שתף קטע נבחר

צילום: עידו ארז , מוטי קמחי, shutterstock

הח"כים על ההסברה של המשבר: "מעוררת דאגה"

בדיון ועדת הכנסת בנושא מגפת הקורונה תקפו חבריה את ראש המועצה לביטחון לאומי, המרכזת את הטיפול במשבר. הוא ענה: "אי אפשר לשפוט אותנו רק על זה". ח"כ שלח: "טובי יועצי התקשורת צריכים להשתתף"

 

 

בדיון שקיימה הבוקר (יום ה') ועדת הכנסת המיוחדת בנושא מגפת הקורונה השתתף באמצעות שיחת וידאו ראש המועצה לביטחון לאומי (מל"ל) מאיר בן שבת, כמי שעומד בראש הגוף המתכלל את ההתמודדות עם המשבר. חברי הוועדה העלו בפניו טענות כלפי מה שהגדירו כמדיניות הסברה קלוקלת המקשה על הציבור להבין את המתרחש – מרמת הטיפול בהתפשטות הנגיף ועד העברת המסרים לגבי ההנחיות השונות.

 

יו"ר הוועדה ח"כ עפר שלח אמר לו: "אני אתן לך כדוגמה את הנגשת המידע לציבור. אמון הציבור דרך ההסברה הוא קריטי". ח"כ אוסמה סעד מהרשימה המשותפת שאל מדוע אין חדר מצב שאחראי על ההסברה לחברה הערבית.

עופר שלח ומשה בר סימן טוב (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
עפר שלח ומשה בר סימן טוב, הבוקר בוועדה(צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
 

ח"כ מיקי חיימוביץ' הוסיפה: "בינתיים אנחנו רואים רק את ראש הממשלה ומנכ"ל משרד הבריאות. למה אין אדם אחד, או דמות אחת?".

 

בן שבת: "בכל מה שקשור לבריאות - עונה על כך משרד הבריאות, וכל מה שקשור לכלכלה עונה על כך משרד האוצר".

 

ח"כ שלח: "טובי יועצי התקשורת צריכים לשבת אצלכם בשולחן ולהציג אסטרטגיה תקשורתית. אם זו הייתה חס וחלילה מלחמה, לא רק שיש יחידה של דובר צה"ל שכוללת 400 איש, יש גם אנשי מילואים".

 

מאיר בן שבת: "גם במלחמה יש לא רק את ההסברה הרשמית של צה"ל. זה לא מאפיל על המסר. יש מוקדי פניות שלשם מפנה משרד הבריאות אם יש שאלות. יש דברים שצריך לשפר אותם תוך כדי תנועה, ובכללם גם ההסברה".

 

מאיר בן שבת. "לא בוחרים נציג לפי חלוקה מגזרית" ()
מאיר בן שבת. "לא בוחרים נציג לפי חלוקה מגזרית"

 

 

 

ח"כ סעד טען ש"אין ערבי אחד בכל המטה הזה".  ובן שבת ענה: "אני לא יודע לענות לך על זה (בהמשך הדיון ציין בן שבת שעודכן שיש נציגים ערבים במערך ההסברה, ס"ח). לא בחרנו את הנציגים לפי חלוקה מגזרית. קיימנו לא מעט מפגשים עם רופאים מהמגזר שאמורים להסביר את זה לקהל היעד הזה".

 

ח"כ שלח: "כל תשובה יותר מעוררת דאגה מקודמתה. זה לא ניהול של מטה. לך אני לא צריך להגיד את זה. אתם עושים את מיטב יכולתכם, אבל אין מטה ואין פיקוד ואין מדיניות".

 

מאיד בן שבת: "מאמץ ההסברה הוא מרכיב אחד מתוך כמה דברים שאנחנו עושים ואי אפשר לשפוט על פי מרכיב זה".

 

ח"כ איילת שקד (ימינה), שאלה את בן שבת מהי אסטרטגיית היציאה של המל"ל מהמשבר, ומה המדיניות לגבי הבדיקות. בן שבת ענה: "עדיין לא סיכמנו מה המדיניות ליציאה. מה שקיים זה רעיונות, כיוונים, אבל לא אסטרטגיה מאושרת. אני מקווה שלקראת השבוע הבא ננהל על כך פורום.

 

"לגבי הבדיקות יש דיון מקצועי תפיסתי. ראש הממשלה קבע יעדים קונקרטיים לעלייה בבדיקות ומשרד הבריאות עומד ביעדים הללו. היעד של 5,000 הבדיקות נקבע להשגה בסוף השבוע הזה והוא הושג במהלך השבוע. יש טעמים לכאן ולשם. יש מגוון דעות, אבל הדיון לא עסקה בשאלה האם אלא בשאלה מתי".

 

לשאלה מדוע הוטלה על מל"ל לתכלל את האירוע ענה בן שבת: "האם זה ביטחון לאומי? בעיניי כן. כי צריך החלטות מהירות שחוצות את המשרדים. לכן המל"ל מפעיל את כל מה שהוא יודע במצב הזה, כדי לאפשר קבלת החלטות מהירה על ידי ראש הממשלה".

 

2,495 בני אדם בישראל אובחנו עד הבוקר כנדבקים בנגיף הקורונה, 41 מהם מאושפזים במצב קשה ו-64 החלימו. מדובר בעלייה של 126 נדבקים מאז העדכון האחרון אמש. במקביל נכנסו לתוקף תקנות החירום החדשות והותירו ישראלים רבים מבולבלים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ערוץ הכנסת
עפר שלח, הבוקר בוועדה
צילום: ערוץ הכנסת
מומלצים