שתף קטע נבחר

צילום: דוברות הדסה עין כרם, AFP

שוב: נוסעים מטיסה מארה"ב שנחתה בנתב"ג חזרו הביתה במוניות

נוסעי טיסת יונייטד איירליינס מניו ג'רזי נחתו בנתב"ג וחלק גדול מהם חזר הביתה במוניות. למרות הצהרות רה"מ ושר הביטחון. נוסע: "אני לא רוצה לסכן מישהו מבני המשפחה שלי. לכן אני חוזר במונית". נוסע אחר הוסיף כי העדיף לטוס בשבת: "אין חרדים, שנמצאים ברמת סיכון גבוהה"

 

 

 

 

 

טיסת חברת התעופה יונייטד איירליינס UA90 מנמל התעופה ניוארק ליברטי בניו ג'רזי לנתב"ג נחתה הבוקר (שבת) בישראל, ועשרות הנוסעים שהגיעו לארץ בטיסה הורשו לצאת החוצה לטרמינל 3 ללא הפרעה.

 

למרות ההצהרות של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון נפתלי בנט ובכירי מערכת הבריאות, לא נראה שההנחיות שלהם - לקחת בהסעות את השבים מחו"ל לבידוד במלוניות, שם יהיו נתונים לפיקוח של פיקוד העורף - מיושמות בשטח. כמו בפעמים קודמות, גם הפעם הנוסעים שוחררו משדה התעופה לאחר שמילאו שאלון בריאות, הצהירו כי ייכנסו לבידוד ביתי ונלקחה מהם בדיקת חום.

נוסעים מניו ג'רזי הגיעו לארץ (צילום: טל שחר)
נוסעים מניו ג'רזי שנחתו בישראל, הבוקר(צילום: טל שחר)

נוסעים מניו ג'רזי הגיעו לארץ (צילום: טל שחר)
(צילום: טל שחר)

נוסעים מניו ג'רזי הגיעו לארץ (צילום: טל שחר)
(צילום: טל שחר)

נוסעים מניו ג'רזי הגיעו לארץ (צילום: טל שחר)
(צילום: טל שחר)

אולם, לאחר שהנוסעים עזבו את השטח האווירי לא נותר שום פיקוח על הדרך שעשו לביתם ועל יישום נהלי הבידוד שלהם. רבים מבין הנוסעים בחרו לחזור הביתה באמצעות מוניות. אחרים חזרו בכלי רכב שהושארו עבורם בנמל התעופה, ואחרים הוחזרו על ידי קרוביהם שאספו אותם. יש לציין כי התחבורה הציבורית בישראל מושבתת עד מחר בבוקר, אולם חברת התעופה האמריקנית קיבלה אישור חריג משרי הפנים והתחבורה להפעיל את טיסותיה כבשגרה.

 

דניאל, אחד הנוסעים בטיסה, אמר כי אין לו מקום להיות בו בבידוד ולכן הוא נלקח על ידי נציג פיקוד העורף למלונית. "אמרו לנו שכל מי שאין לו מקום להיות בו בבידוד, אז ידאגו לו", אמר דניאל. "אני בטוח שכל מי שהיה על הטיסה ואין לו מקום לשהות בו לבד - הודיע על כך לפיקוד העורף. אני עכשיו אהיה שבועיים בבידוד ואחר כך אפגש עם המשפחה. ידעתי שזה מה שיהיה ואין בזה כל בעיה".

 

כאמור, חלק גדול מהנוסעים נסעו לבתיהם במוניות. אחד הנוסעים סיפר: "אמרו לנו שכל מי שיש לו מקום לחזור אליו, יכול ללכת הביתה וכל מי שאין לו צריך ללכת איתם למלון. אני חוזר במונית לבית בקריות. אני לא חושש להדביק את הנהג, אני בטוח שכבר הייתי חולה. הייתי חמישה חודשים וחצי בארה"ב ואני כבר לדעתי חסין - חושב, אבל לא בטוח, אלא מקווה. הטיסה הייתה אחלה כי כל אחד ישב על שלושה מושבים. כל אחד ישב בכיסא שלו עם כפפות ןאלכוג'ל ולא היה שום דבר מיוחד".

