שתף קטע נבחר

צילום: מוטי קמחי, ראובן כהן/דוברות עיריית חיפה

ראש העיר הכעיס: "שגברים יעשו קניות, לנשים לוקח זמן"

יפן נמצאת במצב חירום בגלל מגפת הקורונה, וקוראת לאזרחים להגיע לחנויות רק במקרים דחופים. ראש העיר אוסקה המליץ לגברים לעשות את הקניות, וטען שנשים אינן החלטיות: "צריך למנוע מגע". הגולשים זעמו

ראש העיר אוסקה ביפן עורר סערה כשהמליץ לגברים לעשות את הקניות בזמן מגפת הקורונה, וטען שהנשים אינן החלטיות והקניות "לוקחות להן הרבה זמן".

 

יפן נמצאת בעיצומו של מצב חירום בגלל מגפת הקורונה, שיימשך לפחות עד 6 במאי. בחלק מהמדינה תושבים מתבקשים להגיע לחנויות רק במקרים דחופים. ההמלצה היא לשלוח בכל פעם בן משפחה אחד בלבד למרכול, כדי להפחית את סכנות ההידבקות ולעמוד בהנחיות שמירת המרחק. אחרי טוקיו, באזור אוסקה מספר החולים הוא הגבוה ביותר: קרוב ל-1,500 נדבקו בקורונה.

אילוס אילוסטרציה עגלה סופר מרכול קניות  (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)
 

ראש העיר אוסקה, איצ'ירו מטוסי, אמר אתמול לעיתונאים שעדיף לשלוח את הגברים במשפחה להביא מצרכים. הוא אמר שלנשים "לוקח הרבה זמן מכיוון שהן מביטות סביב ומהססות". ראש העיר בן ה-56 אמר: "גברים יכולים לחטוף את הדברים שנאמר להם לקנות וללכת. אני חושב שזה טוב שהם ילכו לקנות, וכך יימנעו ממגע".

 

ראש העיר הודה שדבריו עלולים לעורר ביקורת, אך אמר שבמשפחה שלו זו תמונת המצב. ברשתות החברתיות האשימו אותו ב"חוסר כבוד לנשים ולגברים". אחד הגולשים אמר שדבריו של ראש העיר "מלאים בדעות קדומות נגד נשים". גולש אחר כתב שנשים החלטיות יותר מגברים. הוא העיד על עצמו שבזמן הקניון הוא מתמהמה ולא מוצא את המצרכים המבוקשים.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
"גברים יכולים לחטוף את המוצרים וללכת"
צילום: shutterstock
מומלצים