שתף קטע נבחר
הוסף כתבה
הכי מטוקבקות

    ספורט, כסף, אסון ואחריות / תוכן גולשים

    מתוקן מישהו צריך היה לקבל אחריות על כינוס של עשרות אלפי אנשים יחד שעה שהנגיף כבר פרש כנפיים וחצה את גבולה של סין לאירופה. גם לכם יש מה להגיד? כתבו לנו טורים לכתובת: kick@ynet.co.il

    אפידימולוגים בכירים באירופה מכנים את המשחק הזה "הפצצה הביולוגית" שהונחתה על אירופה, הגורם שהאיץ עד לבלי שליטה את הקורונה באירופה בכלל ובאיטליה ובספרד בפרט. אז איך משחק כדורגל אחד גרם להאצה מטורפת של מגפת הקורונה הגובה כבר למעלה מ-10,000 קורבנות באיטליה וקרוב ל-5,000 נוספים בספרד? עצוב לחשוב שלספורט היה יד בדבר.

     

    ב-19.2.20 נערך באצטדיון סן סירו במילאנו משחק שמינית גמר ליגת האלופות בין אטאלנטה לוולנסיה. המשחק הועתק מברגמו למילאנו לפי הוראת אופ"א, היות והאצטדיון של אטאלנטה מכיל "רק" 21,000 מקומות. ברגמו שוכנת סה"כ 60 קילומטר מזרחית למילאנו ומתגוררים בה 120,000 תושבים. בבוקר המשחק נסעו קרוב ל-40,000 מהם למילאנו באוטובוסים, רכבות ומכוניות, בצפיפות אופיינית לאוהדי כדורגל ומבלי לחשוב לרגע שהם בגופם הופכים למפיצי הנגיף הגדולים של אירופה. האוהדים שוטטו בעיר מהבוקר, טיילו בכיכר הדואומו ובקניונים ונפגשו עם אלפי תיירים סינים שחגגו את ראש השנה הסיני.

     

    פלומינו מול לופס (צילום: רויטרס)
    המשחק המסוכן(צילום: רויטרס)

     

    רק כדי לסבר את האוזן: כשני מיליון תיירים סינים בילו באיטליה בשלושת השבועות של ראש השנה הסיני, מ-1 עד 20 לפברואר בערך. לאחר שנדבקו מהסינים, פנו האוהדים למשחק ושם התנשקו והתחבקו לפחות ארבע פעמים (חיבוק/נשיקה אחד לפחות אחרי כל גול של קבוצתם האהובה), שניצחה את ולנסיה 1:4. בסיום המשחק, כשהם מאושרים ושמחים על הניצחון, עשו דרכם חזרה לברגמו באוטובוסים ורכבות צפופים, והמשיכו את החגיגה מלאת הקרבה. ברגמו הפכה לאחד ממרכזי המגפה באיטליה חרף העובדה שאין בה כמעט תיירים. ארבעה מאנשי הצוות של הקבוצה כבר נפטרו מהמחלה. ואם כל זה לא מספיק, אז 2,500 אוהדי ולנסיה שהגיעו למשחק נדבקו גם הם והפיצו את המגפה בספרד.

     

    מה שחבל לא פחות הוא העובדה שהאנגלים השאננים איפשרו ל-3,000 אוהדי אתלטיקו מדריד להגיע לליברפול שבועיים לאחר מכן, ב-11.3.20, ולהביא את הנגיף לעיר במשחק עם קהל. ע"פ נתוני ארגון הבריאות העולמי, באותו יום עמד מספר החולים באיטליה על 9,127 ומספר הנפטרים כבר חצה את ה-400, ובספרד מספר החולים כבר עמד על 1,000 עם 28 נפטרים. היום באנגליה כבר סופרים 15,000 נדבקים וכמעט 800 נפטרים.

     

    ספורט אמור להיות חוויה, בילוי. משחק כדורגל במעמדים הללו ובכלל הוא חגיגה של אוהדים וצבעים, שמחה. בעולם מתוקן מישהו צריך היה לקבל אחריות על כינוס של עשרות אלפי אנשים יחד שעה שהנגיף כבר פרש כנפיים וחצה את גבולה של סין לאירופה. ספורט מונע מכסף, ליגת האלופות והליגות הבכירות מונעות מכסף גדול, אדיר. אבל כל אלו אינן סיבות "למשחקי מזל", לניסיון למשוך את מלאך המוות באף ולהרוויח עוד משחק אחד. נכון היה שהמשחק יבוטל/ידחה או לפחות ישוחק ללא קהל.

     

    בסופו של יום רק ההיסטוריה תשפוט את האחראים. החוקרים שכבר שמו את האצבע על המשחק "כאירוע נפיץ" בהתפשטות המחלה יכולים רק להציג את גרסתם. נוכל לדון במספרים ובעובדות. להאמין או לא, אבל בשורה התחתונה שני המועדונים הסמוכים זה לזה במונחי אירופה היו שותפים למשחק היסטורי ששינה את פני אירופה ללא היכר.

     

    רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: getty images
    הקהל במשחק בסן סירו
    צילום: getty images
    מומלצים