שתף קטע נבחר

בעלי המוגבלויות שעוזרים למעוטי היכולת: "טוב להרגיש לא שקוף"

חברת "אקומיונטי-אקולוגיה לקהילה מוגנת" הפועלת במשגב, מעסיקה עובדים עם מוגבלויות נפשיות, פיזיות, חושיות וקוגניטיביות בהעסקה ישירה. עובדיה עוסקים כעת בשיקום, שיפוץ ושיווק של מחשבים מיד שנייה, שנמסרים למשפחות מעוטות יכולת

חברת "אקומיונטי-אקולוגיה לקהילה מוגנת" הפועלת במשגב, מעסיקה עובדים עם מוגבלויות נפשיות, פיזיות, חושיות וקוגניטיביות בהעסקה ישירה. החברה הוגדרה העסק חיוני וממשיכה לפעול גם כעת, ועובדיה עוסקים בשיקום, שיפוץ ושיווק של מחשבים מיד שנייה. בימים אלה מוסרת החברה 20 מחשבים למשפחות מעוטות יכולת מקריית מוצקין וקריית ביאליק.

 

המפעל מספק מחשבים מחודשים, במחירים מוזלים, לתלמידי מערכת החינוך שלומדים מביתם, לעובדים שנאלצים להישאר בבית בימים אלו, להנאה ופנאי וגם לתרומות לתלמידים ומשפחות שאין ביכולתם לממן את עלויות המחשב.

 

עומר דה גרסיה, מנכ
עומר דה גרסיה, מנכ"ל מפעל אקולוגיה לקהילה מוגנת

 

עמרי דה גרסיה, מנכ"ל המפעל, מספר שבשבועות האחרונים התקבלו עשרות הזמנות חדשות ונרשם שיא בביקוש למחשבים מחודשים. "בשגרה, אנחנו מעסיקים כ-80 אנשים עם מוגבלויות, אולם בימים אלה כוח האדם צומצם. ולמרות זאת, מחלקת המיון, מעבדת המחשבים, תמיכה טכנית, שירות לקוחות, משלוחים וחנות המפעל, ממשיכים לתת שירות רציף ללקוחות פרטיים ולמגוון גופים במשק. אנחנו שמחים מאוד להיחשב כמפעל חיוני, במיוחד לאור ההרכב האנושי שלנו", הוא אומר.

 

דני קוגן, אב לילד עם מוגבלויות ומייסד המפעל, מספר כי גם בימים אלו החברה ממשיכה באיסוף הפסולת האלקטרונית מבתי חולים, קופות חולים וממכון וייצמן, כמו גם מהרשויות המוניציפליות והעסקים השונים,כדי שלא ייערמו ויגרמו לנזק אקולוגי. "למעשה, אנחנו מייצרים פתרון חברתי-אקולוגי-כלכלי, וכמובן, כל העובדים במפעל שומרים על הנחיות משרד הבריאות ונמצאים במרחק 2 מטרים אחד מהשני, לובשים כפפות ומסכות וכל חומרי העבודה עוברים חיטוי".

 

דני קוגן, מנהל מפעל אקולוגיה לקהילה מוגנת (צילום: גיל נחושתן)
דני קוגן, מנהל מפעל אקולוגיה לקהילה מוגנת(צילום: גיל נחושתן)

 

בפעילות משותפת עם מנכ"ל אשכול כנרת עמקים, אלי מאירי, (שכולל את הרשויות גליל תחתון, טבריה, עמק הירדן, כפר תבור, אל בטוף, בועיינה נוג'ידאת, בית שאן, טורעאן, כפר כמא, מגדל, מראר, עילבון, ושיבלי-אום אל גאנם) נרכשו 90 מחשבים במחירים חברתיים מסובסדים עבור משפחות נזקקות.

 

מודה על הזכות לשרת את העם שלי

בועז אלוני (52), שעובד במפעל כבר 9 שנים כטכנאי P.C ומתגורר בהוסטל של חברת ק.ש.ר בכרמיאל, משתף כי אין אושר יותר גדול להחזיר לחברה. "טוב לי להרגיש נחוץ ולא שקוף, ולדעת שזקוקים לי וליכולת שלי להרכיב מחשבים, בכדי שתלמידים יוכלו להמשיך ללמוד מהבית. רוב חבריי ומשפחתי יושבים עכשיו בבית בגלל הסגר, וחלקם מקנאים בי קצת שאני עובד, אבל הרוב מפרגנים בדאגה לי וגם לבריאותי".

 

ישי בן טוב, מנהל שירות לקוחות ומשלוחים (צילום: אקולוגיה לקהילה מוגנת)
ישי בן טוב, מנהל שירות לקוחות ומשלוחים(צילום: אקולוגיה לקהילה מוגנת)

 

גם ישי בן-טוב (45) שעובד במפעל 8 שנים וכיום הוא מנהל מחלקת שירות לקוחות ומחלקת משלוחים, מעיד שהוא מרגיש גאווה גדולה לעבוד במקום: "כאשר אני מקבל לידיי ערכת מחשוב שהמפעל שלי תרם למשפחות מעוטי יכולת, אני ממש מתרגש וזה עושה לי טוב בנשמה, כי אני יודע שאותה משפחה שלא יכולה לקנות לעצמה ערכת מחשוב מקבלת אותה באהבה גדולה, ואותם ילדים יכולים להמשיך את הלימודים שלהם כמו אחרים. אני מודה על הזכות לשרת את העם שלי במאמץ נגד הקורונה ולהרגיש חיוני".

 

מוסרים מחשבים מחברת אקולוג'י לעיריית קריית מוצקין  (צילום: דוברות עיריית קריית מוצקין)
מחשבים שנמסרו לעיריית קריית מוצקין לתלמידים ללמידה מרחוק(צילום: דוברות עיריית קריית מוצקין)

 

מיכל טוביה, מנהלת פניות הציבור וקשרי קהילה בעיריית קריית מוצקין: "קיבלנו פניות רבות של תלמידים ממשפחות מעוטות יכולת, שאין להם בבית מחשב, דבר המונע מהם לבצע משימות מתוקשבות כמו חבריהם לכיתה. תלמידים אלו מצאו את עצמם מנותקים מהמערכת דבר שגרם להם תסכול וחוסר אונים.

 

פנינו לגופים ולתורמים איתם אנו משתפים פעולה באופן שוטף כמו 'אקומיונטי' שפתחו את ליבם ועשו מאמץ גדול, גם בימים אלה של עבודה במתכונת חירום. הצלחנו לקבל תרומה של מספר מחשבים אותם העברנו לבתי התלמידים אשר הביעו התרגשות ושמחה גדולה", היא מסכמת.

 

"בשמי ובשם ראש העיר, מר חיים צורי, אנו מבקשים להודות מקרב לב לחברת 'אקומיונטי-אקולוגיה לקהילה מוגנת', לעמרי ולצוות המסור על הנתינה הכה חשובה לקהילה במיוחד בתקופה כה מאתגרת".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אקולוגיה לקהילה מוגנת
בועז אלוני, טכנאי pc
צילום: אקולוגיה לקהילה מוגנת
רוח טובה
יד שרה
כיתבו לנו
מומלצים