שתף קטע נבחר

צילום: דוברות הדסה עין כרם, AFP

אלו מוקדי הקורונה: נחשף מספר החולים בכל יישוב

בירושלים הכי הרבה חולים, בבני ברק מספר הנדבקים בנגיף גדול מבתל אביב. עוד יישובים דתיים-חרדיים בצמרת: קריית יערים, כפר חב"ד וההתנחלות הקטנה אספר. וזה היישוב שבו שיעור הנדבקים הגבוה ביותר בארץ

 

 

יותר מחודש אחרי שנגיף הקורונה הגיע לישראל, נחשף בפעם הראשונה פילוח החולים בארץ לפי יישובים: על פי הנתונים, הנכונים לאתמול (ו') אחר הצהריים, בירושלים מספר התושבים הרב ביותר שנדבקו בנגיף - 352 איש - אך בבני ברק, שם התגלו עד כה 267 חולים מאומתים, שיעור הנדבקים גדול בהרבה. ענב שבשומרון הוא היישוב עם שיעור הנדבקים הגבוה בארץ.

 

לרשימה המלאה - לחצו כאן

 

העלייה בכמות בדיקות הקורונה בימים האחרונים מאפשרת "תמונת מודיעין" מדויקת יותר בנוגע להתפשטות הנגיף בארץ. כך מתאפשר מיפוי טוב יותר של מוקדי הקורונה, ותיתכן אפשרות של הטלת סגר על יישובים שכאלו - עוד לפני החלטה על סגר כללי בישראל. אתמול מספר הנדבקים בישראל חצה את רף ה-3,000, מצבם של 49 מוגדר קשה. 12 מתו עד כה. 

 

*הנתונים מתייחסים ליישובים עם יותר מ-10 חולים ונכונים לשישי אחר הצהריים

 

  (צילום: AFP, אסף קמר, מוטי קמחי)
היישובים המובילים במספר הנדבקים(צילום: AFP, אסף קמר, מוטי קמחי)

 

 

חיטוי נגד נגיף הקורונה ברחובות במודיעין (צילום: כבאות והצלה)
חיטוי נגד נגיף הקורונה במודיעין(צילום: כבאות והצלה)

 

תל אביב, שמספר התושבים בה גדול ביותר מפי 2 מבני ברק, שלישית ברשימה זו עם 211 נדבקים. בהמשך הרשימה: אשקלון (78 חולים), ראשון לציון (76), מודיעין-מכבים-רעות (63), פתח תקווה (63), אשדוד (58), מגדל העמק (57) ונתניה (55). לפי המסמך, בנוגע ל-194 איש לא ידוע מקום מגוריהם.

 

מבין הערים הללו, במגדל העמק השיעור הגבוה ביותר של נדבקים באוכלוסיה - יותר מ-22 נדבקים לכל 10,000 תושבים. גם כאן בני ברק שנייה (יותר מ-13 נדבקים ל-10,000 תושבים), לפני מודיעין-מכבים-רעות, שם תלמידים בחמישה בתי ספר בשכונה אחת - שכונת "אבני חן" (קייזר) - נכנסו לבידוד בעקבות הידבקויות במסיבות פורים.

 

בין מוקדי הקורונה הבולטים ניתן למנות את אפרת שבאזור יהודה, שם - לפי משרד הבריאות - היה שיעור מבודדי הבית הגבוה בארץ. במועצה הסמוכה לבית לחם 46 תושבים שנדבקו בקורונה. מוקד נוסף הוא המושב גילת שבצפון הנגב. במושב, שבו מתגוררים פחות מ-1,500 איש, נדבקו בנגיף כבר 31 תושבים, ובהם גם ראש מועצת מרחבים שי חג'ג'.

 

מתפללים ברחובות בני ברק (צילום: אסף קמר)
מתפללים ברחובות בני ברק, בימי הקורונה(צילום: אסף קמר)
 

חולה 29 חובש מד
"חולה מספר 29" מענב. הוא כבר החלים

קריית יערים (צילום: דוברות טלזסטון)
שומם בקריית יערים(צילום: דוברות טלזסטון)
 

 

מוקד קורונה אחר, והיישוב עם שיעור הנדבקים הגבוה בארץ, הוא ענב שבשומרון - 26 נדבקים מתוך פחות מ-900 תושבים. אחד מהם הוא "חולה מספר 29" - עובד מד"א שבתחילה לא היה ידוע ממי נדבק. גם בני משפחתו נדבקו, והוא בינתיים החלים.

 

בקריית יערים (טלז-סטון) שליד ירושלים, שם נכנסו אלפים לבידוד ועלתה אפשרות להטלת סגר, יש כבר 30 חולים מאומתים. שני יישובים דתיים-חרדיים נוספים עם שיעור גבוה מאוד של נדבקים באוכלוסיה הם כפר חב"ד שבשפלה (25 נדבקו) וההתנחלות אספר (מיצד) במדבר יהודה, שם 18 חלו מתוך כ-850 תושבים.

 

באירוס, שם מתגורר מי שהיה לחולה הראשון בארץ מחוץ לספינת "דיימונד פריננס", בעלי "הפיראט האדום" באור יהודה מאיר כהן, נדבקו עד כה 6 בקורונה (מתוך כ-620 תושבים). כהן עצמו כבר החלים מהנגיף.

 

 

 

כאמור, בני ברק שנייה רק לירושלים במספר חולי הנגיף. ראש העיר אברהם רובינשטיין, שנכנס לבידוד לאחר שאשתו נדבקה, פנה אתמול לתושבים ואמר להם: "יש רגעים שבהם צריך לעצור ופשוט לזעוק ולהתריע. בבני ברק למרבה הצער יש כ-300 חולי קורונה. זה קצב הדבקה חריף והכי מסוכן מכל הארץ. זה הזמן להתעורר!".

 

ראש העיר הוסיף: "רבני העיר וגדולי ההוראה זועקים - הפסיקו את ההתחכמויות של מניינים מעל 10 מתפללים, הקפידו על מרחקים והפסיקו את העומס וההסתערות על רשתות השיווק. פשוט שבו בבית בזהירות. זה מסוכן. זה מחריד וזה מחייב להבין - זה פיקוח נפש!".

 

במשרד הבריאות אמרו כי אתמול התבצעו כ-6,000 בדיקות קורונה ובמהלך השבוע הבא המספר יעלה לכ-10,000 בדיקות. בעוד שבועיים הוא יטפס כבר ל-30 אלף בדיקות מדי יום.


פורסם לראשונה 27/03/2020 20:22

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
הגעת חולים לדן פנורמה
צילום: מוטי קמחי
מומלצים