שתף קטע נבחר

החברות שלא יוכלו לקבל הלוואות מהקרן לעסקים גדולים של האוצר

גורמים באוצר מסרו לכלכליסט כי כדי לסנן את הביקושים להלוואות, החליטו להוציא ענפים שמהאפיון שלהם מול הבנקים עולה כי לא נפגעו מהמשבר. החברות שלא נפגעו בינתיים מגיעות מתחום המזון, הפיננסים, הפארמה, הביטוח והמשלוחים

 

 

חברות מזון, פיננסים, פארמה, ביטוח ומשלוחים לא יוכלו לקבל הלוואה מהקרן לעסקים גדולים, כך נודע לכלכליסט. הקרן, שאמורה לחלק באמצעות הבנקים הלוואות בהיקף של שישה מיליארד שקל, מיועדת לעסקים עם מחזור של מעל 200 מיליון שקל, ומוגבלת להלוואות של עד 8% מהמחזור ועד 100 מיליון שקל. הגבלת הזכאות הכרחית במקרה של הקרן הזו, שכן לנוכח היקפי ההלוואות הפוטנציאלים יכולה הקרן להתרוקן מהר ולא להשיג את מטרתה.

 

מנהל רשות המיסים: "אם המצב יימשך - נספוג אובדן של עשרות מיליארדים"

הערכות: רוב הבקשות לאשראי מצד מסעדות ובתי הקפה צפויות להידחות

הפורשים כעת לפנסיה יאבדו 10% מקצבתם

 

לעומתה, בכל הנוגע לחלוקת ההלוואות מהקרן לעסקים קטנים (שם עומדת ההגבלה על 20 מיליון שקל), הסתפקו באוצר בהגדרה כללית, לפיה עסק עם מחזור של עד 400 מיליון שקל יוכל לפנות לבנק ולבקש הלוואה בערבות המדינה אם נפגע מקורונה, מבלי להגדיר את היקף הפגיעה. ההנחה היא כי גם אם עסקים מסוימים שלא באמת נפגעו מהקורונה יקבלו הלוואה, מדובר בהיקפים שלא מצדיקים הכבדה של הבירוקרטיה הכרוכה בבדיקת היקפי הפגיעה.

6 (צילום: עמית שעל)
החשב הכללי במשרד האוצר רוני חזקיהו(צילום: עמית שעל)

גורמים באוצר אמרו לכלכליסט כי כדי לסנן את הביקושים להלוואות, מבלי ליצור רגולציה כבדה מדי, החליטו להוציא ענפים שמאפיון שלהם מול הבנקים עולה כי הם לא נפגעו מהמשבר. עוד מציינים כי המעקב לגבי הענפים השונים נעשה ברמה השבועית ועוד יכול להשתנות.

 

בשבוע שעבר נחשף כי החשב הכללי באוצר, רוני חזקיהו, יאפשר לחברות, שמחזור הפעילות שלהן נע בין 200 מיליון שקל ל-400 מיליון שקל, לבחור האם לפנות לבנקים דרך הקרן לעסקים קטנים בבקשה לקבל הלוואה - ואז ליהנות מתנאים נוחים יותר (ריבית ממוצעת של פריים+1.5% ומימון הריבית לשנה הראשונה והלוואות עד ל-16% מהמחזור וערבות של 85% מההלוואה); או לפנות לבנקים באמצעות הקרן לעסקים גדולים ואז, אמנם, לא לקבל בהכרח את גובה הריבית המובטח - אך לקבל אפשרות ליהנות מהלוואות שיכולות להגיע ל-100 מיליון שקל עם ערבות של 75%.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עמית שעל
החשב הכללי באוצר, רוני חזקיהו
צילום: עמית שעל
מומלצים