שתף קטע נבחר

צילום: AP, EPA

חשיפת ynet | האוניברסיטאות הגדולות יאפשרו קבלה ללא פסיכומטרי

בעקבות ביטול מועד אפריל, החליטו האוניברסיטאות על הגמשת אפשרויות הקבלה - והתנאים החדשים מתפרסמים לראשונה ב-ynet. בבן גוריון אפשר יהיה להתקבל לכל התוכניות על סמך הבגרויות בלבד, בת"א כמעט לכל המסלולים ניתן יהיה להתקבל ללא פסיכומטרי, הטכניון מציע 3 אפיקי קבלה. כל הפרטים

 

 

האוניברסיטאות החליטו להגמיש את תנאי הקבלה ללימודים ולהרחיב את אפשרויות הקבלה על סמך ציוני הבגרות בלבד, וללא ציון פסיכומטרי. זאת, בשל דחיית מועדי הבחינה הפסיכומטרית וחוסר הוודאות לגבי ההמשך בצל מגפת הקורונה.

 

מגפת הקורונה - עדכונים נוספים:

  • הממשלה תכריע אם להטיל סגר ממחר עד יום ראשון
  • המלצת צה"ל: שחרור הדרגתי לעבודה לפי "ערים אדומות, צהובות וירוקות"
  • הסרת הגבלות ראשונה בספרד
  • חשיפת ynet: האוניברסיטאות הגדולות יאפשרו קבלה ללא פסיכומטרי
  • עלה ל-112 מניין המתים מקורונה בישראל

 

אוניברסיטת בן גוריון הודיעה על הרחבת אפשרות הקבלה על סמך ציוני הבגרות בלבד, ללא ציון פסיכומטרי, לכלל תוכניות הלימודים לתואר ראשון הפתוחות להרשמה. "החלטה זו הגיעה מתוך רצון האוניברסיטה להתחשב במצב המיוחד שנוצר למועמדים ללימודי תואר ראשון שטרם עשו בחינת פסיכומטרי, לאור אי הוודאות שנוצר סביב מועד הבחינה בשל משבר נגיף הקורונה", הסבירו באוניברסיטה. מועמדים שכבר נרשמו לאוניברסיטה יטופלו אוטומטית בהתאם להחלטות וייהנו מעדיפות בקבלה לפי התנאים החדשים. בבן גוריון הדגישו כי מדובר בקבלה מן המניין ללא תנאים מיוחדים.

אוניברסיטת חיפה, אוניברסיטת תל אביב, אוניברסיטת בן גוריון  (צילום: עמית הובר, גיל נחושתן, באדיבות דוברות אוניברסיטת חיפה)
מגמישים את התנאים(צילום: עמית הובר, גיל נחושתן, באדיבות דוברות אוניברסיטת חיפה)

באוניברסיטת תל אביב פתחו מסלולים נוספים לקבלה ללא פסיכומטרי, בנוסף למסלולים הקיימים. האוניברסיטה הודיעה כי כמעט לכל תוכניות הלימוד באוניברסיטה ניתן יהיה להתקבל במסלולים ללא פסיכומטרי. המסלולים מתבססים על ממוצע בגרות, ציוני בגרות במקצועות מסוימים, מבחן סיווג במתמטיקה וקורסים מקוונים. האוניברסיטה מציעה למועמדים ללימודים חמישה מסלולי קבלה ללא פסיכומטרי.

 

גם אוניברסיטת חיפה פרסמה מתווה חדש לקבלה לתואר ראשון לאור ביטול מועד אפריל של הפסיכומטרי. בנוסף לתנאי הקבלה הרגילים למי שיש כבר ציון בגרות ופסיכומטרי, יוכלו מועמדים להתקבל למסלול קדם אקדמי ויידרשו ללמוד בין 2-4 קורסים במהלך הקיץ או בסמסטר א' הקרוב, כשמעבר בציון שנדרש על ידי החוג בקורסים אלה יהפוך אותם לסטודנטים מן המניין. בחלק מהחוגים אפשר יהיה לעבור מבחן קבלה חוגי.

