שתף קטע נבחר

פרץ פירק את האחדות עם מרצ, שהגיבה: "הוא רימה עבור ג'וב"

לקראת כניסתו לממשלת נתניהו הודיע עמיר פרץ על פירוק השותפות עם מרצ, וזכה לתגובות קשות משותפיו לשעבר

 

 

ישיבת סיעת העבודה גשר מר
התחיל בחיבוק ונגמר בפירוק. עמיר פרץ וניצן הורוביץ בימים יפים יותר (צילום: מוטי קמחי)

לקראת כניסתו לממשלת נתניהו הודיע הערב (שבת) יו"ר מפלגת העבודה ח"כ עמיר פרץ ליו"ר מרצ ח"כ ניצן הורוביץ, כי הוא מסיים את השותפות בין שתי המפלגות ומפרק את הגוש שהוקם ערב הבחירות האחרונות. המהלך זכה לביקורת קשה מצד שותפיו לשעבר. הורוביץ אמר כי פרץ "קובר את מפלגת העבודה קבורת חמור. מרצ קוראת לפעילי העבודה לחבור אליה".

 

המהלך של פרץ נועד לאפשר למפלגת העבודה להצטרף לממשלה בראשות נתניהו, למרות התחייבות מפורשת של פרץ במהלך מערכת הבחירות כי לא יצטרף לממשלה כזו. ח"כ עמיר פרץ צפוי לקבל את תיק הכלכלה ואילו ח"כ איציק שמולי את תיק הרווחה. הח"כית השלישית בסיעת העבודה בכנסת היא מרב מיכאלי, אולם היא מתנגדת באופן נחרץ להצטרף לממשלת נתניהו, ואמרה: "אני אשאר במפלגת העבודה ואצטרף לקואליציה, אבל אצביע נגד הממשלה".

 

האיחוד הגדול בין העבודה-גשר-מרצ שהחל באופטימיות גדולה הסתיים באכזבה גדולה של שבעה מנדטים בבחירות ובפירוק השותפות בין שלוש המפלגות. הראשונה לנטוש את השותפות הייתה יו"ר גשר ח"כ אורלי לוי אבקסיס.

 

"הודעתי הערב ליו"ר מרצ ח"כ ניצן הורוביץ על סיום איחוד מפלגת העבודה ומרצ. מפלגת העבודה תעביר עוד הערב בקשה לוועדה המסדרת לצורך פירוק הסיעה המשותפת בכנסת ה-23", הודיע ח"כ עמיר פרץ. הוא לא טרח להגיד אפילו מילה אחת לשותפו ניצן הורוביץ' שאיתו עשה את הדרך בבחירות האחרונות.

 

הורוביץ אמר כי "פרץ ושמולי מועלים באמונם של מאות אלפי בוחרים ומזדחלים כאחרוני העסקנים לזרועות הנאשם מבלפור עבור ג'וב בממשלת ימין. ההתחייבות שלא לשבת תחת הנאשם נתניהו הייתה גם הבסיס לחיבור עם מרצ. פרץ הפר את ההתחייבות הזו, תוך יריקה בפרצופם של כל אלה שנתנו בו אמון. אני קורא לחברינו בתנועת העבודה - בואו אתנו כדי ליצור אלטרנטיבה חדה וברורה מול שלטון הימין. מרצ תגיש מחר בקשה להתפצל מהעבודה ותוביל שמאל גאה, אידיאולוגי ונאמן לבוחריו".

 

ח"כ תמר זנדברג (מרצ) תקפה בתגובה: "עמיר פרץ סיים קריירה פוליטית מכובדת כאופורטוניסט ונוכל ויירשם ככזה בספרי ההיסטוריה. פרץ רימה את הבוחרים, רימה את מרצ ורכב על גבי השמאל הישראלי לעבר ג'וב עלוב בממשלה בזויה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
התחיל בחיבוק. נגמר בפירוק
צילום: מוטי קמחי
מומלצים