שתף קטע נבחר

צילום: דוברות הדסה עין כרם, AFP

מפקד תחנה התחפש לחרדי, והתפילה האסורה הופסקה

ביישוב החרדי רכסים שבצפון זינק השבוע מספר הנדבקים מ-1 ל-18 - אבל באחד מבתי הכנסת נמשכו התפילות. מפקד תחנת זבולון ובלש לבשו חולצה לבנה עם ציצית, נכנסו למקום, עיכבו מתפללים לחקירה ורשמו דו"חות. כעבור זמן קצר חודשה התפילה והמשטרה נאלצה לשוב ולקנוס את מפרי החוק

18 חולי קורונה אובחנו ביישוב החרדי רכסים ששוכן מזרחית לקריית אתא, 17 מהם בשבוע האחרון. על אף זאת, תושבים המשיכו להפר את התקנות ולהתפלל במניין ללא שמירת מרחק. במשטרת זבולון גילו כי בכל פעם שהגיעו השוטרים לבדוק את בתי התפילה ביישוב, הצליחו המתפללים, ככל הנראה בסיוע "תצפיתנים" שהתריעו על בואם, לחמוק מעיני השוטרים.

 

התפשטות הקורונה - סיקור נרחב ב-ynet

אין יציאה מבני ברק: עשרות מחסומים הוצבו 

המצוקה בבני ברק: "תורמים הפכו לנזקקים"

 

בשל כך בחר אמש מפקד תחנת זבולון ניצב-משנה קובי קרני בדרך אכיפה יצירתית. קרני החליף את המדים בציצית ובחולצה לבנה וחדר יחד עם בלש נוסף אל בית הכנסת שם "השתלבו בתפילה" במטרה לחשוף במקום את ההתנהלות המסוכנת והאסורה בצו ולאכוף בהתאם.

נצ
נצ"מ קרני והבלש שפעל איתו ברכסים(צילום: דוברות משטרת ישראל)
 

 

מפה רכסים ()

 

 

עם כניסתם של השוטרים אל בית הכנסת הם הבחינו בהתגודדות אסורה של כמה מתפללים ולפיכך עברו אל שלב הפעילות הגלויה. הם שלפו תעודות שוטר והודיעו לנוכחים כי הם מעוכבים, וכן רשמו דו"חות בסך אלפי שקלים הן למפרי הצו והן למפעיל המקום.

 

כעבור שעה לערך דווח כי המקום נפתח בשנית לתפילה למרות האזהרות. בפעילות מהירה של השוטרים, אותרו גבאי בית הכנסת ומתפללים בתוך בית הכנסת בזמן תפילה. המקום נסגר בשנית ונרשמו דו"חות נוספים לבאי המקום בסך כולל של 17,500 שקלים.

 

במשטרה קראו לציבור להישמע להנחיות והוראות משרד הבריאות והדגישו כי אי קיומם משבש את המאמץ הלאומי במאבק בהתפרצות הנגיף והתפשטותו בישראל.

 

מהמועצה המקומית רכסים נמסר בתגובה כי "רוב חולי הקורנה שהתגלו בישוב בשבועיים האחרונים גילו אחריות ושמרו על הכללים ומנעו הדבקות המונית. הוקם ביישוב מוקד קורונה שנותן מענה 24 שעות במגוון פתרונות לנושא הקורונה, הקלטה של ראש המועצה על בסיס יומי לכל התושבים, כרוז ברחובות ועוד דרכים לתקשורת עם אוכלוסייה שמנותקת ממדיה חיצונית. אנו מגבים את פעילות המשטרה ועובדים איתם בשיתוף פעולה מלא, אך מאידך חשוב להכיר גם את הצדדים הטובים, ביישוב החרדי היחיד שאין שום תוכנית להכניס אותו להסגר".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דוברות משטרת ישראל
מפקד התחנה והבלש שפעלו ברכסים
צילום: דוברות משטרת ישראל
מומלצים