שתף קטע נבחר

"למשפחות עם שני ילדים יותר קשה"

קופצים על הספות, רעבים כל הזמן, רוצים ללכת לישון מאוחר אבל גם עוזרים יותר מהרגיל, משחקים יחד והופכים ליצירתיים. הורים במשפחות ברוכות ילדים מספרים על השגרה החדשה עם הילדים, וגם למה הגודל כן קובע

 

עם תשעה ילדים בבית בזמן קורונה:

 

  

"כשהכריזו על בידוד, פחדתי מאוד מהתקופה הזו", אומרת חופית אברהמיאן, אם לחמישה ילדים (10, 8, 6, 4 ותינוקת בת חצי שנה) מהיישוב מבואים. "עזר לי מאוד לארגן לו"ז ארוחות - מה אוכלים, עם אופציה חלופית למקרה ויהיה חוסר במצרכים. כשהתינוקת רגועה אני מארגנת במהירות ארוחה".

 

איפה האתגרים מבחינתך?

"יש הרבה השתוללות ומריבות, אבל אני מגייסת את הילדים לסדר. הם משחקים הרבה ביחד, בין אם הם רוצים ובין אם לא. חשוב לשמור על התא המשפחתי. הקטנים לא תמיד מוצאים את עצמם וזקוקים להכוונה מהגדולים. בסוף זה בא להם טבעי - מסלול נינג'ה, לקפוץ על הספות, Just Dance. הם מקפידים לרקוד כשיש ארבע דמויות כדי שלכל אחד יהיה תפקיד. יש לי ווטאפס עם חברה ואנחנו שולחות המון רעיונות ליצירה וכמובן גם זמן מסך".

 

 

אברהמיאן מדגישה, כי לכל ילד יש את ההתמודדות שלו ויש את עניין השעמום: "כשיש חמישה ילדים, הכול פי חמש. אם למשל אני מכינה ארוחה ולמישהו לא טעים והוא לא רוצה תחליף, אז הוא מתחיל למרוד וכולם אחריו, כשיש עוד רק אח אחד, זה מרד קטן. הם מקבלים השראה אחד מהשני. גם בשינה, אם אחד מהילדים מבקש הארכה, אני רוצה לאפשר אבל אז כולם מיד אחריו".

 

מה הטיפ שלך להתמודדות עם המצב?

"בתקופה הזו אני מנסה להתגמש. השבוע הם רצו לישון יחד בפינת משפחה. בהתחלה סירבנו אבל בסוף הסכמנו, דברים שביום-יום אני לא מאפשרת. צריך להבין שזה קשה אבל צריך לשחרר".

 

  ( )
משפחת אברהמיאן

יש המון אופציות עם מי לשחק

הן חולקות מידע, משתפות ברגעי משבר וגם בחוויות מרגשות בקבוצת הפייסבוק "אמהות ברוכות - הקבוצה לאמהות להן 4 ילדים ויותר". שם כולן מבינות מצוין את כולן ולא צריך להסביר שום דבר. "הבית שלנו רועש ומלא בשמחה ואהבה. זה לא קל אבל מזל שהם יחסית ילדים נוחים, אומרת בקי אלגריסי, אמא לשמונה ילדים (12, 11, 9, 8, 6, 4, 3 ושנה).

 

"הסברתי לילדים שיש חיידק מסוכן, כמו שפעת, ובגלל זה אסור להם ללכת לחברים, אבל הם עדין לא כל כך מבינים למה אין גן שעשועים, למה הם בבית, קשה להם לא להפגש עם חברים. יש לנו חצר בבית, מרפסת גדולה, מגלשה, קצת משחקים, אנחנו משתדלים לשמור על אווירה חיובית".

 

אלגריסי חושבת שיש יתרון למספר הגדול של הילדים בבית: "לדעתי דווקא למשפחות עם ילד אחד או שניים, יותר קשה להן ויותר מבודד. אצלנו יש המון אופציות עם מי לשחק. הם משחקים במחשב, יצירה, מבשלים ביחד, טלוויזיה, מטלות לפסח. הם הפכו ליצירתיים, ממציאים משחקים. זו ברכה כשיש הרבה ילדים, אם אין חברים, יש להם אחד את השני".

 

שתפי על השגרה בימים אלו?

"הם לא הולכים לישון מוקדם, כמו בשגרה, אבל משתדלת להעיר בשמונה בבוקר כדי שלא יהפכו את הימים לחופשה. אני מבשלת לעשרה אנשים, זה המון ומעייף. משתדלת להכין דברים מהירים וטעימים, אוהבת מתכונים קלים. כשאני באה בגישה חיובית לבשל, הכל הרבה יותר נעים. אנחנו מצליחים לאכול ביחד צהרים וערב באמצע השבוע, כשבשגרה עם העומס והחוגים, אנחנו לא מצליחים".

  ( )
משפחת אלגריסי. "משתדלים לשמור על אווירה חיובית"
 

קיראו עוד:

"במקום בישולים - סבתא נתנה כרטיס אשראי"

הסוף ל"טיולי האוכל למקרר" של הילדים

הורים משתפים: רעיונות לימי הקורונה

 

כל הזמן רעבים

"האתגר הגדול בתקופה הזו, מלבד שלא רואים את סבתא וסבא, הוא שכל הזמן כולם סביב האוכל, כל הזמן רעבים וצריך לחשוב על תבשילים", משתפת רויטל גדליה מכפר סבא, אמא לחמישה ילדים (17, 14, 10, 8 ו-4). "יחד עם זאת, אני חושבת שכשמשפחה ברוכה יש לנו יתרון. הם עוזרים אחד לשני, מפנים מדיח ומכניסים לארון בגדים אחרי שאני מקפלת. אני מרגישה שבתקופה הזו יש יותר רצון. לומדים לעצור, עושים סדרי עדיפויות, כל אחד עם עצמו וביחד, אבל אנחנו רק בהתחלה. אני בטוחה שהתקופה הקרובה תהיה מאתגרת. הילדים שלי גדולים, סביר להניח שמשפחה ברוכת ילדים עם קטנטנים, תגיב אחרת" .

 

אתם מצליחים לעבוד? הגדולים שומרים על הקטנים?

" בעלי שוטר, עובד בעבודה חיונית, במשמרות. אני חשבת שכר בחצי משרה ויוצאת לחל"ת כדי להיות איתם. זה לא קל. הגדולים אומנם יכולים לשמור על הקטנים, אבל אני מרגישה שזה לא הוגן, הם גם מתקשרים המון והשגרה אחרת".

 משפחת גדליה. "שומרים על סדר יום"  ( )
משפחת גדליה. "שומרים על סדר יום"

גדליה מספרת שיש להם סדר יום כי "אחרת נאבד את זה". היא מפרטת - "מתפללים, ארוחת בוקר, קצת למידה מכוונת. בהתחלה, עם הלמידה מרחוק קניתי עוד מחשבים, אבל זה פחות הצליח כי המערכת של משרד החינוך קרסה, אבל יש שיעורים און ליין, חוברות, הדפסתי דפי עבודה לקטנים,.בת העשר מלמדת את האחים לפסח, קצת ניקיונות לקראת החג, מנוחת צהרים והיום אפילו שיחקנו רמי ביחד".

 

מצליחה למצוא זמן לעצמך?

"כן. דווקא בשגרה פחות, מגיע הערב ואין לי כוח. בתקופה הזו אני משתדלת למצוא זמן לפעילות גופנית בערב, אחרת נאבד את עצמנו, חשוב לשדר רוגע".

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
משפחת אלגריסי. "לילדים קשה להבין את המצב"
מומלצים