שתף קטע נבחר

צילום: AFP, MCT

תיעוד מהסגר: עבר במחסום כחילוני, התחפש לחרדי ועוכב

צלם ynet הגיע לכמה מחסומי משטרה בירושלים המבותרת. כחילוני הוא עבר בקלות בהצגת תעודת עיתונאי, אך כשהופיע בחזות חרדית נדרש להוכיח כי הוא בתפקיד ואף אוים בקבלת דו"ח. משטרת ישראל: השוטרים פעלו בסמכות ובמקצועיות כמצופה מהם וללא דופי

 

האם חרדים הופלו לרעה בסגר שהוטל על ישראל בחג הפסח? על רקע הטענות כי ערים ושכונות חרדיות בודדו על בסיס מגזרי ולא לפי קצב התפשטות הקורונה, תיעד אמש (יום ד') צלם ynet את ניסיונות המעבר שלו במחסומי המשטרה בבירה, וטען כי כאשר הגיע אליהם כחילוני - אושר לו מעבר בהצגת תעודת עיתונאי בלבד, אך כשהופיע בחזות חרדית, באותם המחסומים, עוכב שוב ושוב, נדרש להוכיח כי הוא נמצא בתפקיד - ואף אוים בקבלת דו"ח על הפרת הסגר.

 

<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות >>

 

בתיעוד נראה הצלם, משה מזרחי, פונה לשוטרים כשהוא בחולצת טי-שירט וראש גלוי, מסביר להם כי הוא נמצא בעבודה, מציג להם תעודה מתאימה – ועובר מיד את המחסום: "יאללה, סע". לעומת זאת, כשלבש חליפה שחורה על חולצה לבנה מכופתרת וחבש מגבעת שחורה, הם החלו להקשות עליו ולחקור אותו, ובין היתר ביקשו במחסומים מסוימים לראות תעודות נוספות, אישור עבודה חיוני ואת ציוד הצילום שברשותו, שאלו היכן בדיוק הוא מתכוון לצלם - ובאחת הפעמים אף נשאל מדוע הוא נושא מיקרופון.

 

  (צילום: משה מזרחי)
(צילום: משה מזרחי)

 

"הגעתי לאותו מחסום - פעם אחת כחילוני, ונתנו לי לעבור מיד, ופעם נוספת חרדי והתחילו לטרטר אותי ולקרוא את האותיות הקטנות בכל התעודות", סיפר מזרחי. "באחד הניסיונות קראו במיוחד לקצין כדי שיאשר לי את המעבר, והוא הוציא אותי מהרכב. במקרה הזה כבר לא התאפקתי ואמרתי לשוטרים בפרצוף שאני לא באמת חרדי. מאז בכל מחסום נזהרים ושואלים אותי: זה אתה העיתונאי שהתחפש?"

 

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "השוטרים פעלו במקצועיות, בדיוק כפי שמצופה מהם, בהתאם לסמכותם בחוק וללא כל דופי. מצער, עצוב ומקומם במיוחד, שבשעת חירום לאומית זו בה השוטרים פועלים בהקרבה ובמסירות אין קץ, ביום ובלילה, למען הבריאות של כולנו - אתר מרכזי בישראל בוחר לעוות את המציאות ולנסות ולהכפיש את השוטרים בכל דרך ואנו רואים זאת בחומרה".

 

קראו עוד בערוץ היהדות:

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: משה מזרחי
משה מזרחי מנסה לעבור מחסום כך או כך
צילום: משה מזרחי
מומלצים