נוסעים מניו ג'רזי הגיעו לארץ (צילום: טל שחר)
(צילום: טל שחר)

נוסעים מניו ג'רזי הגיעו לארץ ()

נוסעים מניו ג'רזי הגיעו לארץ ()

נוסעים מניו ג'רזי הגיעו לארץ ()
 

תומר מויאל, שחזר אחרי ביקור של חודש בניו יורק, סיפר כי יחזור לביתו ברעננה במונית בגלל החשש שהוא עלול להדביק את בני משפחתו. "מפה אני חוזר הביתה במונית", הוא סיפר. "אני לא רוצה לסכן מישהו מבני המשפחה שלי. אם אני בטעות קיבלתי קורונה? לא הייתי רוצה להעביר את זה לקרוב משפחה, אז אני מעדיף לנסוע במונית ישירות הביתה. הטיסה הייתה בסדר גמור, ריקה באופן יחסי, ולא היו הרבה אנשים. קצת פחדתי לעלות לטיסה, אבל אם אני שומר על היגיינה, ולא נוגע בפנים, אז לא אמורה להיות בעיה".

 

אבל יש כאלה שבכל זאת חזרו לבתיהם עם קרוב משפחה. מאיר אזריה, חזר מניו יורק אחרי ביקור של חמישה חודשים: "אבא אוסף אותי מהשדה לבית בבאר שבע", הוא סיפר. "פחדתי טיפה מהטיסה, זה מפחיד כי כולם עם מסיכות, אי אפשר להשתעל, הכל ריק. לא ראיתי שדה תעופה כל כך ריק בחיים שלי. הרחובות ריקים, מידי פעם יש קצת מכוניות. כשנחתנו השאירו אותנו 10 דקות בשרוול למלא טפסים, ואז עוד 10 דקות מדדו לנו חום. ראיתי חיילים בפנים, שלדעתי שמרו שאף אחד לא יברח בלי שבודקים אותו".

 

"יש הרבה ישראלים שגרים בארה"ב שמעדיפים לחזור לארץ כי המערכת בישראל יותר חזקה ובחינם", סיפר מוטי שמתגורר בניו יורק. "אני חוזר לפה לבקר את המשפחה. התחושה בניו יורק מאוד קשה. בניו יורק יותר ממושמעים מאשר בישראל".

 

 

והיו נוסעים שקרוביהם השאירו להם רכב. "אני חוזר כי כבר אין מה לעשות בארה"ב", סיפר מיקי. "אני חוזר למשפחה. אני אהיה בבידוד של שבועיים ביחידת דיור ואז אחזור אליהם. השאירו לי רכב ואיתו אחזור הביתה".

 

ויש גם כאלו שטסו בכוונה בשבת. "אני כיוונתי לטוס בכוונה ביום שישי", אמר גזי ויינשטוק, שנחת בארץ. "הטיסה ריקה לגמרי ואין את הציבור החרדי שנמצא ברמת סיכון גבוהה. אין לי שום דבר נגדם, אבל זאת המציאות".

 

לא בפעם הראשונה

שלשום פורסם ב-ynet על טיסה אחרת של יונייטד, שהורשתה לנחות בישראל בעיצומו של הסגר הארצי בחג. מתברר כי זמן קצר לאחר נחיתת המטוס, שהה בטרמינל 3 בנתב"ג לפחות חולה מאומת אחד, וייתכן כי מדובר ביותר מאדם אחד.

 

משרד הבריאות עדיין לא פרסם חקירה אפידמיולוגית מלאה בנושא, אולם עדכן כי בין השעות 11:50 ל-12:20 הייתה חשיפה לחולה מאומת. יש לציין כי באותו היום הייתה טיסת יונייטד הטיסה המסחרית היחידה שנחתה בישראל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: טל שחר
נוסעים שנחתו הבוקר בנתב"ג
צילום: טל שחר
מומלצים