שתף קטע נבחר

צילום: AFP, MCT

עם קריוקי, סלסה ו"מנה חמה": המחלימים שמתעקשים להישאר באשפוז במלון

הצעירה שלא מאמינה שהבדיקות שלה תקינות, בני הזוג שאמרו שהם צריכים לנוח עוד קצת, ואם ובתה שפשוט הפסיקו לענות לטלפון. גורמים בקופות החולים מספרים על קושי להוציא מחלימים מבתי המלון, אבל החולים מתעקשים: "אף אחד לא רוצה להישאר באמת"

 

 

ברקע חופשת פסח והעלייה במספר המחלימים לצד ההתייצבות במספר המאובחנים החדשים, גורמים בחלק מקופות החולים מספרים שהם מתמודדים בימים האחרונים עם קושי להוציא מחלימים, בעיקר צעירים, מאשפוז בבתי מלון, למרות שחדריהם נדרשים עבור מחלימים אחרים.

 

עדכונים אחרונים:

  • הממשלה תכריע אם להטיל סגר ממחר עד יום ראשון
  • המלצת צה"ל: שחרור הדרגתי לעבודה לפי "ערים אדומות, צהובות וירוקות"
  • הסרת הגבלות ראשונה בספרד
  • חשיפת ynet: האוניברסיטאות הגדולות יאפשרו קבלה ללא פסיכומטרי
  • עלה ל-112 מניין המתים מקורונה בישראל

 

לפי נתוני משרד הבריאות מהבוקר (ב'), 1,058 חולים מאושפזים בבתי המלון אליהם הם מגיעים בדרך כלל מביתם, אם אינם גרים לבד ואין ביכולתם להתבודד ללא מגע עם אנשים, או לאחר אשפוז בבית חולים כשמצבם משתפר. במקרים אלו, משמשים בתי המלון כ"תחנת מעבר".

 

אבל לא כל המאושפזים רוצים להשתחרר. "בשבוע האחרון התמודדנו עם לפחות עשרה כאלו", מספר בכיר מאחת מקופות החולים על מקרים שבהם שקל לפנות למשטרה לטובת פינוי של מבוטחי הקופה מ"דן פנורמה"' בתל אביב. "המקרה הראשון הוא מבוטחת בשנות העשרים לחייה, בריאה, שאושפזה לפני יותר מעשרה ימים במלון, ושתי הבדיקות שלה חזרו שליליות. שלשום הודיעו לה שהיא יכולה להשתחרר אחרי פסח והיא סירבה. התקשרתי אליה, כגורם שאחראי על הנושא, והיא לא רצתה להשתחרר. היא אמרה: 'אני צריכה להתחזק, אשתחרר אחרי פסח'".

 

חולים במלון דן פנורמה (צילום: מוטי קמחי )
חולים במלון דן פנורמה(צילום: מוטי קמחי )

 

לטענת הגורם, יש שתי סיבות לסירוב להתפנות. הראשונה היא שהם לא מאמינים בתוצאות הבדיקות ובטוחים שהם חיוביים. הסיבה השנייה, לדבריו, היא אחרת: הם נהנים.

 

"היא אמרה שאינה מאמינה לאף אחד ושהיא בטוחה שהיא חיובית. לאחר מכן החליטה שהיא נשארת עד אחרי פסח". הגורם מספר על מקרים נוספים. "היה מבוטח שאושפז עם אשתו במלון. אין להם חום יותר משבוע, ושתי הבדיקות של שניהם חזרו שליליות. שקלתי להזמין משטרה, כפי שקופה אחרת עשתה למבוטח שסירב להתפנות – אך לא עשיתי זאת". "הם אמרו שהם צריכים לנוח עוד קצת וישתחררו בשבוע הבא. במקרה נוסף אם ובת סירבו להתפנות גם כן ממלון בתל אביב. אנחנו כבר שבוע מבקשים מהן לעזוב. בהמשך כבר לא ענו לי לטלפון".

 

האוכל שמחולק לחדרים ()
האוכל. "מזעזע"

 

שיזוף, סלסה - ואוכל נוראי

גורם בקופת חולים אחרת מספר שהתמונה מורכבת יותר. "אולי הצעירים רוצים להישאר, אבל המבוגרים משתוקקים לעזוב. אף אחד לא רוצה להישאר שם באמת".

 

דפדוף ברשתות החברתיות מעלה עשרות תמונות וקטעי וידאו של מאושפזים בבתי מלון, בעיקר בדן פנורמה, משתזפים, רוקדים סלסה או נהנים בחברת מאושפזים אחרים. עם זאת, שוהים במלון מספרים על מציאות מורכבת. "אף אחד לא בא לכאן מרצון וזו לא קייטנה", מספרת בתיה נדלר, בת 58 מנתניה, ששוהה בדן פנורמה כבר למעלה משבוע, ומעבירה שיעורי סלסה לחולים.

 

"הרבה מסתגרים בחדרים, ויש כאן מכל קשת האוכלוסייה. יש פה אחוות חולים יפה. אנשים פה הם במצב קל מבחינת הקורונה והתנאים מצוינים, למרות שיש ויכוח לגבי האוכל. יש פה תנאים מעולים ואין לי תלונות ולמרות זאת, זה כלוב של זהב. כשהבדיקות חוזרות חיוביות יש הרגשה לא טובה, אבל אני מסרבת להיכנע. כל אחד פה במלון תורם את חלקו. יש מדריך כושר, קריוקי ויוגה. אני מדריכת סלסה ומעבירה שיעורים וכולם פה אוהבים את זה. אני בת 58 ומרקידה צעירים. אני מנסה לעשות לימונדה מהלימונים", היא מספרת על השגרה.

 

בתיה נדלר ()
בתיה נדלר, מאושפזת בדן פנורמה

 

זיו לייבוביץ ()
זיו לייבוביץ', מאושפזת בדן פנורמה

 

"זה המקום שיש בו הכי הרבה חיים", מספרת זיו לייבוביץ', בת 27 מתל אביב, שמאושפזת בדן פנורמה. "מצד שני, אני לא רואה שאנשים יישארו כאן, בעיקר בגלל האוכל, שהוא מזעזע. גם בליל הסדר האוכל היה דוחה. אני אוכלת מנה חמה כל יום, ולא נותנים לנו להכניס אוכל מבושל".

 

באשר לאווירה, מספרת לייבוביץ' ש"יש פה אנשים שעושים פאן ומשתזפים, אבל מאחר ואני סטודנטית אני מנסה ללמוד. יש אנשים שעושים ספורט או רוקדים סלסה. ויש שולחן סנוקר וטניס. כולם מחכים לעזוב, אבל אני למשל כן מצליחה ללמוד כאן בניגוד לבית, זה יכול להיות נחמד להישאר עוד שבוע. אני בעיקר מרגישה ברת מזל שאני חיה במדינה שדואגת לאזרחיה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בתיה נדלר ששוהה בדן פנורמה בתל אביב
מומלצים