שתף קטע נבחר

צילום: shutterstock, עמית שאבי, ירון ברנר

סער: "לא נכון להקים את הממשלה הכי מנופחת במשבר הכלכלי הקשה ביותר"

בכיר הליכוד קורא להקמת "ממשלה רזה", כלשונו, על רקע הדיווחים לפיהם בממשלה הקרובה יכהנו לפחות 30 שרים. בנוסף קרא להפחתת שכר שרים וח"כים, להפחתת פנסיות תקציביות ולביצוע התייעלות במגזר הציבורי

ביבי נתניהו גדעון סער (צילום:  AFP )
"להקים ממשלה רזה". סער ונתניהו(צילום: AFP )

בכיר הליכוד שהפסיד לראש הממשלה בנימין נתניהו בהתמודדות הפנימית קורא להקמת "ממשלה רזה" - לאחר שהדיווחים מהמשא ומתן בין הליכוד לבין חוסן לישראל של בני גנץ מצביעים על כך שלפחות 30 שרים יכהנו בממשלה הקרובה. ח"כ גדעון סער מהליכוד קרא בטוויטר היום (ג') להקמת "ממשלה רזה", וכן לקיצוץ משמעותי בשכר שרים וח"כים.

 

אדלשטיין איים, בליכוד כינו את ימינה "חצופים": המו"מ עם גנץ תקוע

נתניהו וגנץ הסכימו: ליצמן יישאר שר הבריאות, אדלשטיין לא יחזור לתפקיד

גנץ יהיה יו"ר הכנסת בתמיכת נתניהו, כחול לבן מתפרקת

כחול לבן לליכוד: מוותרים על תיק החוץ תמורת הבריאות

 

"בימים בהם עיקר נטל המשבר הוא על המגזר הפרטי חשוב שביסוד התוכניות להקמת הממשלה יינקטו הצעדים הבאים", כתב סער, ומנה אותם. "ממשלה רזה - אמנם היו בתולדות ישראל ממשלות גדולות, אבל לא נכון להקים את הממשלה המנופחת ביותר בעת המשבר הכלכלי הקשה ביותר".

 

בנוסף, קרא סער לקיצוץ "משמעותי בשכר לתקופה שתוגדר לבעלי משכורות גבוהות במגזר הציבורי ובכלל זה שרים, חברי-כנסת, שופטים, מנכ"לים ועוד. הקיצוץ צריך להיות דיפרנציאלי לפי רמת השכר". כמו כן, כתב יש להפחית "פנסיות תקציביות גבוהות לפי אותו עיקרון (דיפרנציאליות) ולבצע התייעלות במגזר הציבורי. בנוסף לערך הכלכלי - הערבות ההדדית והדוגמה האישית הם יסודות חשובים בהתמודדות עם משבר הקורונה".

 

בציוץ נוסף ציין סער: "כל שקל שנחסך במגזר הציבורי צריך להיות מושקע במגזר הפרטי. בתמריצים וסיוע לעצמאים, למשל. כדי שהכסף לא ייצא מהמשק בזמן האטה".

 

בתוך כך, ברקע הביקורת הגוברת על ההסכם המתגבש בין הליכוד לכחול לבן, שוחחו אתמול צוותי המשא ומתן פעם נוספת במטרה לפתור את המחלוקות.

איילת שקד בצלאל סמוטריץ' נפתלי בנט (צילום: אלכס קולומויסקי, יאיר שגיא)
"התרגלו למשרדים משמעותיים". שקד, סמוטריץ' ובנט(צילום: אלכס קולומויסקי, יאיר שגיא)

 

 

במקביל, גברה הביקורת במחנה נתניהו. שרים בכירים בליכוד תקפו את ההסכם המתגבש עם כחול לבן, וטענו שההחלטה להקים ממשלה פריטטית ושוויונית היא חסרת היגיון. גם פעילים מרכזיים במפלגה החלו להעביר ברשתות החברתיות קריאות להשמיע קול נגד ההסכם שדוחק את בכירי הליכוד לשוליים - ולא ישאיר להם כמעט תיקים בכירים בחלוקה הסופית.

 

שרי הליכוד וחברי הכנסת של המפלגה אמרו כי נפתלי בנט, בצלאל סמוטריץ' ואיילת ושקד התרגלו למפתח חלוקת תיקים שאינו הגיוני - ולמשרדים משמעותיים. בליכוד אמרו כי עד כה חלוקת התיקים התאפשרה כך בשל הממשלות הצרות. הסיכוי שבש"ס יסכימו לחלוקה של שלושה תיקים לבנט הוא קטן.

 

במהלך היום הצדדים צפויים להמשיך בניסיונות להתקרב לקראת הממשלה החדשה. לפי שעה, מדובר על ממשלה רחבה שתכלול יותר מ-32 שרים, דבר שגורר ביקורת קשה גם מצד המפלגות שככל הנראה ימצאו את את עצמן באופוזיציה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים