שתף קטע נבחר

עלה ל-43 מספר חולי הקורונה שמתו בישראל, מספר הבדיקות ירד | חדשות השבת

חמישה נפטרו מהנגיף בבית אבות אחד עד כה. מספר החולים בישראל עלה ל-7,589. המשטרה תסגור בחצות ציר תנועה מרכזי בגוש דן, וחילקה עשרות דו"חות על הפרת התקנות בתל אביב במהלך השבת. סיכום חדשות השבת

מספר החולים בקורונה בישראל עלה בסוף השבוע ל-7,589 בני אדם, 43 נפטרו. משרד הבריאות עדכן כי ביממה האחרונה חלה עלייה של 161 חולים. עם זאת, נרשמה התייצבות יחסית במניין המונשמים - שמספרם עומד על 98. מניין הנפטרים מבית האבות משען בבאר שבע עלה לחמישה.

 

 

במספר בדיקות הקורונה חלה דווקא ירידה - ביום חמישי התבצעו 7,294 בדיקות קורונה, לעומת יותר מ-7,800 ביומיים שלפני כן. מדובר בירידה של כ-7% במספר הבדיקות. בסוף השבוע האחרון צומצמו שעות הפעילות של מתחמי "היבדק וסע" שמפעיל מד"א על רקע מחסור בציוד נחוץ לקיום הבדיקה.  

 

מתחם
מתחם " היבדק וסע" בירושלים(צילום: אלכס קולומויסקי)

 

מוסיף להיות קשה מאוד מצבו של אפיק סויסה, בן 22 מאשדוד שנדבק בנגיף במהלך טיול בארצות הברית. סויסה אושפז בשבוע שעבר בבית החולים אסותא באשדוד, ועם ההידרדרות במצבו הועבר אמש לבית החולים איכילוב בתל אביב, שם חובר למכונת אקמו.

 

עוד קורבן ב"משען". ד"ר נליה קרביץ, ניצולת שואה בת 88, הלכה הבוקר לעולמה באיכילוב לאחר שנדבקה בנגיף במחלקה הסיעודית. בנה, מיכה, סיפר כיצד התקשה לקבל תשובות מבית האבות שבו נפטרו כבר חמישה דיירים. "היינו באפלה מוחלטת", סיפר הבן, אף אחד לא התקשר ליידע אותנו, אי אפשר היה לדבר עם אף אחד ב'משען' או במשרד הבריאות", אמר. 

 

 

בתוך כך, ל-ynet נודע כי גם בבית האבות "משען" בחולון התגלו ארבעה מקרי קורונה, ולמרות זאת אף אחד לא נכנס לבידוד והדיירים לא עברו בדיקות. ילדי הדיירים הגיבו בזעם להחלטה: "הותר להם לצאת ולהיפגש עם דיירים אחרים", סיפרה בתה של אחת הדיירות. "אני מרגישה שאין התייחסות לדיירים. לא מדברים איתם ולא מספרים להם שום דבר. הם בכלל לא יודעים ששתי דיירות שגרו איתם התגלו כחיוביות. בעיניי, הם צריכים להיות בבידוד מוחלט וצריך לדאוג להם".

 

המשטרה הודיעה כי החל מחצות ייסגר רחוב ז'בוטינסקי, ציר תנועה מרכזי בגוש דן, מפינת בן גוריון ברמת גן ועד כביש 4. ההחלטה התקבלה בהמשך להכרזה על אזור מוגבל בבני ברק בשל התפרצות הקורונה בעיר.

 

למרות התפרצות המגפה בבני ברק, במהלך היום נרשמו עשרות דו"חות על הפרות צו בריאות העם בתל אביב. גם בנחל כזיב נקנסו שני מטיילים שהיו במקום בניגוד לתקנות. השניים חולצו מהנחל על-ידי יחידת החילוץ המשטרתית גליל מערבי-כרמל ועל-ידי הצבא לאחר שאחד מהם שבר את רגלו.

 

  (צילום: AFP)
בני ברק(צילום: AFP)

מבלים בחופי תל אביב (צילום: מוטי קמחי)
מבלים בחופי תל אביב(צילום: מוטי קמחי)

הלילה נרשמו קנסות גם ל-11 תושבי ירושלים שהפרו את ההנחיות, התקהלו בבית מגורים בשכונת הר חומה וניהלו משחקי מזל אסורים. הבלשים שהגיעו למקום החרימו את כלי המשחק ו-5,000 במזומן. 

