שתף קטע נבחר

צילום: מוטי קמחי, ראובן כהן/דוברות עיריית חיפה

הסגר בירושלים יתחדש, בבני ברק לא יחזרו ללימודים

כשבוע וחצי לאחר הסרת הסגר על שכונות בבירה, הוחלט על חידושו בשלוש שכונות, החל מהיום ב-23:00. בנוסף הוחלט על הטלת סגר על שכונות ביישוב חורה, ועל הארכתו על שכונה בבית שמש. בנתיבות הסתיים הסגר. עיריית בני ברק: לא נחדש את הלימודים ביום ראשון

סגר מחודש על שכונות בירושלים, ובבני ברק הלימודים לא יחזרו ביום ראשון: ועדת השרים לענייני "אזורים מוגבלים" אישרה להטיל סגר מחודש על שכונות בירושלים. כפי שהמליץ משרד הבריאות, הסגר יוטל על שלוש שכונות בבירה - רוממה, קריית צאנז וקריית בעלז - שבהן מתגוררים כ-20 אלף תושבים. הסגר על השכונות בירושלים ייכנס לתוקף הערב (חמישי) ב-23:00, ויסתיים בחצות הלילה שבין ראשון לשני.

 

 

 

בבני ברק, העיר שבה מספר החולים הגדול ביותר פרט לירושלים, החליטה העירייה לא לחדש את הלימודים ביום ראשון. מהעירייה נמסר כי "ראש העיר אברהם רובינשטיין החליט ביחד עם הנהלת אגף החינוך וצוות חמ"ל החירום העירוני כי מתוך אחריות לשלום תושבי העיר, ובדאגה מסכנת תחלואה מחודשת חלילה, לעת עתה לא יחודשו הלימודים במערכת החינוך העירונית". לפי ההודעה, בראשית השבוע הבא תקיים העירייה דיון מעמיק נוסף עם כלל הגורמים הרלוונטיים על מתווה עתידי אפשרי לחזרה ללימודים".

 

 הצעת ההחלטה המלאה שהוגשה לוועדה 

 מפת הערים: איפה התגלו הכי הרבה חולי קורונה מאז פסח?

 

בנוסף החליטו השרים להאריך את הסגר בשכונת רמה ב' בבית שמש עד לחצות הלילה שבין ראשון לשני, ולסיים את הסגר בשכונות מנוחה ונחלה. לגבי נתיבות, הסגר קוצר והסתיים היום. בעיריית נתיבות אמרו עוד לפני ההודעה הרשמית: "הסגר בוטל. חוזרים לשגרת קורונה. אנו שמחים להודיע לתושבים כי ועדת השרים לטיפול בנגיף הקורונה, בראשות ראש הממשלה והשרים דרעי וארדן החליטה כי החל מרגע זה יבוטל הסגר בכל השכונות והרחובות בעיר".

שכונת רמות (צילום: אלי מנדלבאום )
שכונת רוממה, היום(צילום: אלי מנדלבאום )

שכונת רוממה (צילום: אלי מנדלבאום )
מהלילה: סגר על רוממה ועל עוד שתי שכונות(צילום: אלי מנדלבאום )

סגר בבית שמש (צילום: אלי מנדלבאום )
מחסומים בבית שמש(צילום: אלי מנדלבאום )

ביישוב חורה שבנגב, שם יש התפרצות של נגיף הקורונה בשבועיים האחרונים, הומלץ להטיל סגר בשכונות 9 ו-10 מהיום ב-18:00 לחמישה ימים. כאמור, גם המלצה זו אושרה. לגבי טייבה, עוד יישוב שבו יש עלייה מדאיגה במספר החולים, הוחלט לא להטיל סגר, אך להגביל את התנועה ביישוב.

 

יש לציין כי לפי הצעת ההחלטה שהוגשה, ראש עיריית ירושלים משה ליאון וראש עיריית בית שמש עליזה בלוך מתנגדים למהלך הטלת הסגר על השכונות, ואילו ראש מועצת חורה חאבס אלעטאונה תומך. עם זאת, גורמים בעירייה עודכנו על הפרטים ואמרול-ynet שהם לא מתנגדים לסגר נקודתי.

קופ״ח לאומית מתגברת את הבדיקות באזור חורה עקב ההתפרצות של נגיף הקורונה באזור (צילום: דוברות קופת חולים לאומית)
בדיקות קורונה בחורה(צילום: דוברות קופת חולים לאומית)

על שכונות בירושלים כבר הוטל סגר ב-12 באפריל, והוא הסתיים שבוע לאחר מכן. אז הסבירו במשרד הבריאות כי ההחלטה להפסיק את הסגר על שכונות בעיר ועל בני ברק נובעת לא רק מנתונים הדבקה מעודדים, אלא גם מהתחייבותם של ראשי הערים בני ברק וירושלים להוציא את החולים מהערים לבתי מלון. ראשי הערים התחייבו אז להוציא לפחות מחצית מהחולים הנותרים בעיר תוך ימים ספורים. כעת מוטל סגר על שכונות בנתיבות ובבית שמש, וסגר זה אמור להסתיים מחר.

 

 

בירושלים נדבקו עד כה 3,458 איש בנגיף הקורונה, ומתוכם החלימו 1,470 איש. בשלושת הימים האחרונים נדבקו 101 בני אדם, ושיעור העלייה היה 3%. בעיר הגדולה בארץ יש הכי הרבה חולי קורונה, וגם בשלושת הימים האחרונים מספר הנדבקים בירושלים היה הגדול ביותר.

 

למעשה, מאז 12 באפריל חצי מהמאובחנים הגיעו מירושלים ומבני ברק. כ-1,500 איש אובחנו בירושלים ב-18 הימים האחרונים (פרק הזמן שבו על פי משרד הבריאות רוב החולים מקבלים תשובה שלילית שנייה והם לא נחשבים חולים יותר). מדובר בעלייה של 74.6% במספר החולים בבירה. בבני ברק נוספו מעט יותר מאלף אובחנים חדשים בתקופה זו, ושם חלה עלייה של 55.7% ב-18 הימים האחרונים - מעט מעל הממוצע הארצי.

 

ביישוב חורה לא היו עד לפני שבועיים כלל חולי קורונה. אבל מאז נדבקו שם כבר 69 איש, לא פחות מ-30 מהם בשלושת הימים האחרונים. כעת חורה היא כבר השלישית בארץ בשיעור חולי הקורונה באוכלוסייה, אחרי דיר אל-אסד ובני ברק. בנתיבות לעומת זאת לא נוסף אף חולה קורונה בשלושת הימים האחרונים. בבית שמש נוספו עוד 20 איש ובטייבה עוד חמישה.

 

בבית שמש יש 463 חולים. קצב העלייה בתחלואה בשלושת הימים האחרונים הוא 4.3% ושיעור התחלואה הוא 383.2 חולים ל-100 אלף איש. בהצעת ההחלטה נכתב כי ניתוח של נתוני התחלואה לפי אזורים בתוך העיר ועל פי פיזור החולים היחסי בעיר מוביל למסקנה כי יש הצדקה להכריז רק על שכונת רמת בית שמש ב' כאזור מוגבל.


פורסם לראשונה 30/04/2020 16:01

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלי מנדלבאום
שכונת רוממה, היום
צילום: אלי מנדלבאום
מומלצים