שתף קטע נבחר

צילום: נדב אבס, יריב כץ

תיעוד: כך פעלה המשטרה נגד גולשים בים בת"א

מסוק, סירה של השיטור הימי ושוטרים שהמתינו בחוף. כך נראה המבצע המשטרתי נגד הגולשים שהפרו את צווי הקורונה בחוף הילטון בת"א. גילי בר אור, שתיעד את האירוע, אמר: "אנשים כבר איבדו את הסבלנות. צריך לשחרר את הים"

גולשים זועמים על המשטרה שפשטה על חופים באזור המרכז וקנסה את אלו מהם שיצאו מהבית אחרי תקופה ארוכה ו"תפסו גלים". בשיחה עם ynet הסבירו גולשים ותיקים כי מזג האוויר הטוב - בשילוב עם גלים גבוהים יחסית - הובילו לכך שרבים מהם בחרו להיכנס למים למרות האיסור. המבצע המשטרתי הנרחב נעשה כשברקע הממשלה ממשיכה לקבל הקלות נוספות ובהן פתיחת כל חנויות הרחוב, וכבר השבוע נראו מאות קונים צובאים על סניפים שונים שנפתחו. צפו כיצד המשטרה פשטה על החופים: 

 

  

גילי בר אור ממועדון לב הים, שהיה הבוקר בחוף הילטון, תיעד את המבצע המשטרתי נגד הגולשים, שלא היה מבייש סרטי פעולה. "הכל התחיל לפני חודש שסגרו לנו את הים ואנשים כבר איבדו את הסבלנות. צריך לשחרר את הים. קיבלתי כבר ביום ראשון אישור להפגין היום בבוקר בחוף הילטון יחד עם מועדונים ברחבי הארץ, כדי שיאשרו לנו לעשות ספורט יחידני, אבל בסוף המשטרה ביטלה לכולם את האישורים".

 

בר אור הוסיף: "הגעתי לחוף, כבר בבוקר ראיתי שיש הרבה גולשים במים, ראיתי הרבה ניידות במרינה והתחלתי לצלם. היה ים מאוד יפה, הסתובבתי בהילטון הצפוני, תוך כדי הגיעה משטרה ימית וסגרו על הגולשים מהים ודרשו מהם לצאת. היה גולש אחד שלא הסכים לצאת מהמים ואחרי 10 דקות של מרדף עם אופנוע ים הוא נעצר". בהמשך עוכב בר אור בחוף, לאחר ששוטרים דרשו ממנו להתרחק - בזמן שהוא תיעד את האירוע. "אמרתי להם שאני גר סמוך לחוף ואני עושה ספורט, אבל הם היו כבר עצבניים. האירוע יצא משליטה בגלל בנאדם אחד שנשאר במים".

מעצרים של גולשים בחוף הילטון בתל אביב בניגוד להנחיות משרד הבריאות (צילום: דוברות משטרת ישראל)
גולש ושוטרים, הבוקר(צילום: דוברות משטרת ישראל)

"לקחנו את ההימור שיגיעו שוטרים, אבל לא ציפינו לכזה מפגן כוח חסר כל פרופורציה", סיפר גל - שגלש הבוקר בחוף הילטון בתל אביב. "זה התחיל עם מסוק באוויר, אחר כך הגיעו שוטרים לחוף ואז ברגע אחד הגיעה סירה של השיטור הימי ואופנועי ים. מישהו רצה להגיד 'אנחנו פה' וזה הזוי. אתמול בכיכר רבין התקהלו אלפים, אז למה זה כל כך דרמטי שכמה גולשים יורדים למים, נמצאים רחוק אחד מהשני, ולא פוגעים באף אחד".

 

נדב דסברג, גולש ופעיל בעמותת צלול, אמר כי "האכיפה שאנחנו רואים בימים האחרונים, והגיעה לשיא היום בבוקר כנגד ספורט יחידני בים, היא מגמתית, לא הוגנת ולא פרופורציונלית. נפש בריאה בגוף בריא בסביבה בריאה זה צורך קיומי. אנו קוראים לכולם להצטרף למאבק של צלול עם ארגוני סביבה וספורט נוספים, בדרישה לאפשר מיידית את החזרת הגישה לים בהתאם להגבלות באופן מיידי וקוראים לציבור להצטרף".

 

מהמשטרה נמסר בתגובה: "אנו שבים ומדגישים לציבור כי השהיה בתקופה זו בחופי הים ובים, הינה בניגוד להנחיות משרד הבריאות וקוראים לציבור להישמע להנחיות משרד הבריאות, במסגרת המאבק הלאומי לבלימת התפשטות נגיף הקורונה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דוברות משטרת ישראל
שוטרים וגולשים הבוקר בחוף הילטון
צילום: דוברות משטרת ישראל
מומלצים