 

שני תושבי אילת אושפזו בכפייה אמש בבית החולים סורוקה בבאר שבע לאחר שהפרו בידוד ולא נשמעו להנחיות פעם אחר פעם - גם לאחר שספגו קנסות. מעיריית אילת נמסר כי השניים הפרו בידוד ולא נשמעו להנחיות פעם אחר פעם, גם לאחר שספגו קנסות.

 

חשש מהתפרצות קורונה בבסיס הגדול ביותר בצה"ל. בקריית ההדרכה שבנגב זוהו בימים האחרונים לפחות שלושה חיילים כנשאים של הנגיף. כתוצאה מכך כ-100 חיילים הוכנסו לבידוד במתחם סגור. בצה"ל חוששים שחיילים נוספים נדבקו.

 

חברת התעופה "ישראייר" הוציאה הבוקר לראשונה טיסת מטען לסין כדי להביא לישראל ציוד רפואי במשקל של יותר מ-20 טון. המשלוח יכלול בין השאר כשני מיליון מסכות.

  

הסיכויים להעברת המענק המיוחד של 500 שקל למשפחות עם ילדים, קשישים ונכים לפני פסח - קלושים. הסיבה לכך היא שלא ניתן להשלים את הליכי החקיקה במועד שיאפשר את התשלום. כדי שהביטוח הלאומי יעביר את המענק, יש לתקן את חוק יסודות התקציב - ולאחר מכן להסדיר את המענק עצמו באמצעות חקיקה רגילה או תקנה לשעת חירום. מאחר שהחג חל ביום רביעי - המשימה נראית כמעט בלתי אפשרית.

 

בניסיון להתגבר על המחסור בביצים, משרד האוצר הקצה כ-10 מיליון שקל כדי לסבסד הטסת 20 מיליון ביצים בטיסות מכמה מדינות באירופה, אולם הן צפויות להגיע לארץ רק במהלך חול המועד.

 

6 ( צילום: מירב קריסטל)
מחסור בביצים( צילום: מירב קריסטל)

 

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הציג הלילה הנחיות חדשות ובהן המלצה לציבור לעטות מסכות פנים במקומות ציבוריים כדי לסייע במאבק בהתפשטות נגיף הקורונה - אבל הצהיר מיד שלא יפעל על פי ההמלצה: "אני פשוט לא רוצה לעטות אחת כזו בעצמי".

 

אתמול הופצו סרטוונים מנושאת המטוסים האמריקנית תיאודור רוזוולט, שמפקדה הודח לאחר שדרש להוריד את החיילים שנדבקו בקורונה ומתח ביקורת על חיל הים שלא עשה מספיק, לדבריו, כדי לעצור את התפרצות הנגיף בספינה. בתיעוד מהסיפון נראים מאות מלחים מריעים, מוחאים כפיים ושרים למפקדם כשירד בפעם האחרונה מנושאת המטוסים לבדו. באחד הסרטונים נראה הקפטן מצדיע לחייליו לפני שהוא עוזב.

 

ובאירופה - זינוק חד במספר המתים בבריטניה וצרפת. איטליה עדיין מחכה לירידה משמעותית במספר הקורבנות, ואילו ספרד מתקרבת לאיטליה בקצב מבהיל.

 

בינתיים בבריטניה נבחר גם יו"ר חדש למפלגת הלייבור, שיחליף את ג'רמי קורבין שנחל תבוסה בבחירות האחרונות. היו"ר הנבחר, קיר סטארמר, הוא איש שמאל מתון בן 57 שעמד בעבר בראש התביעה הציבורית בבריטניה.

 

הוא נחשב למתנגד חריף של הברקזיט, וכיהן כשר הצללים בנושא הפרישה מהאיחוד האירופי. סטארמר פרסם סרטון שבו התנצל על תופעת האנטישמיות במפלגתומ והביע חרטה בשם הלייבור. הוא אמר שהאנטישמיות היא "כתם" על המפלגה וציין: "אני אעקור את הרעל הזה משורשיו, ואשפוט את ההצלחה בהתאם לחזרתם של החברים היהודים, שהרגישו שהם כבר לא יכולים לתמוך בנו". 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
מתחם היבדק וסע בבני ברק
צילום: AFP
מומלצים