שתף קטע נבחר

צילום: דוברות הדסה עין כרם, AFP

ארה"ב עקפה את סין במניין המתים מקורונה

הנגיף ממשיך להתפשט בארה"ב, עם יותר מ-3,500 מתים ומ-175 אלף נדבקים. במוקד ההתפרצות הראשי, ניו יורק, נדבקו יותר מ-9,000 ביממה. המושל הזהיר: "אנחנו עדיין עולים על ההר - הקרב האמיתי יהיה על הפסגה", גם אחיו מנחה הטלוויזיה נדבק - וישדר מהמרתף

 

 

מגפת הקורונה ממשיכה לגבות קורבנות בארה"ב, ונכון להערב (ג') מתו בה יותר מ-3,500 בני אדם. בכך עקפה ארה"ב את סין במניין המתים, והצטרפה בנתון עגום זה לאיטליה וספרד. הספירה ליממה זו אמנם טרם הסתיימה, אך אתמול עלה מניין המתים בארה"ב ביותר מ-600, ובכלי התקשורת האמריקניים ציינו כי משמעות הדבר שבכל שתי דקות כמעט מת חולה קורונה נוסף.

 

משבר הקורונה – סיקור נרחב ב-ynet:

חודש של מוות באיטליה: התמתנות במספר הנדבקים

הכפר שניצל ממגפה מקווה שלמדנו לקח

עוד 849 מתו בספרד, בת 12 מתה בבלגיה

העולם בבית: חשש לעלייה במקרי האלימות במשפחה  

 

במניין הנדבקים, יש לציין, ארה"ב כבר עקפה בשבוע שעבר את כל שאר העולם, וכעת יש בה יותר מ-175 אלף נדבקים, לפי נתוני אוניברסיטת ג'ון הופקינס. מוקד ההתפרצות החמור ביותר הוא ניו יורק, שם לפי המושל אנדרו קואומו יש בה כעת 75,795 נדבקים - עלייה של יותר מ-9,000 ביממה אחת.

נגיף קורונה ארה
אלפי אנשי רפואה נענו לקריאה לעזרה. פינוי חולה לבית חולים בניו יורק(צילום: EPA )

נגיף קורונה מה נחשב חיוני בעולם פרחים ניו יורק ארה
(צילום: AP)

מניין המתים בניו יורק עלה לדברי קואומו ב-332 בתוך יום אחד, מ-1,218 אתמול ל-1,550 היום. הוא הזהיר שהשיא טרם הגיע, ועשוי לקרות עוד שבעה ימים או אפילו עוד 21 ימים. "אנחנו עדיין עולים על ההר. הקרב האמיתי יהיה על הפסגה שלו", הוא אמר במסיבת עיתונאים הערב.

 

לפי גורם במערכת אכיפת החוק בעיר ניו יורק, 1,193 מעובדי המשטרה שם נדבקו בקורונה, רובם שוטרים במדים ומיעוטם עובדים אזרחיים. לפי אותו גורם, 15% מכלל הכוח של משטרת ניו יורק חולה ולא יכול לעבוד - אם כי לא נאמר במפורש שהם חולים בקורונה.

 

אחד הנדבקים החדשים בניו יורק הוא אחיו הצעיר של המושל, כריס קואומו - מנחה חדשות מוכר ברשת CNN. ברשת החדשות האמריקנית אמרו כי קואומו, בן 49, ימשיך להגיש מביתו את תוכניתו, "קואומו פריים טיים".

נגיף קורונה מושל מדינת ניו יורק אנדרו קואומו ארה
"אנחנו עדיין עולים על ההר". המושל קואומו(צילום: רויטרס)

  (צילום: gettyimages)
(צילום: gettyimages)

בציוץ בטוויטר כתב כריס קואומו כי "נחשפתי בימים האחרונים לכמה אנשים שבסופו של דבר אובחנו כחיוביים. היו לי חום, צמרמורות וקשיי נשימה. אני רק מקווה שלא הבאתי את זה לילדים ולכריסטינה. זה יגרום לי להרגיש יותר גרוע מהמחלה הזו!". קואומו האח הוסיף שאת התוכנית שלו יגיש מהמרתף של ביתו.

 

קואומו ראיין את אחיו המושל רק אתמול בערב, ואז שאל אותו על אפשרות של ריצה לנשיאות לאור תשבחות שזכה בשל הטיפול שלו במשבר הקורונה. המושל קואומו, בן 62, אמר לאחיו שאין לו כוונה לעשות כן. הערב במסיבת העיתונאים הביע ביטחון שאחיו הצעיר יחלים. "הוא צעיר, הוא חזק", אמר המושל - והתגרה באחיו: "אם כי הוא לא חזק כמו שהוא חושב".  

ארה
ספינת בית חולים של הצי האמריקני עגנה אתמול בניו יורק(צילום: רויטרס)
 

ארה
(צילום: רויטרס)

במסיבת העיתונאים הערב חשף המושל קואומו כי 78 אלפי אנשי רפואה בגמלאות מרחבי ארה"ב נענו לקריאתו אתמול לסייע לניו יורק במאבקה בנגיף. קואומו אמר שהרופאים והאחיות בבתי החולים כורעים תחת העומס וסובלים "מלחץ פיזי ונפשי עצום". הוא ציין שהרשויות יקימו אתר אינטרנט שבעזרתו ניתן יהיה לצוות מתנדבים לבתי החולים.

 

במקביל, ממשיכה ניו יורק בהצטיידות בציוד רפואי, כדי למנוע את המצב הנורא שבו לא יהיו מספיק מכונות הנשמה ויהיה צורך להחליט מי יקבל טיפול מציל חיים ומי לא. קואומו אמר שהזמין 17 אלף מכונות הנשמה מסין, במחיר ממוצע של 25 אלף דולר ליחידה.

 

הוא התלונן שמדינתו נאלצת להתחרות עם מדינות אחרות בארה"ב על סיוע ברכישת ציוד רפואי מצד סוכנות ניהול החירום הפדרלית (FEMA). "זה כמו להיות ב-eBay עם עוד 50 מדינות אחרות שמתחרות על מכונת הנשמה". לדברי קואומו, "הממשלה הפדרלית, FEMA, צריכה להיות הקונה. לקנות הכל ואז להקצות את זה למדינות לפי הצורך".

ארה
ניצוצות של תקווה. ד"ר אנתוני פאוצ'י עם הנשיא טראמפ(צילום: AFP)

בתוך כך, המומחה הראשי של ממשל טראמפ למחלות מידבקות הביע היום תקווה שהצעדים שהממשל נקט, כולל ההמלצות לריחוק חברתי לכלל האמריקנים, מתחילים לתת את אותותיהם, אם כי הוא הזהיר שארה"ב עדיין ניצבת בפני סכנה משמעותית.

 

"אנחנו מתחילים לראות ניצוצות של איזושהי השפעה ממתנת", אמר אנתוני פאוצ'י, מנהל המרכז לאלרגיות ולמחלות מידבקות בראיון לרשת CNN. "אבל זה לא מפחית מהרצינות (של המצב)... אנחנו רואים בבירור שמספר המקרים עולה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
עם מסכה בניו יורק, מוקד ההתפרצות
צילום: AP
מומלצים