 

 

 

 

"ברור לנו שאנחנו במצב חדש ולא פשוט שמחייב אותנו ללכת לקראת המועמדים", אמר רקטור האוניברסיטה, פרופ' גוסטבו מש. "הפתרון שמצאנו מאפשר לנו לא לפגוע במועמדים מבלי לפגוע באיכות הסטודנטים, מכיוון שכדי להמשיך כסטודנט מן המניין על הסטודנטים על תנאי להשקיע ולהראות יכולות גבוהות בלימודים האקדמיים". על פי המתווה החדש, העדיפות הראשונה לקבלה היא של מועמדים בעלי בגרות שעשו מבחן פסיכומטרי.

 

הטכניון מציע שלושה אפיקים שבהם ניתן להתקבל ללימודי תואר ראשון למעט רפואה ומספר מצומצם של מסלולים ללא בחינה פסיכומטרית. בטכניון מציינים כי ניתן להתקבל על סמך על סמך ציוני הבגרות, קורסי הכנה מקוונים במתמטיקה ובפיזיקה הכוללים את החומר הנלמד בתיכון ומעט מעבר לו, ובחינות סיווג במתמטיקה ובפיזיקה בסוף אותם קורסים. בחינות הסיווג מחליפות את ציון הפסיכומטרי בחישוב נתוני הקבלה.

 

אפיק קבלה נוסף לטכניון הוא אפיק צבירת נקודות, שבו לומדים הסטודנטים את הסמסטר הראשון בפקולטה שאותה הם בוחרים במסגרת היחידה ללימודי חוץ ובשכר לימוד מותאם, ומתקבלים לטכניון לסמסטר אביב תשפ"א על סמך הישגיהם בסמסטר הראשון. אפיק קבלה נוסף מאפשר קבלה על סמך תעודת בגרות מצטיינת, ללא ציון פסיכומטרי לחלק גדול מהפקולטות בטכניון.

 

 

 

 

בנוסף, לאור דחיית מועד אפריל של הבחינה הפסיכומטרית, הטכניון יכיר במועד יולי של הבחינה כמועד האחרון הקובע לקבלה ללימודים. לנבחנים במועד זה יישמרו מקומות במסלולי הלימוד לתואר ראשון כמו גם במעונות.

 

מהאוניברסיטה העברית נמסר כי האוניברסיטה מקדמת את מסלול הקבלה הישירה על בסיס ממוצע הבגרות בנוסף לתכניות הקיימות. פרופ' ברק מדינה, רקטור האוניברסיטה העברית, אמר: "נסייע למועמדים שלא יכלו להיבחן בבחינה הפסיכומטרית במועד אפריל בשתי דרכים עיקריות. האחת: קבלה למועמדים מצטיינים על סמך ציוני הבגרות בלבד ליותר מ-70 תוכניות לימוד שהם בעצם רוב התוכניות לתואר ראשון. השנייה: מי שציון הבגרות שלהם אינו מאפשר קבלה יוכל להבטיח לעצמם מקום באמצעות הרשמה ללימודים כעת, ואפשרות קבלה ללימודים עד סוף חודש יולי, כאשר ניתן יהיה להיבחן בבחינה הפסיכומטרית".

 

 באוניברסיטת בר אילן יאפשרו להירשם ללא פסיכומטרי למגוון רחב של מחלקות נחשבות כמו מדעי המוח, כימיה, משפטים, חינוך, מדעי החיים ועוד. "לאור דחיית הפסיכומטרי שינינו זמנית את תנאי הקבלה כדי לאפשר לאנשים להירשם לשנת הלימודים הקרובה. חשוב להגיד שכמובן זה זמני ולא מדובר בביטול מוחלט של הפסיכומטרי. מי שהספיק לעשות את המבחן תהיה לו עדיפות", הדגישו בבר אילן .

 

מאוניברסיטת אריאל נמסר כי האוניברסיטה מקיימת בימים אלו הערכות מצב ובהמשך יתקבלו החלטות בהתאם להתפתחויות.

 

בתום חופשת הפסח יפרסמו האוניברסיטאות את המתווים המפורטים באתרי האוניברסיטאות. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים