שתף קטע נבחר

צילום: מוטי קמחי, ראובן כהן/דוברות עיריית חיפה

אישה בת 74 נפטרה מקורונה; תיעוד מצמרר: בתה נפרדת ממנה בביה"ח

בת שבע ויטה, שנדבקה במרכז הישראלי לאלצהיימר ברמת גן, נפטרה באיכילוב. בתחילת השבוע, כשהיא על ערש דווי, הורשתה בתה רינת לראות אותה, ביקשה ממנה "להילחם כמו לביאה", וליטפה אותה במיטתה. "צריך לאפשר להיפגש, כי הבדידות זה הדבר הכי קשה להם", אמרה היום הבת

 

 

נגיף הקורונה  התפרץ גם במרכז הישראלי לאלצהיימר ברמת גן: עובדת המוסד הרפואי נמצאה בתחילת החודש כחולה בקורונה, ובתוך שבועיים נמצאו במקום עוד 10 דיירים שנדבקו בנגיף. שניים מהם הלכו לעולמם מאז אתמול (יום ד') - בת שבע ויטה בת ה-74 מתל אביב וקורבן נוסף בן 94.

 

ויטה הותירה אחריה בעל בן 80, שלושה ילדים ושמונה נכדים. ביום ראשון האחרון הורשו בני משפחתה של ויטה להיכנס לחדרה בבית החולים איכילוב כדי להיפרד ממנה. בתיעוד המצמרר מאותו מפגש, הם שרים לה "אמא יקרה לי". הבת רינת ויטה דישלו ליטפה אותה במיטתה ואמרה לה: "אנחנו פה. גם אם אנחנו לא פה פיזית, אנחנו פה מעבר לדלת, מעבר לסלון. יש פה מלאכים שמטפלים בך, ששומרים עלייך. את בידיים הכי טובות. אמא, חיים שלי, תהיי חזקה. אנחנו פה בשבילך תמיד. אל תסבלי, אבל תילחמי כמו לביאה. אבא כל כך מחכה לך".

 

"ביום ראשון נתנו לי להיכנס לאימא ואמרו לי שזה או לפרידה או לחזק אותה", סיפרה ל-ynet הבת רינת. "בחרנו להיות אופטימיים ורצינו להאמין שניתן לאמא את הכוחות. היא נלחמה בכל הכוח. היו מדדים שהשתנו מקצה לקצה ולא איבדנו את התקווה, אבל אתמול היא נפטרה".

בת שבע ויטה ()
בת שבע ויטה

רינת ויטה דישלו נפרדת מאמה בת שבע חולת קורונה (צילום: דוברות איכילוב)
ליד מיטתה של האם(צילום: דוברות איכילוב)

רינת ויטה דישלו נפרדת מאמה בת שבע חולת קורונה (צילום: דוברות איכילוב)
ומאחורי קיר ממוגן(צילום: דוברות איכילוב)

 

 

האם ויטה, שהייתה גם חולת סוכרת, התגוררה בשנה וחצי האחרונות במרכז הישראלי לאלצהיימר. מאז פורים לא הורשו בני המשפחות של הדיירים לבקר את יקיריהם. "אחת המטפלות נדבקה בנגיף, הדביקה כנראה את השותפה של אמא לחדר, וזו הדביקה את אמא שלנו", הוסיפה הבת רינת. "אחרי שאמא אובחנה כחולה היא הועברה לנאות התיכון ביפו. לפני שבוע וחצי היא פונתה לאיכילוב במצב קשה כשהיא מיובשת ועם חום. הרופאים נלחמו על חייה ולא ויתרו".

 

רינת ביקשה להעביר מסר למשפחות לא לוותר על ביקור אחרון, כי אחד הצדדים הקשים של המחלה היא הבדידות: "אני רוצה לתת כוחות לאנשים אחרים לא לוותר, לא לאבד תקווה ולאפשר למי שרוצה להיכנס להיפרד או לחזק את היקירים שלהם. הבדידות זה הדבר הכי קשה, זה הדבר שהכי משתק ומפחיד את החולים".

 

מנכ"ל בית החולים לחולי אלצהיימר ברמת גן, ניתאי אליאש, שבו מאושפזים כ-160 מטופלים, אמר ל-ynet כי "ההתפרצות החלה בשבוע הראשון של אפריל ועד כה נתגלו במקום עשרה חולים מאומתים. התחלנו לסגור את המקום בצורה מדורגת כבר בהתחלה כדי לא לסכן את החולים. המחלקות סגורות, ולמרות שזה קשה למשפחות, עשינו את זה כי המטופלים נמצאים בסיכון גבוה.

 

חיילי פיקוד העורף במרכז האלצהיימר ()
חיילי פיקוד העורף במרכז האלצהיימר


חיילי פיקוד העורף במרכז האלצהיימר ()
מרכז האלצהיימר ברמת גן

"משרד הבריאות עבד בדיליי, ועד שהגיעו הנחיות אנחנו ביצענו דברים בשטח. העברנו את טיפול הפיזיותרפיה לקשישים לתוך בית החולים ולא מחוץ לו, ואסרנו על משפחות לבקר. זה קשה כיוון שחולה דמנטי לא מבין את הדברים האלה. אנחנו רוצים לעשות כמה שיותר בדיקות במקום, לפחות שתי בדיקות בשבוע, אבל יש עדיין קשיים מל משרד הבריאות ואנחנו מקווים שזה ייפתר בקרוב".

 

בינתיים נמשכת העלייה המתונה במספר הנדבקים, במקביל לירידה במספר החולים שמצבם קשה. הבוקר עדכן משרד הבריאות כי מניין המתים בישראל מנגיף הקורונה עלה ל-191.

 

עד כה נדבקו בנגיף 14,592 איש, עלייה קטנה של 94 אנשים ביחס לאתמול בערב. זאת לעומת עלייה גדולה יחסית אתמול בבוקר, שמיוחסת כנראה לתיקון נתונים קודמים. במספר החולים שמצבם קשה חלה ירידה ל-136, ביחס ל-148 אתמול בבוקר - ירידה משמעותית של 8%. מספר המונשמים עלה מאתמול בערב באחד ל-107, אך ביחס לאתמול בבוקר חלה ירידה של 3%.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דוברות איכילוב
בת שבע ויטה והפרידה ממנה
צילום: דוברות איכילוב
מומלצים