שתף קטע נבחר

צילום: דוברות הדסה עין כרם, AFP

חניון בית החולים בילינסון יהפוך למרכז הנשמה מהגדולים בישראל

במתחם יוצבו 200 מיטות עבור חולי קורונה במצב קשה שזקוקים להנשמה. ביה"ח בפתח תקווה מצטרף בכך לשיבא, איכילוב ורמב"ם. במקביל, בישראל נערכים לייצור מקומי של מכונות הנשמה, לצד ייבוא מצומצם. ממסמך שהגיע ל-ynet עולה: היעד - עוד כ-4,000 מכונות

כחלק ממערך הסבת בתי החולים לקליטת חולי קורונה מונשמים, יוסב גם חניון המיון של בית החולים בילינסון בפתח תקווה למרכז אשפוז שבו יוצבו 200 מיטות עבור חולים במצב קשה. בכך יצטרף בית החולים למרכז הרפואי שיבא בתל השומר, שחניון מחלקת היולדות שלו הוסב לצורך טיפול בחולי קורונה מונשמים עם 90 מיטות, ולבית החולים איכילוב שבו החניון על שם סמי עופר הוסב גם כן למתחם למונשמים.

 

 

 

גם ברמב"ם שבחיפה החלו בתהליך הסבת החניון התת קרקעי שלו לבית חולים למונשמים. לפי ההערכות הוא יוכל לאכלס 200 מונשמים ועוד 700 חולים מאושפזים אחרים.

 

בהודעה שקיבלו היום עובדי בילינסון נכתב כי "החל ממוצאי השבת (היום) לא תותר כניסת רכבים לחניון התת קרקעי מתחת למלר"ד (המרכז לרפואה דחופה). אנא העבירו מידע זה לכלל העובדים במחלקותיכם". בהמשך נכתב כי "הסיבה לפינוי החניון היא כי מבקשים מבית חולים להכין מיטות נוספות לחירום".

 

 

  (צילום: נדב אבס)
החניון התת-קרקעי בבית החולים בפתח תקווה(צילום: נדב אבס)

בבית החולים סיפרו כי משרד הבריאות ביקש מקופת החולים כללית, שבית החולים בילינסון משויך אליה, להקים בו מתחם ענק של 200 מיטות למונשמים בחניון התת קרקעי של בית החולים. תהליך הבינוי יחל מחר בסיוע של משרד הביטחון, והוא צפוי להימשך מספר שבועות.

 

בתוך כך יש לציין כי בית חולים השרון בפתח תקווה, ששייך לבילינסון, הוא בית החולים היחידי שהוסב כולו לטיפול בחולי קורונה, ובו 200 מיטות אשפוז, 40 עמדות הנשמה ואלף אנשי צוות רפואי ייעודי. בית החולים, יחד עם המרכז הרפואי שיבא, הפך לאחד ממוקדי הטיפול המרכזיים בחולי קורונה בישראל.

 

 

בעוד שבבתי החולים נערכים להוספת מיטות האשפוז, אחת הסוגיות העקרוניות בעניין זה היא הוספת מכונות ההנשמה לבתי החולים במצב שבו תהיה עלייה חדה במספר החולים הקשים אשר זקוקים להנשמה.

 

אחרי שחלק מניסיונות הרכש בחו"ל כשלו, ב"משל"ט הקורונה", מרכז השליטה של משרד הבריאות וגופי הביטחון, נערכים כעת לייצור מקומי של המכונות, בנוסף לייבוא בסדר גודל מצומצם של מכונות נוספות. ממסמך פנימי שהגיע לידי ynet עולה כי היעד שהוצב הוא להשגת 3,939 מכונות נוספות. נכון להיום בישראל ישנן בסך הכל 3,051 מכונות. עוד ציינו במסמך כי גם מוניטורים ומשאבות עירוי חסרות.

 

משרד הבריאות עדכן הבוקר כי מספר חולי הקורונה בישראל עלה ל-10,505 מתוכם 191 במצב קשה (132 מונשמים). מאתמול בבוקר נוספו 410 חולי קורונה מאומתים וחלה עלייה של 16.4% במספר החולים שמצבם קשה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: נדב אבס
בית החולים בילינסון בפ"ת
צילום: נדב אבס
מומלצים