שתף קטע נבחר

מהפכה: אימות תצהיר מול עו"ד באופן דיגיטלי

שר המשפטים אוחנה הודיע על המהלך תקדימי, שאמור להקל על הציבור ולצמצם בירוקרטה, גם לנוכח משבר הקורונה. הצעד יאפשר צריכה דיגיטלית של מאות ואלפי שירותים מגוונים במסגרתם נדרש להגיש תצהיר מאומת

אמיר אוחנה (צילום: אבי מועלם )
שר המשפטים אמיר אוחנה(צילום: אבי מועלם )

צעד מהפכני בשירות המשפטי יאפשר אימות תצהיר מול עו"ד באופן דיגיטלי. שר המשפטים אמיר אוחנה סיים אתמול עבודת מטה ארוכת חודשים עם ועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין, ובה סוכם על מהלך תקדימי של אימות תצהיר מול עורך דין באופן דיגיטלי.

 

המהלך החל עוד לפני מצב החירום בשל נגיף הקורונה, ביוזמת אוחנה, וזאת במטרה לצמצם בירוקרטיה ולהקל על הציבור ועל עורכי הדין בממשק שלהם מול בתי המשפט ומוסדות הממשלה, באופן שיאפשר צריכה דיגיטלית של מאות ואלפי שירותים מגוונים במסגרתם נדרש להגיש תצהיר מאומת.

 

למשל, רק מול משרד המשפטים ישנם למעלה ממאה סוגי תצהירים הנדרשים בתחומי ההוצאה לפועל, פשיטות רגל, טאבו, ירושה ועוד.  לנוכח המציאות הקשה שנכפתה בעקבות משבר הקורונה, זורז התהליך בשל הצורך לענות על הנחיות משרד הבריאות בדבר מגבלות התנועה וצמצום בקרבה הפיזית בין בני אדם.

 

בשלב הראשון, ההיוועדות החזותית לאימות תצהירים תתאפשר רק עבור עורכי דין אשר יש להם היכרות מוקדמת עם הלקוח, ולפי כללים שנקבעו על ידי ועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין.

 

בשלב השני, עליו עובדים במשרד המשפטים כבר כעת וצפוי להסתיים בעוד כשבועיים, תוקם מערכת זיהוי באמצעותה יוכלו עורכי הדין לאמת את זהותם של לקוחות מזדמנים – וכך לספק שירות גם עבור לקוחות שאין להם עמם היכרות מוקדמת.

 

ההחלטה תהיה תקפה כל עוד מוכרז מצב חירום, ולאחר שיסתיים המשבר - ידונו כלל הגורמים הרלוונטים על האופן בו ניתן יהיה להטמיע את המהלך בשגרה לטובת הציבור הרחב.

 

שר המשפטים אוחנה אמר כי מדובר בבשורה לציבור: "עם כניסתי לתפקיד סימנתי את הטמעת תהליכי הדיגיטציה וקיצוץ הבירוקרטיה כיעדים מרכזיים. אימות תצהירים באופן דיגיטלי מביא בשורה אמיתית לציבור הרחב בשני התחומים. המטרה: לפשט את השירותים המשפטיים ולהקל על הציבור.

 

"אני מברך את יו״ר ועדת האתיקה של הלשכה, מר מנחם מוסקוביץ', על הירתמותו למהלך, וכן את הגורמים המקצועיים במשרד המשפטים ובכללם חטיבת תכנון מדיניות ואסטרטגיה ומחלקת ייעוץ וחקיקה שליוו את התהליך".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אבי מועלם
שר המשפטים אמיר אוחנה
צילום: אבי מועלם
מומלצים