שתף קטע נבחר

צילום: דוברות הדסה עין כרם, AFP

בדיקת הקורונה של נתניהו שלילית, נשאר בבידוד

ראש הממשלה עבר את הבדיקה לאחר שיועצת ראש הממשלה למגזר החרדי ולכנסת, רבקה פאלוך, נדבקה בנגיף. גורמים בסביבת נתניהו: יישאר בבידוד עד לקבלת תוצאה של בדיקה נוספת

בנימין נתניהו (צילום: לע
נתניהו בהצהרה מהבידוד, הערב(צילום: לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ומקורביו נמצאו שליליים לנגיף הקורונה. נתניהו עבר את הבדיקה היום (שני) לאחר שיועצת ראש הממשלה למגזר החרדי ולכנסת, רבקה פאלוך, נדבקה בנגיף. בלשכת נתניהו ציינו כי הוא יישאר בבידוד בהתאם להנחיות משרד הבריאות, וגורמים בסביבתו מעריכים שהדבר ייקח עוד כמה ימים עד שתתקבל תוצאה של בדיקת קורונה נוספת.

 

פאלוך שהתה בימים האחרונים בסביבתו של ראש הממשלה, יועציו וכמה מהשרים. היא עברה בדיקת קורונה לאחר שבעלה אובחן כחולה ואושפז בסוף השבוע במצב קל. בעקבות קרבתה של היועצת בימים האחרונים לנתניהו ולשרים, המתינו אתמול בלשכת ראש הממשלה במתח לתוצאות בדיקתה, ומשאובחנה כחיובית מסרו כי יפעלו על פי הנחיות משרד הבריאות.  

 

 

50 ()
שהתה בסביבתו של נתניהו. רבקה פאלוך

הערב מסר נתניהו הצהרה ממעון ראש הממשלה בירושלים, לאחר שנכנס לבידוד בעקבות הידבקותה של פאלוך. "למרות שהבדיקות הרפואיות בענייני עדיין לא הסתיימו, החלטתי להיכנס לבידוד מרצון כדי לתת דוגמא אישית", אמר בפתח דבריו. "הצלם נמצא במרחק של שישה מטר, והאיפור והשיער עשיתי בעצמי. לכן זה נראה ככה".

 

"אני ממשיך לעבוד מהבית", הוסיף נתניהו. "קיימתי שיחת וידאו עם הרמטכ"ל כוכבי וראש המל"ל כדי להרחיב הטיפול במשבר הקורונה באמצעות פיקוד העורף וצה"ל על יכולותיו הרבות. ראש המל"ל והרמטכ"ל אמורים להגיש לי תכניות מפורטות בעניין. במקביל, קיימתי דיון כלכלי. במלחמה בקורונה איננו חוסכים כל מאמץ. מלכתחילה אמרתי לכם שעדיף להחמיר מאשר להקל".

 

 
 
מלשכת ראש הממשלה נמסר אתמול, עוד בטרם נודע כי פאלוך נדבקה, כי נתניהו וסביבתו שמרו על כללי המרחק עוד בטרם נמצא בעלה חיובי לנגיף. לאחר שנודע כי פאלוך נדבקה, מסרה הלשכה כי "גורמי המקצוע במשרד הבריאות מבצעים חקירה אפידמיולוגית לעובדים בסביבת ראש הממשלה ולאחר מכן יועברו הנחיות מסודרות. ההערכה הראשונית היא כי אין צורך שראש הממשלה ישהה בבידוד מכיוון שלא היה במגע קרוב עם החולה ולא קיים עמו פגישה. כמו כן, מבדיקה ראשונית עלה כי השניים לא שהו יחד בחדר אחד בשבועיים האחרונים".

 

"נדגיש כי בשבועות האחרונים מקפידים רה"מ וסביבתו על הקפדה יתרה של הנחיות משרד הבריאות, בליווי רופאו האישי, ומקיים את רוב הדיונים בשיחות וידאו ממעונו", הוסיפו. "ראש הממשלה וסביבתו יפעלו על פי הנחיות משרד הבריאות".

 

לפני כשבועיים עברו נתניהו, רעייתו שרה ובנו יאיר בדיקות לאבחון נגיף הקורונה, שיצאו כולן תקינות. בני משפחת נתניהו עברו את הבדיקות במסגרת סדרה של בדיקות שעבר גם הצוות הקרוב שסביב ראש הממשלה. אנשי מד"א הגיעו למעון ברחוב בלפור בירושלים ולקחו בדיקות מכל מי שסובב את נתניהו. "על-פי הנחיות סמנכ"ל ביטחון וחירום במשרד ראש הממשלה, נעשות בדיקות קורונה שגרתיות לסביבתו הקרובה של ראש הממשלה וכן לראש הממשלה. לאף אחד מהנבדקים לא הופיעו סימפטומים", נמסר אז ל-ynet.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים