגוף.

 

הגולשים הקשו באשר לדיווחים לפיהם אנשים בכל זאת נדבקו שוב לאחר שחלו והחלימו, ועל כך השיבו הרופאים כי מדובר בטעות מעבדתית, וכי הסתבר כי חולים אלה עדיין היו "חיוביים לקורונה", ולמעשה מדובר באותה הדבקה ראשונית שנראתה בבדיקות, ולא בהדבקה שנייה.

  

סוגיה נוספת שעלתה בכינוס הוא באשר לשימוש בסטרואידים בקרב חולי קורונה. אחד החששות היה שסטרואידים עלולים להחמיר את מצב החולים. על כך השיבו הרופאים, כי סטרואידים דווקא עשויים לשפר את מצבם של חולי הקורונה, אולם לפני הטיפול בהם יש לוודא שהחולה אכן מתאים לטיפול כזה, ואינו סובל מזיהום חיידקי בריאות.

 

הרופאים התייחסו גם לשאלת הסיכון המוגבר לתמותה בקרב אוכלוסיית הקשישים. הרופאים אמרו כי גיל החתך הוא 75 שנים, ושממנו ומעלה עולה הסיכון באופן ניכר לתמותה, כאשר ישנן מחלות רקע ובהן יתר לחץ דם, סוכרת, מחלות לב, ומחלות כליות.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
ווהאן, מקום התפרצות הקורונה
צילום: AFP
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים