שתף קטע נבחר

רופא שלחץ יד לפוטין נדבק בקורונה

רופא שנפגש עם הנשיא במהלך ביקור במחלקה לחולי קורונה הודיע שנדבק בנגיף. השניים שוחחו בפנים גלויות וללא ציוד מגן. הקרמלין: "הכול בסדר"

 

 

רופא שנפגש בשבוע שעבר עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הודיע היום (ג') כי אובחן כחולה בנגיף הקורונה. דניס פרוטסנקו, רופא בבית החולים קומונרקה שבפאתי מוסקבה שוחח עם הנשיא בפנים גלויות וללא ציוד מגן במהלך ביקורו בבית החולים בשבוע שעבר. 

  (צילום: AP)
פוטין לוחץ יד לפרוטסנקו. נדבק בקורונה?(צילום: AP)

"כן, הבדיקה שלי לנגיף יצאה חיובית, אבל אני מרגיש די טוב", כתב פרוטסנקו בעמוד הפייסבוק שלו. "בודדתי את עצמי במשרד שלי. אני חושב שהחסינות שפיתחתי החודש עושה את העבודה".

 

הקרמלין מסר כי פוטין עובר בדיקות לנגיף הקורונה באופן קבוע, וכי "הכול בסדר". מוקדם יותר ציינו בקרמלין כי הנשיא הרוסי מוגן מפני וירוסים ומפני מחלות אחרות "סביב השעון".

 Путин посещает больных коронавирусом. По словам Пескова,
פוטין עם ציוד המגן במחלקת חולי הקורונה

  (צילום: EPA, ALEXEI DRUZHININ / SPUTNIK / KREMLIN POOL)
(צילום: EPA, ALEXEI DRUZHININ / SPUTNIK / KREMLIN POOL)

  (צילום: EPA, ALEXEI DRUZHININ / SPUTNIK / KREMLIN POOL)
(צילום: EPA, ALEXEI DRUZHININ / SPUTNIK / KREMLIN POOL)

במהלך הביקור בבית החולים לבש פוטין חליפת מגן, חבש כפפות, עטה מסכה – ונכנס לאזור המבודד בבית החולים, שם מבודדים חולי קורונה. אולם כאמור, בזמן שנפגש עם פרוטסנקו הוא לא לבש ציוד מגן. הוא אפילו תועד כשהוא לוחץ לו יד והוביל תהיות ברשתות החברתיות על אי-קיום אמצעי הזהירות הנדרשים.

 

ביום שישי האחרון דיווח הקרמלין על אדם בממשל הרוסי שנדבק בנגיף. עם זאת, לפי הודעת הקרמלין, האדם לא בא במגע עם הנשיא וכל הצעדים הנדרשים ננקטו כדי להימנע מהתפשטות הנגיף עוד בין אנשי הקרמלין.

 

במסגרת הניסיון להיאבק בהתפשטות הנגיף, חברי הפרלמנט הרוסי אפשרו היום לממשלה להכריז מצב חירום לאומי, ואף אישרו עונשים קשים למפרי חוקי הסגר. במקרים חריגים עלולים אזרחים שיפרו את ההוראות להישלח לשבע שנות מאסר. מוקדם יותר היום דיווחה רוסיה על זינוק של 500 נדבקים בנגיף בשטחה. לפי שעה מניין הנדבקים בנגיף ברוסיה עומד על 2,337.

 

נציין כי כמו בסין ובאיראן, גם ברוסיה רבים מפקפקים בנתונים שמפרסמת המדינה וחוששים שהמצב חמור בהרבה. הם נזכרים בכמה מקרים שבהם השלטון הסתיר את האמת מהאזרחים, בין השאר באסון צ'רנוביל ב-1986 ובשריפות היער ב-2010 שבהן נספו עשרות אלפים. הממשלה מתעקשת שהנתונים מדויקים, ושהיא מתנהלת בשקיפות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
פוטין לוחץ את ידו של פרוטסנקו
צילום: AP
מומלצים