שתף קטע נבחר

צילום: עידו ארז , מוטי קמחי, shutterstock

נכדתו של הנפטר מקורונה: "שמרו על ההנחיות, במקרה שלנו זה הסתיים במוות"

אור הלל, שסבה משה בן ה-76 מת מהמחלה, ספדה: "תמיד היה עם חיוך על הפנים, צוחק ואופטימי גם ברגעים קשים. הוא היה בבית עם חום הרבה זמן, סירבו לעשות לו בדיקה". היא קראה לציבור: "כל מי שמפר את ההוראות פוגע באחרים, יש השלכות למעשים שלכם"

אור הלל, נכדתו בת ה-26 של משה הלל בן ה-76 מיהוד, שנפטר במהלך הלילה שעבר (בין שלישי לרביעי) מקורונה, ספדה בכאב לסבה. "סבא שלי הוא החולה הרביעי שנפטר הלילה כתוצאה מסיבוכים של נגיף הקורונה. זה משפט שבחיים לא חשבתי שאכתוב", כתבה בפייסבוק.

אור הלל נכדתו של משה הלל בן 76 מיהוד שנפטר מקורונה ()
"לא נוכל ללוות אותו בדרכו האחרונה". משה הלל עם נכדתו

נגיף הקורונה - כל החדשות, ההנחיות והסיפורים ב-ynet

 

"כששומעים על זה בחדשות, הכל נראה כל כך רחוק ממך, עד שזה מגיע אליך לפתח הדלת", הוסיפה. "הוא היה בבית עם חום יותר מדי זמן, ופשוט סירבו לעשות לו בדיקה לגילוי קורונה כי הוא לא היה במגע עם חולה מאומת. כשכבר עשו לו את הבדיקה, הוא היה באפיסת כוחות".

 

"סבא היה אישיות מדהימה, תמיד דאג לילדים שלו, לנכדים שלו ותמיד רצה שיהיה לנו רק טוב", סיפרה אור. "הוא תמיד היה עם חיוך גדול על הפנים, צוחק ואופטימי גם ברגעים יותר קשים. הכי כואב לי שהוא הלך ככה לבד, במחלקה מבודדת בבית החולים, בלי שנוכל להיפרד ממנו כמו שצריך. לא נוכל ללוות אותו בדרכו האחרונה ולכבד אותו כמו שהוא היה מכבד אחרים. סבא, מקווה שאתה נח עכשיו במקום טוב. שמור על כולנו מלמעלה ותעזור גם לסבתא לעבור את המחלה הארורה הזאת".

מה מותר ומה אסור לפי ההנחיות החדשות של משרד הבריאות ()

 

 

הלל הדביק בנגיף את רעייתו, סבתה של אור, שמאושפזת כרגע בבית החולים. "לא יודעים איך הוא נדבק או מתי הוא נדבק בדיוק, וזה גם לא חשוב כרגע", כתבה אור. "אני כותבת את הפוסט הזה בעיקר כי אני כועסת ורוצה שאנשים יתעוררו! בשבוע האחרון אני רואה עוד ועוד כתבות על מפרי בידוד, שומעת על אנשים שחושבים שהמחלה קטנה עליהם, שהם חסינים או מצפצפים על ההנחיות כי 'מה הסיכוי שהם נדבקו'".

 

"כל אדם שמפר את ההנחיות אולי לא פוגע בעצמו, אבל בטוח פוגע באחרים", הוסיפה. "האוכלוסייה הפגיעה חשופה באופן בלתי ניתן לתיאור לנגיף הזה. בשבילם זה עניין של חיים ומוות, ובמקרה שלנו זה הסתיים במוות. מעצבן אותי לראות אנשים שהולכים להתארח אצל אנשים אחרים - כי זו אגואיסטיות לשמה. גם אם אתם חושבים שלא נדבקתם ואתם בריאים כמו שור, אם אתם רק נשאים אתם עוזרים להפצה. לא צריך להיות גאון כדי להבין את זה! ההנחיות האלה לא סתם, והן נועדו כדי להציל חיים - זה ממש פשוט וכולם צריכים להבין שיש השלכות למעשים שלהם".

 

"תישארו בבית זאת לא סתם סיסמא. אם לא כולם יעשו את זה - זה לא ייגמר", טענה.

 

 

 

 

משה הלל בן ה-76 נפטר בבית החולים שיבא שבתל השומר. בהודעת המרכז הרפואי נאמר כי החולה, שסבל ממחלות רקע משמעותיות, אושפז מיום שני האחרון ביחידה המיוחדת לטיפול נמרץ לחולי קורונה.

 

איריס אברהם, בתו של הלל, אמרה כי "אבא אדם חולה. הוא דמנטי, לא היו מחלות רקע מסובכות כל כך. ביקשנו בדיקת קורונה הרבה זמן. הם באו רק אחרי חמישה ימים וביום שקיבלנו את התשובה הוא היה מונשם ומורדם. הוא הגיע לבית החולים מקוצר נשימה וחוסר חמצן בדם. הוא היה באשפוז ביתי והרופא החליט להעביר אותו לבית חולים, ושם הוא נכנס להנשמה והרדמה. גם אמא שלי נמצאת בבידוד כי נדבקה בקורונה".

 

 

"אני לא יכולה לחבק את אמא שלי ואני צריכה לעשות את הקבורה לבד עם האחים שלי ולצלם לה הכל בווידאו", הוסיפה בכאב. "היא יודעת שהוא מת, הודענו לה בווידאו עם הרופא. אתמול היא קיבלה תשובה שהיא מאומתת לקורונה והיא בתל השומר במתחם הקורונה. אני לא יודעת ממי הם נדבקו אנחנו חושבים שזה או מהמטפל או שנגע במשהו בזמן הטיול שלו. הוא עשה צילום ריאות ב-10.3 והרנטגנאית אמרה שהייתה בחדר מישהי מצרפת, אז אי אפשר לדעת אם זה לא משם".

 

משרד הבריאות הודיע אמש כי מניין הנדבקים בנגיף עלה ל-2,369, מתוכם 39 במצב קשה. מדובר בעלייה של 439 מקרים ביממה האחרונה. חמישה בני אדם מתו כתוצאה מהמחלה, ו-39 מהחולים נמצאים במצב קשה. 64 בני אדם החלימו מהנגיף.


פורסם לראשונה 25/03/2020 22:12

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
"כואב לי שהלך ככה לבד". אור עם סבה, משה הלל
מומלצים