שתף קטע נבחר

עוזרים למי שצריך: החברות הגדולות מתגייסות

המשבר הנוכחי לא מדלג על אף אחד, מיחידים בודדים הנמצאים בבית ללא עזרה ועד לבתי חולים המתמודדים עם חסרים בציוד. חברות ישראליות מתגייסות למען המשק הישראלי, ממוקד חירום של "אופטיקנה" התורמת משקפיים לרופאים, דרך הסתדרות המעו"ף שהקימה חמ"ל וסיירת עזרה לקשישים ועד למובילאיי שהקימה קרן מיוחדת על סך עשרה מיליון שקלים שמטרתה סיוע לעמותות הישראליות

בשיתוף מובילאיי

 

שלוש מערכות בחירות עברה ישראל בשנה האחרונה ובכל אחת מהן התעצמו השנאה, הפילוג והקיטוב בין חלקי החברה הישראלית. נוכח המחלוקות החברתיות הקשות היו כאלו שאף הזהירו מפני מלחמת אזרחים קרבה, אך כל זה הסתיים, כך נראה, באבחה אחת, בשל וירוס מיקרוסקופי אחד שעד לפני חודש אף אחד לא ממש הכיר. משבר הקורונה הפך לאויבם המשותף של כלל הישראלים והוא הביא להארתן של הפנים האחרות של ישראל, הפנים של אהבת החינם, הסולידריות והמשמעות העמוקה של ערך חיי אדם.

 

הצוות הרפואי בבילינסון - לא ערוך לאלפי מאושפזים קשים (צילום: רמי זרנגר)
עוזרים לכולם - מקשישים ועד לצוותים רפואיים(צילום: רמי זרנגר)

 

לצד הצוותים הרפואיים וזרועות הביטחון העושים לילות כימים בשמירה על בריאות הציבור הרי שבשבועיים האחרונים התבשרנו על יותר ויותר חברות וגופים שהחליטו לפתוח את הלב ואת הכיס ולתרום למען אזרחי ישראל. כך, למשל, רשת "אופטיקנה" פתחה בימים האחרונים מוקד חירום אנושי, המאויש על ידי אנשי הרשת ואופטומטריסטים להתייעצות חינם עבור לקויי ראייה ולקוחות.

"משקפיים הן צורך חיוני לחיי היום-יום". אלרועי תורג'מן (צילום: יח"צ) (צילום: יח
"משקפיים הן צורך חיוני לחיי היום-יום". אלרועי תורג'מן(צילום: יח"צ)
 

כמו כן, ברשת הבינו כי לאנשי מערך הרפואה של מחלקת הקורונה בבית החולים וולפסון ולאנשי מעבדת הקורונה בבית החולים שיב"א תל-השומר, שעובדים מסביב לשעון, אין את היכולת לחדש את משקפי הקריאה שלהם ושלחו להם ערכות עם "משקפי קריאה מוכנים" בשלוש מידות שונות לזמינות מיידית וכן שובר לבדיקת ראייה ומשקפים בהתאם אישית ללא עלות.

 

"בדיקות ראייה, משקפי ראייה וקריאה הם צורך חיוני לחיי היום יום", אמר אלרועי תורג'מן, מנכ"ל רשת אופטיקנה. "הבנו שיש מאות אנשים שנמצאים כרגע בבית בלי יכולת לראות כראוי ולכן פעלנו. פתחנו את מוקד החירום במטרה לתת מענה רחב ככל הניתן ועזרה לאזרחים והתחלנו לקבל מאות שיחות בשעה מאנשים שלא יודעים מה לעשות".

 

בהסתדרות המעו"ף החליטו להתמקד בסיוע לאוכלוסייה המבוגרת, והעמותה לקידום מקצועי וחברתי בהסתדרות, האחראית על 50 אלף גמלאים ברחבי הארץ, הקימה הקימו סיירת של 30 עובדים המסייעים לקשישים. סיירת זו מקיימת במהלך כל יום שיחות טלפונים עם גמלאים ברחבי הארץ, שואלת לשלומם ובודקת האם הם זקוקים לעזרה כלשהי.

 

שיחות טלפון יזומות שמקלות על תחושת הבדידות והפחד של הקשישים (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
שיחות טלפון יזומות שמקלות על תחושת הבדידות והפחד של הקשישים(צילום: shutterstock)
 

בארגון מציינים כי אוכלוסיה זו סובלת בשגרה מבעיית בדידות רחבת היקף אשר מתעצמת בימים אלו, כך שמטרת השיחות היא להפיג את הבדידות על ידי מענה אנושי ושיחת חולין. במקרים בהם עולה צורך בסיוע באספקת מצרכים, תרופות או כל בעיה אחרת, אנשי הסיירת מסייעים גם במקרים אלו. "כמי שמלווים מקרוב את העמיתים שלנו לאורך כל ימות השנה, אנו יודעים שגם בימי השגרה, בני הגיל השלישי, ההורים, הסבים והסבתות שלנו מתמודדים עם מצוקות וקשיים פיזיים ונפשיים", ציינה הילה קניסטר בר דוד, מנכ"לית העמותה לקידום מקצועי בהסתדרות המעו"ף.

