שתף קטע נבחר

צילום: דוברות הדסה עין כרם, AFP

"כזאת הסתערות לא ראיתי": תורי ענק במרכולים רגע לפני סגר פסח

לפני שהממשלה תאשר את ההגבלות החדשות, ממהרים אזרחים להצטייד במזון. תושבת ת"א שהגיעה לסופרמרקט: "אנשים מבוגרים עומדים ומחכים, כולם בלחץ". מניין המתים מקורונה בישראל עלה ל-60, ויותר מ-9,000 איש נדבקו בנגיף. מתי יתחיל הסגר? כל הפרטים

 

 

"הייתי פשוט בהלם, מלא אנשים בשורה בחניון עם עגלות", כך מספרת הבוקר (שלישי) דנה, בת 42 מתל אביב, שיצאה להצטייד במזון לקראת חג הפסח. "התור הוא מדלת הכניסה ועד סוף החניון הענק", סיפרה על העומסים. "אנשים עומדים בתור עצום, זה לפחות שעתיים להיכנס. היו אנשים מבוגרים שעמדו וחיכו, זה היה עצוב. כולם בלחץ מהסגר, כזאת הסתערות לא ראיתי".

 

נגיף הקורונה - עדכונים אחרונים:

- ביקורת חריפה על משרד הבריאות במסקנות ועדת הקורונה של הכנסת

- לפני הסגר: תורי ענק במרכולים

- עשרות נבדקים בריאים התבשרו כי חלו בקורונה בגלל תקלה

- יותר מ-1,500 איש שהוכנסו לבידוד על ידי שב"כ אובחנו עם קורונה

- אין שינוי במצבו של ראש ממשלת בריטניה ג'ונסון, מאושפז בטיפול נמרץ

 

הדיווחים על התורים במרכולים עולים שעות ספורות לפני ששרי הממשלה יתכנסו לישיבת ממשלה טלפונית, שבמסגרתה יאשרו את ההגבלות החדשות, שעל חלקן הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרתו אמש. לפי התקנות שפורסמו היום, הסדר יתחיל היום ב-16:00, וחזרה להגבלות הנוכחיות במוצאי שבת ב-20:00. העצר שלפני הסגר יתחיל מחר ב-18:00, עד יום חמישי ב-07:00.

תורי ענק ברמי לוי רמת החייל ()
תורי ענק ברמי לוי רמת החייל

תורים במגה בעיר כיכר דיזנגוף (צילום: סיון חילאי )
תורים בכיכר דיזנגוף(צילום: סיון חילאי )

שופרסל דיל יגאל אלון (צילום: ערן בראודה)
תורים בשופרסל בתל אביב(צילום: ערן בראודה)

 

 

 

 

נדב מת"א הגיע ל"מגה בעיר" בכיכר דיזנגוף. "קמנו בשבע, עברנו בכמה סופרים כי היו חוסרים שהיינו צריכים להשלים, לא בכל הסופרים יש ביצים ועוד מוצרים. פשוט עשינו סיבוב בכמה סופרים וכשהבנו שאין ברירה אלא לחכות בתור הגענו לכאן".

 

רבקה מתל אביב אומרת שכבר ערכה קניות לחג אתמול אבל הגיעה הבוקר כדי לקנות ביצים: "קמנו מוקדם כי ראינו שהגיעה לפה משאית של ביצים, אנשים מנסים את מזלם בכל שעה כולם דיברו על הנייר טואלט אבל החוסר האמיתי זה של הביצים. אני מקווה שלא נחכה הרבה אני רואה שאנשים לא באו עם עגלות כנראה שרק צריכים השלמות, אנחנו מחכים בסבלנות".

 

רינת ירדן (צילום: אחיה ראב
רינת ירדן בסניף ויקטורי בחיפה(צילום: אחיה ראב"ד )

תורים בכיכר דיזנגוף (צילום: סיון חילאי )
(צילום: סיון חילאי )

 

 

 

 

גם בסניף ויקטורי בצומת הצ'ק פוסט בחיפה הצטבר עומס של קונים. רובם מבצעים "השלמות" לקניות הגדולות לחג, אך אומרים כי אלמלא ההיערכות לסגר לא היו ממהרים הבוקר למרכול. "אני קונה דברים לסבא וסבתא שלי", סיפרה רינת ירדן מחיפה. "הזמנתי להם משלוח און ליין אבל הרבה מהדברים לא הגיעו, אז הם צריכים עוד דברים. יש פה גם כמה השלמות לבית. אני מאוד חוששת מהמציאות האלה כי יש לי ילדים בבית, אבל לא תמיד יש ברירה".

