שתף קטע נבחר

צילום: shutterstock, עמית שאבי, ירון ברנר

אושר פיצול "כחול לבן", גנץ ישמור על שם הסיעה

הוועדה המסדרת אישרה את התפלגות המפלגה לשתי סיעות: האחת בראשות גנץ ואשכנזי, שצפויים להצטרף לממשלת נתניהו, והשנייה בראשות לפיד ויעלון. חברי הכנסת הנדל והאוזר הודיעו על הקמת סיעת "דרך ארץ", שתפעל כסיעה אחת בהנהגת גנץ

 

 

בעקבות פילוג כחול לבן והמגעים להצטרפות מפלגת "חוסן לישראל" של בני גנץ לממשלה בראשות בנימין נתניהו, הוועדה המסדרת של הכנסת אישרה היום (ראשון) את הבקשות לשינויים בהרכב סיעות הכנסת וכן את פיצולה הרשמי של "כחול לבן".

 

הוועדה בראשותו של ח"כ אבי ניסנקורן דנה בפיצול כחול לבן לשתי סיעות: האחת של "חוסן לישראל" בראשות בני גנץ וגבי אשכנזי, והשנייה של אנשי "יש עתיד" בראשות יאיר לפיד ותל"ם בראשות משה (בוגי) יעלון. עוד הוחלט כי סיעתו של גנץ תישאר עם השם "כחול לבן".

בני גנץ יאיר לפיד (צילום: אלכס קולומויסקי)
מתפצלים לשתי סיעות. גנץ ולפיד(צילום: אלכס קולומויסקי)
  

משה יעלון (צילום: דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן)
יעלון בדיוני הוועדה המסדרת(צילום: דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן)

לפיד ויעלון חברו לסיעה אחת ושמה - "יש עתיד-תל"ם". מסתמן כי לפיד ישמש כיו"ר האופוזיציה, יו"ר הסיעה יהיה ח"כ עופר שלח. נמסר: כי "יש עתיד-תל"ם ממשיכה היום את הדרך למענה התייצבה לפוליטיקה. נייצר אלטרנטיבה שלטונית למדינת ישראל, ונאבק במדרון התלול שמוביל אותנו לממשלה מושחתת".

 

בנוסף אישרה הוועדה את פיצול חברי הכנסת יועז הנדל וצבי האוזר מתל"ם של יעלון לסיעה נפרדת, שתיקרא "דרך ארץ". כחול לבן חתמה עימם על הסכם ולפיו "יפעלו בכנסת ובממשלה כסיעה אחת לכל דבר ועניין, בהנהגתו של גנץ". יצוין כי הסיעות יכולות להתפצל בכל רגע. חברים בוועדה צחקו ובתגובה עקץ ח"כ שלח: "דרך ארץ קדמה למשרה".

 

הוועדה גם דנה בבקשות פרטיות של ח"כים לעבור בין המפלגות. טרם תחילת הדיון הוסכם על "חילופי ח"כיות" בין הסיעות. ח"כ פנינה תמנו-שטה עברה ממפלגתו של לפיד לזו של גנץ, ואילו ח"כ רדיר כמאל מריח תעבור ליש עתיד.

יועז הנדל צבי האוזר (צילום: אבי מועלם, יריב כץ)
סיעת "דרך ארץ" החדשה. הנדל והאוזר(צילום: אבי מועלם, יריב כץ)

פנינה תמנו שטה (צילום: דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן)
עוזבת את "יש עתיד". תמנו שטה עם ח"כ אלהרר(צילום: דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן)

ח"כ פנינה תמנו-שטה הודיעה הבוקר כי בכוונתה לעזוב את מפלגתו של לפיד, שבה הייתה חברה מאז היווסדה. תמנו-שטה שוחחה עם לפיד ואמרה לו כי היא מעוניינת להצטרף לממשלה בראשות נתניהו. לפיד אמר כי אין בכוונתו להערים קשיים על פרישתה.

 

"אני מאמינה שבעת המורכבת הזו - בשל משבר הקורונה, הפלונטר הפוליטי והשסעים החברתיים - האינטרס הציבורי הוא ממשלת אחדות", הסבירה תמנו-שטה בהודעה שפרסמה. בוועדה היא אמרה כי זה רגע לא פשוט עבורה.

 

ח"כ רדיר כמאל מריח מחוסן לישראל תעשה את הדרך ההפוכה ליש עתיד. "יום גורלי מבחינתי. אני מסיימת את דרכי בחוסן ומצטרפת ליש עתיד באמונה שלמה בצדקת דרכי. אני מודה לבני גנץ על שיתוף הפעולה ומאחלת לו ולחברי חוסן בהצלחה בממשלה", כתבה בטוויטר.

 

יו"ר יש עתיד-תל"ם לפיד אמר כי הוא "גאה ומאושר לקבל אלינו את ח"כ כמאל מריח. גאה בה שלא ויתרה על ערכיה תמורת שום תפקיד בעולם - ברוכה הבאה".

 

הליכוד וחוסן לישראל מסרו הבוקר כי במהלך פגישתם הלילית הגיעו גנץ ונתניהו ל"הבנות והתקדמויות משמעותיות" בדרך להקמת ממשלה. לפי ההודעה שפרסמו הצדדים, במהלך היום תתקיים פגישה נוספת במטרה להגיע לחתימה על הסכם. נתניהו וגנץ אמרו כי בכוונתם "להקים ממשלה שתתמודד עם משבר הקורונה והאתגרים הנוספים שעומדים בפני מדינת ישראל".


פורסם לראשונה 29/03/2020 13:36

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אבי מועלם
גנץ ולפיד
צילום: אבי מועלם
מומלצים