שתף קטע נבחר

צילום: AFP, MCT

בית אבות חמישי עם קורונה בבני ברק: 13 דיירים נדבקו

בבדיקות בבית האבות שלמה המלך אובחנו גם שבעה עובדים כחיוביים לקורונה. קרוב של אחת הדיירים: "כולם שם בבידוד מאמצע מרץ, למה בדקו רק עכשיו?". המנהל: "לאנשים אין סימפטומים, להרגשתי התוצאות שגויות"

 

נמשכת ההידבקות בבתי האבות: 13 דיירים ושבעה עובדים מבית האבות שלמה המלך בבני ברק נמצאו חיוביים לבדיקות הנגיף קורונה בבדיקות שנערכו במקום ביום ראשון. כל הדיירים החולים פונו למרכז גריאטרי בנס ציונה.

 

מדובר בהתפרצות החמישית בבתי אבות בעיר שעליה הוטלו עד לפני כמה ימים מגבלות כניסה ויציאה בעקבות התפשטות הנגיף. קודם לכן התפרץ הנגיף בבתי האבות ויז'ניץ, גני מרגוע, הדסים ועטרת אבות.

בית אבות שלמה המלך בבני ברק (צילום: ניצן דרור)
צוות מד"א בבית האבות שלמה המלך בבני ברק, היום(צילום: ניצן דרור)

בית אבות שלמה המלך בבני ברק (צילום: ניצן דרור)
בידוד בבית האבות מאז פורים(צילום: ניצן דרור)

בית אבות שלמה המלך בבני ברק (צילום: ניצן דרור)
(צילום: ניצן דרור)

בית אבות שלמה המלך בבני ברק (צילום: ניצן דרור)
(צילום: ניצן דרור)

כל 160 דיירי בית האבות שלמה המלך נמצאים בבידוד מאז חג פורים. במקביל, קומה שלמה במוסד נמצאת בבידוד מאז נודעו תוצאות הבדיקות. בבית האבות סיפרו היום כי מאז פורים אין כניסה של מבקרים למקום.

 

בן משפחה של אחת הדיירים סיפר כי הקרובים עודכנו אתמול על ההתפרצות. "האחות האחראית עדכנה אותנו בטלפון. יש קצת הלם איך זה קרה כי מאז אמצע חודש מרץ לא נתנו לבני משפחה לבקר כדי לשמור על הדיירים.

 

"שוחחנו עם סבתא באמצעות הטלפון ועכשיו כששמענו שיש התפרצות בבית האבות, לא הבנו איך זה יכול להיות עם כל ההקפדה שם. למה רק עכשיו בדקו את הדיירים? אנחנו מנסים להבין איך בכלל נכנס קורונה לבית האבות אם כולם בבידוד מאז מרץ והכול סגור. האם ייתכן שאחד העובדים הכניס את זה פנימה?".

 

 

 

 

מנהל בית האבות, פנחס אבלס, אמר: "הפעלנו לחץ על הרופאה המחוזית של הגריאטריה לעשות בדיקות במקום אפילו שלאף אחד מהדיירים אין תסמינים. היא הצליחה תוך יום לארגן לנו 270 בדיקות לדיירים ולצוות. ביום ראשון מד"א הגיעו לבצע בדיקות, הופתענו וקיבלנו הלם. אנשים בלי סימפטומים בכלל.

 

"להרגשתי מדובר בתוצאות שגויות וביקשתי שיעשו בדיקה חוזרת. היו לנו תסריטים מה לעשות ברגע שתהיה התפרצות. לא נכנסנו ללחץ, כל אחד ידע מה תפקידו ומה לעשות. הכול היה כתוב, כולל איפה מכבסים את כל הבגדים".

 

עד כה התגלו כאמור תוצאות חיוביות לקורונה בארבעה בתי אבות נוספים בעיר: בבית האבות ויז'ניץ נדבקו 26 בני אדם ואחת מדייריו נפטרה. בבית האבות גני מרגוע נדבקו חמישה בני אדם ושניים נפטרו. בבית האבות הדסים נדבקו שלושה ושניים נפטרו ובבית האבות עטרת אבות חלו 24 דיירים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ניצן דרור
בית האבות שלמה המלך
צילום: ניצן דרור
מומלצים