 

"בתקופה זו, הקושי גדול לאין שיעור והריחוק החברתי שנכפה על כולנו, משפיע באופן לא קל קודם כל עליהם. על כן, פתחנו את חמ"ל השיחות שלנו, שפעיל במשך כל היום במסגרתו אנחנו פשוט מדברים עם הגמלאים היקרים האלו, שבנו ופיתחו את המדינה שלנו, זה המעט שאנחנו יכולים לעשות עבורם ואנו עושים זאת מכל הלב."

 

"זה המעט שאפשר לעשות עבורם". הילה קניסטר בן דוד (צילום: קובי קואנקס )
"זה המעט שאפשר לעשות עבורם". הילה קניסטר בן דוד(צילום: קובי קואנקס )
 

נוכח המחסור המתעצם במכונות הנשמה הודיעו חברת הביטוח DavidShield וקבוצת פספורטכארד כי הן תורמות יחד שמונה מכשירי הנשמה בשווי כ-200 אלף ש"ח לאגודת עזרה למרפא בראשותו של הרב פירר וזאת בכדי לסייע למשק עם האתגרים העומדים בפניו בימים אלו.

 

"בימים אלו חשובה מתמיד הסולידריות החברתית ובתוכה גם הדאגה לחלשים", אמר לדברי אלון קצף, נשיא קבוצת DavidShield. "אנחנו מברכים על היכולת לסייע ולו במעט לפעילותו החשובה של הרב פירר ופועלים במקביל במגוון חזיתות על מנת לרכוש מכונות הנשמה נוספות שיסייעו לישראל ולארגוני החברה האזרחית במאבק בנגיף הקורונה."

3082 ()
תורמים ציוד לבתי חולים
 

תורמת נוספת בתקופה הקשה העוברת על המדינה היא חברת ההייטק מובילאיי שהודיעה כי נוכח המשבר הדרמטי בו מצויים עמותות וארגוני המגזר השלישי, אלו שנתינה וסולידריות מהווים את לחם חוקם במשך כל השנה ולא רק בימי משבר הקורונה, בכוונתה לתרום להם 10 מיליוני שקלים.

 

"אם ביום-יום העמותות והארגונים הפועלים למען הקהילה נחשבים לגופים נדרשים הרי שבתקופה הזו הם נדרשים על אחת כמה וכמה" אמר גלעד לוסטיג, מנהל אסטרטגיה בכיר במובילאיי. לדבריו, "מתוך המקום המשמעותי בו רואה מובילאיי את עצמה בחברה ובמשק הישראליים ונוכח העובדה כי ידה משגת היא החליטה לתרום למגזר השלישי מתוך שתי מטרות מהותיות - הראשונה, להעניק קרש הצלה תקציבי לחודשים הקרובים לאותם ארגונים ועמותות העוסקים בשוטף בפעילות למען הקהילה ושנית, להוות מודל לחיקוי עבור גופים מובילים נוספים במשק שיירתמו במסגרת מיזמים דומים."

"ביום-יום העמותות והארגונים נחשבים לגופים נדרשים ובתקופה הזו הם נדרשים על אחת כמה וכמה". גלעד לוסטיג
"ביום-יום העמותות והארגונים נחשבים לגופים נדרשים ובתקופה הזו הם נדרשים על אחת כמה וכמה". גלעד לוסטיג
 

לדבריו "זהו הזמן של המגזר העסקי הפרטי ומגזר ההייטק בפרט, לסייע למשק. הקול הקורא אותו הוצאנו מיועד ליריעה רחבה של גופים ועמותות והיא כוללת גופים המחזקים את החברה ועוזרים לחלשים כמו גם גופים שעוזרים לעסקים הקטנים, בייעוץ עסקי, במתן הלוואות נוחות וכדומה."

 

מהו היקף הפניות שקיבלתם עד עכשיו?

"עד כה קיבלנו עשרות רבות של פניות ונוכח העובדה כי אפשר לפנות אלינו עד ה-31 לחודש, כלומר עד יום שלישי הקרוב, אנו קוראים לכל מי שרואה את עצמו עומד בקריטריונים להגיש בקשה. בחרנו במתכוון בלוחות זמנים צפופים כי אנו לא רוצים לאבד מהרלוונטיות של התרומה וכמו כן על מנת שנוכל לבחון את הבקשות ולהעניק את הסיוע כמה שיותר מהר, על מנת שהכספים ינוצלו בצורה הטובה ביותר."

 

  (עיצוב: מובילאיי)
(עיצוב: מובילאיי)
 

ארגונים ועמותות יוכלו להגיש בקשה למענקים ובלבד שפעילותם ממוקדת בתמיכה במשק הישראלי או בציבור הישראלי עד ה-31.3.2020. להגשת בקשות, לחצו כאן>>

 

בשיתוף מובילאיי

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
עוזרים לכולם
צילום: shutterstock
רוח טובה
יד שרה
כיתבו לנו
מומלצים