שתף קטע נבחר

צילום: דוברות הדסה עין כרם, AFP

גרוטו נגד מנכ"ל הדסה: התנהלותו גובלת בבגידה

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות תוקף בחריפות את פרופ' זאב רוטשטיין על שהורה לערוך בדיקות קורונה לאנשי בית החולים. לדבריו, יש לנהל את הבדיקות כמשאב לאומי: "הוא יודע שאנו במלחמה"

 

 

פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, תקף הערב (חמישי) בחריפות יוצאת דופן את מנכ"ל בית החולים הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין, וטען כי החלטתו לערוך בדיקות קורונה לאנשי בית החולים שלו - החלטה שלה משרד הבריאות התנגד - גובלת בבגידה.

 

פרסום ראשון: מטוס חיל האוויר הביא מהודו תרופה ניסיונית לקורונה

 

אחרי העימות החריף בין השניים ביום ראשון בוועדת הקורונה בכנסת, אמר היום גרוטו כי את הבדיקות לאבחון הנגיף יש לנהל כ"משאב לאומי". "גם רוטשטיין בעצמו מודע לכך שאנו נמצאים במלחמה", הוא אמר לערוץ 13. הוא נשאל בראיון אם תיאר את התנהלותו של רוטשטיין כבגידה, והשיב: "אני חושב שזה גובל בזה".

  (צילום: באדיבות משרד הבריאות, יואב דודקביץ)
עימות חריף. גרוטו (ימין) ורוטשטיין(צילום: באדיבות משרד הבריאות, יואב דודקביץ)

כשנשאל מדוע הוא משתמש במילה כה חריפה, אמר גרוטו: "תאר לך שמח"ט במלחמה היה מקבל הוראה לכבוש יעד מסוים והיה הולך וכובש יעד אחר ויורה עליו. ככה זה בצבא, אם זה היה קורה בצבא זה לא היה יכול לקרות. אבל במערכת שאנחנו מנהלים זה כן קורה וזה ממש חריג בעיניי".

 

גרוטו ורוטשטיין, כאמור, התעמתו כבר בדיון בנושא ההתמודדות עם הנגיף בוועדה המיוחדת שהוקמה בכנסת. פרופ' רוטשטיין טען בדיון כי נתוני משרד הבריאות בנוגע להיקף הבדיקות אינם נכונים ואף הכריז: "יצרנו מפלצות אדומות". פרופ' גרוטו ענה לו: "תפסיק לבלבל את המוח".

 

השניים המשיכו להתכתש ורוטשטיין איים לעזוב את הדיון: "אם זה דיאלוג שאני רק צריך לשמוע אותו, אז אני אגיד תודה וארד". גרוטו אמר: "תחליטו אם אתם רוצים אותי או את רוטשטיין, שאין לו אפילו תואר בבריאות הציבור". אחר כך אמר רוטשטיין: "המקרה של בני ברק היה יכול להימנע". גרוטו השיב בציניות: "אתה צודק. נדבר על זה בוועדת החקירה, ואם צריך אלך לכלא".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: באדיבות משרד הבריאות, יואב דודקביץ
גרוטו ורוטשטיין
צילום: באדיבות משרד הבריאות, יואב דודקביץ
מומלצים