שתף קטע נבחר

צילום: דוברות הדסה עין כרם, AFP

מסתמן: סגר ממחר, עוצר מלא בסדר. מפות התחלואה

על פי ההצעה שתועלה לממשלה, ממחר אחר הצהריים תיאסר יציאה מהערים, ובערב פסח יוטל עוצר מלא ותיאסר יציאה מהבתים. בממשלה הוצגו נתוני התחלואה במוקדי הקורונה והמפות המראות את ההתפשטות המהירה, אבל ההחלטה המסתמנת היא לא להטיל סגר רק על 8 ערים ו-15 שכונות בי-ם

 

 

המפות שמראות את ריכוזי התחלואה נחשפות לראשונה, אבל למרות המפות והנתונים שמראים את עליית שיעור החולים באותם מוקדים, רובם חרדיים - הממשלה לא אישרה עד כה הטלה של "סגר נושם" באותם אזורים - ונראה כי יוחלט דווקא על עוצר בכל הבתים בישראל בליל הסדר. זאת, בין היתר גם על רקע הסתייגויות שהעלו כמה שרים מהכוונה להטיל סגר שכזה על שמונה ערים ועוד 15 שכונות בירושלים. 

 

נגיף הקורונה - עדכונים אחרונים

פורסם לוח הבגרויות החדש: אלו המיקודים

4 חולים נוספים מתו מקורונה - מניין הקורבנות עלה ל-55

חנויות ואז קניונים: באירופה כבר יש לו"ז חזרה לשגרה

"לא רוצים נדבות, רוצים פיצויים": מחאת העצמאים הגיעה לכנסת

עקב משבר הקורונה: בנק ישראל הוריד את הריבית ל-0.1%

 

 

כעת נראה כי בהצעה שתובא לאישור הממשלה יוחלט כי החל ממחר אחר הצהריים ועד יום שישי בבוקר יוטל סגר על הערים בישראל, ותיאסר מהן יציאה כדי למנוע את התפשטות נגיף הקורונה בשל סדר הפסח. תנועה תתאפשר רק במקרים חריגים. בירושלים יוטל כפי הנראה סגר על מרחבים שכונתיים שמהם תיאסר היציאה. בליל הסדר יוטל בכל רחבי הארץ עוצר מלא החל משעות הערב ותיאסר יציאה של אזרחי ישראל מבתיהם.

 

החשש הוא שאנשים יגיעו לעשות סדר אצל משפחותיהם, וכעת נראה שבממשלה החליטו לוותר על התוכנית להטיל סגר על אותם שמונה ערים, ועל השכונות בירושלים. ראש הממשלה צפוי למסור הצהרה בנושא, ככל הנראה ב-20:30. צפו כאן במפות התחלואה, בכל הערים הרלוונטיות.

 

  ()
מפת התחלואה בירושלים

  ()
מגדל העמק

  ()
בני ברק

  ()
מודיעין עילית

  ()
רעננה

  ()
מודיעין-מכבים-רעות

  ()
טבריה

  ()
בית שמש

  ()
אור יהודה

  ()
אלעד

 

במסמך המלא של משרד הבריאות, שממליץ להרחיב את ההסגר, נכתב כי "יש לבחון את כלל האזורים והיישובים בהתאם לקריטריונים הבאים: א. כמות החולים – גבוהה ביחס לישובים אחרים, אך לפחות 50 חולים. ב. קצב עלייה בתחלואה הגבוה בשלושת הימים האחרונים, לפחות ב-25% לעומת מספר החולים המצטבר עד אותם שלושה ימים אלו. ג. שיעור התחלואה ל-100,000 אוכלוסייה - גבוה משיעור התחלואה הממוצע בכלל האוכלוסייה (הממוצע הכללי - 83.7 ל-100,000 תושבים)".

 

הם כתבו כי זוהו 12 יישובים העומדים בקריטריונים: ביתר עילית, אשקלון, טבריה, ירושלים, מודיעין-מכבים-רעות, מגדל העמק, אלעד, בית שמש, בני ברק, מודיעין עילית, רעננה ואור יהודה. לסיכום המליצו להגדיר כאזורים מוגבלים: ביתר עילית, אשקלון, טבריה, מגדל העמק, אלעד, בני ברק, מודיעין עילית ואור יהודה.

 

בנוסף המליצו להגדיר אזורים מוגדרים בתוך היישובים הבאים כאזורים מוגבלים. בירושלים: שכונות הר נוף, בית וגן, גבעת מרדכי, רמות, רמת שלמה, סנהדריה, שמואל הנביא, בית ישראל, הבוכרים, מאה שערים, גאולה, זכרון משה, מקור ברוך, גבעת שאול וקריית משה. בבית שמש: בית שמש המרכזית והדרומית למעט האזור הצפוני הכולל את בית שמש הוותיקה. במודיעין-מכבים-רעות - מודיעין, לא כולל מכבים ורעות. לגבי יתר הערים והיישובים, המליצו להמשיך במעקב.

 

בישיבת הממשלה הלילית נתניהו ציין כי מהנתונים העדכניים עולה שחלה ירידה כללית בשיעור ההדבקה ומנגד קיימים איזורים שבהם שיעור ההדבקה גבוה מאוד ובכוונת הממשלה להחמיר את ההגבלות באיזורים אלו. ראש המטה לבטחון לאומי מאיר בן שבת אמר כי ההתמודדות עם המגפה מחייבת טיפול דיפרנציאלי והמאמצים הנעשים כעת מתמקדים בהוצאת האוכלוסיה הנמצאת בסיכון לבידוד.

בדיקת חום בסופר באבן גבירול (צילום: מוטי קמחי)
נערכים לסגר כללי(צילום: מוטי קמחי)

בדיון זה כמה שרים השמיעו הסתייגויות מהכוונה להטיל סגר נושם על שמונה ערים ועוד 15 שכונות בירושלים. השרים טענו כי הם לא מצליחים להבין מה הקריטריונים. עוד טענו שחלק גדול מהיישובים הם מבודדים ממילא ולא ברור מה ההגיון להטיל עליהם סגר כאשר בני ברק היא מובלעת בין תל אביב לרמת גן ולכן אפשר להבין למה חוששים מהתפשטות הנגיף.

 

במהלך היום קיבלו השרים רושם שראש הממשלה גם הוא מסתייג מהתוכנית של משרד הבריאות. שרים הציעו להימנע מסגר על יישובים בודדים ולהחמיר את מגבלות התנועה בין יישוב ליישוב, וכך לדבריהם ניתן יהיה למנוע הדבקה. לכן הוחלט להביא את זה לדיון במליאת הממשלה.

 

במהלך ההתייעצויות של צוות השרים לעניין הכרזה על יישוב כאזור מוגבל השרים דרעי וליצמן הסתייגו מהייחוד לרעה של היישובים החרדים ובעקבות הלחץ שלהם ריככו את ההצעה המקורית של משרד הבריאות, כמו למשל לאפשר לתושבים בערים האלה לצאת לעבודה. בנוסף, הומלץ כי ההחלטות ייכנסו לתוקף תוך 48 שעות, מה שאומר שגם אם תהיה המלצה שכזו, היא לא תיכנס כנראה לתוקף לפני ליל הסדר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים