שתף קטע נבחר

סוריה מאשימה: מטוסי קרב ישראליים שיגרו טילים מלבנון אל אזור חומס

גורם צבאי סורי מסר כי מטוסי קרב של חיל האוויר שיגרו כמה טילים משמי לבנון אל יעד במזרח חומס. לטענת הסורים, מערכות ההגנה הופעלו ויירטו כמה מהטילים. דיווחים על פעילות מטוסי חיל האוויר מצפון לביירות

 

 

סוריה מדווחת הערב (יום ג') על תקיפה ישראלית בשטחה. לפי סוכנות הידיעות הסורית "סאנא", מטוסי קרב של חיל האוויר שיגרו טילים משמי לבנון אל אזור חומס. הסורים מסרו כי מערכות ההגנה האווירית הופעלו נגד "יעדים עוינים" בשמי חומס. ערוץ "אל מיאדין" הלבנוני, המקורב לחיזבאללה, דיווח כי התקיפה כוונה ל"אתרים צבאיים ממזרח לחומס". עד כה לא דווח על נפגעים.

 

המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם טוען ש"חיל האוויר הישראלי ביצע תקיפה בשדה שועייראת באמצעות יותר משמונה טילים". עוד טענו במרכז כי "מטוס מטען טס בין שדה התעופה 'שועייראת  לבין שדה התעופה T4". כמו כן, לפי שעה לא דווח על נזק או נפגעים. כמו כן, לא דווח מהיכן הגיע מטוס המטען.

 

"סאנא" ציטטה גורם צבאי סורי שאמר: "בסביבות השעה 20:25 שיגר חיל האוויר הישראלי כמה טילים לעבר מזרח חומס מהמרחב האוויר של לבנון. מערכות ההגנה האווירית שלנו הגיבו במהרה לטילים העוינים ויירטו כמה מהם. כעת נבדקת תוצאת התוקפנות".

 

זמן קצר לפני הדיווח בסוכנות הידיעות הסורית הצביעו דיווחים בלבנון על פעילות של מטוסי חיל האוויר בשמי המדינה. באתר החדשות הלבנוני "א-נשרה" צוין כי מטוסי חיל האוויר שהו כ-15 דקות במרחב כסרוואן, מצפון לבירה ביירות.

 

סוריה מאשימה: מטוסי קרב ישראליים שיגרו טילים מלבנון אל אזור חומס ()
מתוך תיעוד סורי שהועלה ברשתות החברתיות

 

 

גם בתחילת החודש דווח בסוריה כי חיל האוויר תקף בחומס ובקוניטרה. על פי הדיווח, המטוסים שיגרו את החימוש משמי לבנון ומעל לגולן. לפי דיווח בעיתון "אל-קודס אל-ערבי" שיוצא לאור בלונדון, בשתי התקיפות של חיל האוויר נהרג חייל סורי וארבעה נוספים נפצעו.

 

בתקיפה בתחילת החודש מסר מקור צבאי סורי לסאנא כי בב-5 במרץ ב-00:30 זיהו מערכות ההגנה האוויריות מטוסים של חיל האוויר הישראלי שטסו לכיוון צידון בלבנון. לדבריו, המטוסים שיגרו כמה טילים מעל שמי לבנון לכיוון מרכז סוריה, "הטילים יורטו בהצלחה ובמקצועיות מבלי שפגעו במטרות שלהם", אמר.

 

בזמן אותה תקיפה, שהו שני מטוסים אזרחיים מקטאר בלבנון והם הסתובבו שם לפני שנכנסו לשטח האווירי הסורי כנראה כדי להימנע מפגיעה אפשרית.

 

 


פורסם לראשונה 31/03/2020 20:54

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מערכות ההגנה הופעלו גם בתקיפות קודמות
מומלצים