שתף קטע נבחר

מבזק חדשות טובות

האם החיסון יהיה מוכן כבר באמצע אוגוסט? עיטם זנב לבן קפץ לביקור באנגליה אחרי 240 שנה, והכלבה דוגטור לוקי - כלבת צוות רפואי בטיפול נמרץ במרילנד, מסייעת במאבק בנגיף. צפו במבזק חדשות טובות מאולפן ynet

צפו במבזק חדשות טובות מאולפן ynet:

 

 

סיפרו לכם שהחדשות הטובות הן שחלק מההגבלות הוסרו, אבל מצאתם את עצמכם הבוקר מתפעלים זום לשלושה ילדים שמנסים ללמוד מרחוק עם מחשב וחצי והכל תוך כדי שאתם מנסים לעבוד מהבית, אז בדיוק בשביל זה אנחנו כאן עם החדשות הטובות באמת.

 

האור בקצה המנהרה הוא בעצם השמש של אוגוסט? חוקרים באונ' אוקספורד טוענים שהושלמו ההכנות במעבדה לחיסון הקורונה, וכי ניסויים בבני אדם יחלו כבר השבוע. לטענת החוקרים החיסון צפוי להיות מוכן כבר באמצע אוגוסט, הרבה לפני כל ההערכות, האם הוא יהיה יעיל מספיק מול הנגיף שעדיין נחשב מסתורי לעולם הרפואה יצטרכו החוקרים לחסן מספר גדול של אנשים ולגלות.

 

עיטם זנב לבן באנגליה ()
עיטם זנב לבן באנגליה

 

 באנגליה נצפה חבר שקפץ לביקור אחרי 240 שנה. בפעם הראשונה מאז 1780, נשר מסוג עיטם לבן זנב נצפה בשמי אנגליה מעל צפון יורק, שם רוב הנשרים נכחדו כבר לפני שנים רבות.

 

שאוכלוסיית העיטמים בכל העולם נפגעה מאוד עקב פעילות האדם ורובם בסכנת הכחדה, הם סובלים מהרס בתי הגידול, מהרעלות, מאיסוף ביצים על ידי אספנים ומציד. כעת שאנחנו מסוגרים בבתים, הטבע מתעורר ועבור החוקרים המקומיים באנגליה מדובר ברגע של פעם בחיים.

 

 

דוגטור לוקי - כלבה המסייעת למאבר בקורונה ()
דוגטור לוקי - כלבה המסייעת למאבק בקורונה

 

ונשארים עם בעלי החיים, הכירו את הכלבה שמתגייסת למען בני האדם: לוקי היא רווטווילרית בת שנתיים, שמסייעת גם היא במאבק נגד נגיף הקורונה, על תקן כלבת צוות רפואי בטיפול נמרץ במרילנד. דוגטור לוקי, יש לומר, מעבירה ערכות רפואיות לאחיות בטיפול נמרץ וכדי להרים את מצב הרוח, היא אפילו עושה ביקורי חולים מספר פעמים בשבוע.

 

לוקי הפכה לכוכבת גם מחוץ לכותלי בית החולים, הסיפור של הכלבה הרפואית הפך סופר וויראלי בארה"ב בימים האחרונים ולעמודי הפייסבוק והאינסטגרם שלה יש כבר אלפי עוקבים.

 

רוצים לעשות טוב? עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון, המציעה לאורך כל השנה התנדבות בהתאמה אישית, מציגה את כל המקומות אליהם ניתן לפנות כדי להתנדב בעת הזו. למגוון התנדבויות בצל הקורונה לחצו כאן .

יש לכם חדשות טובות משלכם? שלחו ל - shlomit-sh@ynet.co.il וציינו בנושא "למבזק חדשות טובות".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רוח טובה
יד שרה
כיתבו לנו
מומלצים