 

תורים השתרכו גם בבאר שבע, בסניף "מחסני השוק". אסנת רואימי סיפרה כי "יש עומס איום. אני פה משבע וחצי בבוקר ממתינה בתור. רק בשמונה נכנסתי. הגעתי לקניות בגלל הסגר. בפנים אומרים שבסדר גמור ואנשים שומרים על ההנחיות. וזה מצוין. נעשה את הסדר בבית. קצת עצוב בגלל המשפחה המורחבת. אבל נישמר". יש גם קונים שהמתינו מחוץ לסופר משעה 6:30 בבוקר.

 

 

 

"לדעתי צריך לתת למבוגרים לעשות את הקניות קודם", אומר הקונה יוני קירשנבום. "אני ממצפה רמון, אבל עובד חיוני, והגעתי לעשות את הקניות בבאר שבע בשביל מצרכים חיוניים. התור מייאש אבל צריך דברים בסיסיים כדי להתקיים. אנחנו בחוסר אונים. אני מקווה שנעבור את השלב הקשה הזה, וכמו שאומרים שנצא מעבדות לחירות".

 

הבוקר עדכן משרד הבריאות כי מניין המתים מנגיף הקורונה בישראל עלה ל-60, ומניין החולים עומד על 9,006. 153 איש במצב קשה, מתוכם 113 מונשמים. הנפטרת ה-59 היא אישה בת 95 שסבלה ממחלות רקע, ומתה בבית החולים איכילוב, הנפטר ה-60 הלך לעולמו בגיל 90 בבית החולים וולפסון.

 

ישיבת הממשלה הטלפונית לאישור התקנות הייתה אמורה להתחיל בחצות, אך מזכיר הממשלה צחי ברוורמן הודיע לשרים כי עקב השעה המאוחרת ובהתחשב בכך שניסוח תקנות נוספות במשרד האוצר טרם הושלם, הוחלט כי ישיבת הממשלה תתקיים בבוקר בשעה 10:00. עם זאת, הבוקר התבשרו השרים כי הישיבה תידחה - בשל עיכוב בהשלמת התקנות במשרדים השונים, והיא תתקיים לקראת הצהריים.

 

מסמך התקנות המלא 

 

ההגבלות המסתמנות: מהיום ב-16:00

במסמך שהובא לאישור השרים נכתב כי היום מ-16:00 עד שבת ב-20:00 "לא יוכל אדם להצטייד במזון, תרופות ומוצרים חיוניים וקבלת שירותים חיוניים, אלא ביישוב מגוריו. זאת, למעט אם ביישוב מגוריו לא קיימים שירותים אלה, ואז יוכל לקבלם ביישוב הסמוך ליישוב מגוריו. יציאה ממקום מגורים, של יחיד או של אנשים הגרים באותו מקום, תתאפשר בשטח ציבורי ולמרחק של עד 100 מטרים ממקום המגורים".

 

בנוסף, יוטל עוצר כמה שעות לפני ליל הסדר – והסופרמרקטים ייסגרו מוקדם יחסית, שעות לפני כניסת החג. "מ-18:00 ביום רביעי עד 7:00 ביום חמישי תיאסר גם הצטיידות במזון ביישובים שמרבית תושביהם יהודיים", נכתב.

 

התחבורה הציבורית, למעט מוניות, תופסק לחלוטין בשעה 16:00, ותתחדש ביום שישי בבוקר. האיסור יחול גם על טיסות בינלאומיות. ביישובים ערביים תהיה תחבורה ציבורית עירונית בלבד עד יום חמישי ב-20:00, אז תופסק עד יום ראשון בבוקר. ממסמך התקנות לא ברור אם יאושר לצאת מהיישוב לצורך עבודה המוגדרת חיונית, אך דובר משרד הבריאות הבהיר כי מעבר ילדים בין הורים גרושים ימשיך להתבצע.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים