שתף קטע נבחר

78 משחקים בעיר אחת: ההצעה המהפכנית של היורוליג

בהנהלת המפעל רוצים לסיים את העונה בכל מחיר, והעלו רעיון לערוך את כל המפגשים, כולל שלבי ההכרעה, בעיר עם שני אולמות. שחקן מכבי ת"א, ארון ג'קסון, מתנגד: "אקח מה שהחבר'ה האלה מעשנים"

הנהלת היורוליג שוקלת מהלך מהפכני שיאפשר לסיים את עונת 2019/20. ההצעה היא לערוך את כל המשחקים שנותרו בעונה הסדירה וכן את משחקי הפלייאוף והפיינל פור בעיר אחת שיש בה שני אולמות מתאימים. הערים שהוזכרו בדיווח הן איסטנבול, מוסקבה ואתונה. את הדברים אמר מנהל התפעול של היורוליג, אדוארד סקוט ל"אל פאיס" הספרדי.

 

עד לסיום העונה, כולל שלבי ההכרעה, נותרו לא פחות מ-78 משחקים ל-18 הקבוצות שמשתתפות במפעל. המטרה היא לסיים אותם תוך חמישה שבועות, ובמקסימום עד אמצע חודש יולי.

 

סקוטי ווילבקין (צילום: עוז מועלם)
ווילבקין. יחזור לשחק כדורסל העונה?(צילום: עוז מועלם)

 

"שחקנים, מאמנים ועובדי המועדונים, יצטרכו לחזור למדינות בהן נמצאות הקבוצות תוך שלושה ימים, להיות בבידוד של שבועיים, ואחרי זה לערוך הכנה קצרה להמשך העונה של שבועיים ולהתחיל לשחק", אמר סקוט.

 

"בסוף ייקח חודש עד שנוכל לשוב לשחק כדורסל. ככה זה עבד גם ב-NBA בעונת 2011/12 אחרי שביתת השחקנים. התקופה הזאת נותנת את האפשרות להבטיח את בריאות השחקנים", סיכם סקוט.

 

הציוץ של ג'קסון, והתגובה של ג'יימס: "אני לא יכול להגיע למוסקבה עד ה-1 במאי"

 

עבור מכבי תל אביב מדובר כמובן בבשורות משמחות, שכן הצהובים כבר הבטיחו את מקומם בפלייאוף, והם רוצים מאוד להמשיך בעונה המצוינת שלהם. יחד עם זאת, שחקן הקבוצה, ארון ג'קסון, כבר הביע הסתייגות כשצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "אקח מה שהחבר'ה האלה מעשנים. לחזור בחזרה תוך שלושה ימים... אשאף כל דבר שהם מדליקים". גם מייק ג'יימס ביקר את ההצעה.  

 

כמובן שמדובר בהצעה שנויה במחלוקת. קודם כל, במידה והיא תתקבל המשמעות היא שהקבוצות המשתתפות לא יוכלו לקחת חלק במשחקי הליגות המקומית שלהן, מכיוון שהמטרה היא לערוך 3-2 משחקי יורוליג בשבוע, כך שלוח הזמנים יהיה צפוף מאוד. כמו כן, לא ברור האם אוהדים יוכלו לצפות במשחקים באולמות, או שהם יערכו ללא קהל.

 

שמואל פרנקל מגיע לישיבה (צילום: יאיר שגיא)
פרנקל. איך יגיבו במינהלת במידה וההצעה תתקבל?(צילום: יאיר שגיא)

 

מי שהודיעה היום על הפסקת פעילות עד להודעה חדשה, בדומה לליגת העל הישראלית, היא הליגה הספרדית, שנחשבת לטובה באירופה. בישיבת וידאו של נציגי הקבוצות הוחלט כי התאריך המקורי בו חשבו לחזור לשחק (24 באפריל) הוא לא ריאלי, ולכן בחרו להודיע על הפסקה, אבל ימשיכו לבחון את ההתפתחויות.

 

כזכור, רק לפני מספר ימים הודיעה הנהלת ליגת האלופות של פיב"א כי היא לא מוותרת על העונה, ותערוך טורניר סיום בחודש ספטמבר בו ישתתפו שמונה הקבוצות שהעפילו לרבע הגמר. במידה וזה אכן יקרה, הקבוצות יופיעו עם הסגלים החדשים שלהן לעונת המשחקים הבאה. פיס ארנה בירושלים הוזכר כאחד המועמדים המובילים לקיים בו את הטורניר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ראובן שוורץ
יאניס ספרופולוס
צילום: ראובן שוורץ
מומלצים