שתף קטע נבחר

צילום: shutterstock, עמית שאבי, ירון ברנר

לפיד: לא אוותר על ערכים כדי להיות שר חוץ בזוּם

יו"ר יש עתיד עקץ את גבי אשכנזי, המיועד לתיק החוץ, וטוען שחבריו לשעבר ויתרו על "כל המאחזים החשובים של הדמוקרטיה" בשביל להיכנס ל"ממשלה בזבזנית מושחתת"

 

 

יו"ר מפלגת יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, אמר היום (ב') בכנסת כי "לא אוותר על הערכים שלי בשביל להיות שר החוץ בזוּם". הוא כיוון בדבריו לחברו לרשימת כחול לבן עד השבוע שעבר, ח"כ גבי אשכנזי, המיועד להיות שר החוץ בממשלתו של בנימין נתניהו.

יאיר לפיד (צילום: ערוץ הכנסת )
יאיר לפיד(צילום: ערוץ הכנסת )

"הממשלה שמוקמת לנגד עינינו היא מנופחת, בזבזנית, מושחתת. 34 שרים. איזו חרפה. איזו אטימות", תקף לפיד. "עד סוף השבוע יהיו מיליון מובטלים, והם מסדרים לעצמם ג'ובים מיותרים. אנשים פוחדים מהמחלה. מאבדים את מקום העבודה שלהם. הם סגן שר לענייני כלום ושום דבר.

 

"הקמת הממשלה הזו נראית כמו תוכנית ההתנתקות מהמציאות. מאות מיליוני שקלים על לשכות ורכבים. אפס אחריות. אפס עמידה בהבטחות. אנחנו בחרנו לעמוד בהבטחות שלנו", הוסיף לפיד, וטען שהצוותים הרפואיים מסכנים את חייהם בעוד מרכיבי הממשלה החדשה המתוכננת "יבזבזו מאות מיליוני שקלים על תיקים ריקים ומשרדים מיותרים. העיקר שליצמן נשאר שר הבריאות".

בני גנץ בנימין נתניהו ( צילום: עמוס בן גרשום, לע
"התנתקות מהמציאות". בנימין נתניהו ובני גנץ( צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ, אבי מועלם)

המגעים להרכבת הממשלה עדיין לא הושלמו, ובמשא ומתן נותרו מחלוקות. מוקדם יותר אמרו בכחול לבן כי יוותרו על תיק החוץ בתמורה לתיק הבריאות (שנשמר ליעקב ליצמן מיהדות התורה) או לתפקיד יו"ר הכנסת. זאת אחרי שנשמעה ביקורת על כך שעד כה לא התעקשו במפלגתו של גנץ לקבל את התיק למרות מצב החירום לנוכח משבר הקורונה.

 

לפיד טען גם שחבריו לשעבר מכחול לבן ויתרו על "כל המאחזים החשובים של הדמוקרטיה – המשרד לבטחון פנים, מינוי המפכ"ל, יושב ראש הכנסת, יושב ראש ועדת חוקה חוק ומשפט – שהועברו לידי אויבי הדמוקרטיה. אויבי שלטון החוק. מטרתם היחידה לאפשר לנתניהו לברוח מאימת הדין. להשתלט על המשטרה. להרוס את בית המשפט".

Ицик Шмули, Амир Перец. Фото: Ави Муалем ()
עמיר פרץ ואיציק שמולי

במקביל, יו"ר כחול לבן בני גנץ ויו"ר מפלגת העבודה עמיר פרץ על סף הסכם בתוך גוש המרכז-שמאל, וסיכמו כי מפלגת העבודה תהיה חלק מהקואליציה עם בנימין נתניהו. העבודה תקבל שני תיקים בממשלה הקרובה - הכלכלה לפרץ ותיק הרווחה לח"כ איציק שמולי, שיהיו חלק ממכסת השרים שיש לגנץ.

 

חברת הכנסת השלישית בעבודה, מירב מיכאלי, אמרה כי היא מתכוונת להיאבק בהחלטה של פרץ במוסדות מפלגת העבודה וכי היא דורשת כינוס וירטואלי של ועידת העבודה כדי לדון בהסכם על הצטרפות לממשלה.

 

עם זאת, פרץ התחייב ליו"ר כחול לבן גנץ כי בשום מקרה לא ייכנס לממשלה בלי כחול לבן וכי לא יהיה הח"כ ה-61 שיאפשר לנתניהו להקים ממשלה בלי גנץ ומפלגתו. בשיחות סגורות הסביר פרץ, כי הסיבה שהחליט להצטרף לממשלה היא הצטרפותו של גנץ וכי העובדה שבממשלה שותפים גם אנשי המחנה שלו מאפשרת לו להיות חלק ממנה.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אבי מועלם
יאיר לפיד
צילום: אבי מועלם
מומלצים