שתף קטע נבחר

כ-1,000 הפגינו בת"א נגד "ממשלת השחיתות"

המפגינים עמדו במרחק של 2 מטרים זה מזה. "באתי להרים דגל שחור נגד ממשלת שחיתות עם ראש ממשלה שיש נגדו כתב אישום על שוחד". מחר: שידור חי מהדיון בבג"ץ ב-ynet

 

 

כאלף בני אדם הגיעו הערב (שבת) לכיכר רבין בתל אביב במסגרת הפגנה של התנועה לאיכות השלטון תחת הכותרת "אומרים לא לממשלת המושחתים". המפגינים נשאו שלטים, כגון "נאשם בפלילים לא יהיה ראש ממשלה!", "איפה הבושה?", "מנותקים נמאסתם" ו-"ממשלה עם 36 שרים??". הם הניפו דגלי ישראל ועמדו ברווחים של שני מטרים שסומנו מראש. מחר: שידור חי מהדיון בבג"ץ ב-ynet.

 

במקביל, כ-200 פעילי ימין הגיעו הערב להפגין בכיכר גורן בפתח תקווה סמוך לביתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. המפגינים מוחים על הדיון מחר בבג"ץ שלטענתם נועד למנוע מנתניהו להקים ממשלה.

 

מחר: בג"ץ ידון בכהונת ראש ממשלה עם כתב אישום

 

יו"ר התנועה לאיכות השלטון עו"ד אליעד שרגא, הודה למפגינים בכיכר רבין: "תודה שהבאתם את האור והתקווה. השחיתות פנים רבות לה, היא מורכבת ומתעתעת, לעיתים לא נראית, אבל התוצאות שלה הרסניות וקשות. היא פוגעת אנושות בביטחון הלאומי, ראו פרשת הצוללות, פוגעת אנושות בביטחון הכלכלי והחברתי, ראו מחדל הקורונה, ושחיתות גם פוגעת אנושות בביטחון המשטרי, ראו ההסכם הקואליציוני המושחת שנחם זה עתה. הגענו לצומת מסוכן בחייה של האומה".

 

שרגא הוסיף ותקף את ראשי כחול לבן: "גבי אשכנזי ובני גנץ.- נזכור אותם אדריכלי הכישלון. אלו שהבטיחו שלעולם לא ישבו יחד עם נאשם שיש לו שלושה כתבי אישום. גנץ ואשכנזי שוכבים על השיש בבג"ץ למען נאשם עם שלושה כתבי אישום. בושה".

מפגינים הערב בכיכר רבין בתל אביב (צילום: מוטי קמחי)
ההפגנה הערב בכיכר רבין(צילום: מוטי קמחי)

מפגינים הערב בכיכר רבין בתל אביב (צילום: מוטי קמחי)
(צילום: מוטי קמחי)

מפגינים הערב בכיכר רבין בתל אביב (צילום: מוטי קמחי)
מפגינה עם שלט: "שופטי בג"ץ - הצילו!"(צילום: מוטי קמחי)

עו"ד תומר נאור, היועץ המשפט של התנועה לאיכות השלטון, נאם על הבמה, ואמר: "האם אדם שנאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים יכול לכהן כראש ממשלה במדינת ישראל? לפני כמה שנים זאת הייתה שאלה הזויה. אומרים, החוק לא אוסר - נכון, אבל החוק לא מתיר גם. אף אחד לא חשב שאדם כזה יבקש להרכיב ממשלה במדינת ישראל והנה זה קורה. זו תקופת שפל מנהיגותי שלא ידענו כמוה. בחסות משבר בריאותי חסר תקדים מייצרים ממשלה בת 36 שרים ועוד 16 סגני שרים.

 

"יוצרים פה משרדי ממשלה מיותרים ומנופחים וסידורי עבודה למקורבים. איך אתם לא מתביישים? מחר בבוקר בג"ץ ידון בעתירה שהגשנו. הוא נדרש לדון בהרכב של 11 שופטים, מה שאף אחד לא האמין שיגיע לפתחו, והוא עושה את זה כשאקדח מכוון לו לראש, כי בחסות אותו הסכם האנשים מכריחים את הכנסת להתפזר אם בית המשפט רק יעז לפעול על פי חוק. יוצרים פה שלטון שאיש לא מפקח עליו ולכן אנחנו כאן היום כדי לשאול מה קרה לנו במדינה? מה קרה להנהגה שאיבדה את שיקול הדעת? זה לא שאלת ימין או שמאל, או דת, גזע, ומין - אלא שאלה שכל אזרח צריך לשאול את עצמו, אם יכול לעמוד בראשות הממשלה אדם שרומס את כל מוסדות אכיפת החוק".

מפגינים הערב בכיכר רבין בתל אביב (צילום: מוטי קמחי)
"השחיתות לשלטון"(צילום: מוטי קמחי)

מפגינים הערב בכיכר רבין בתל אביב (צילום: מוטי קמחי)
המפגינים שומרים מרחק זה מזה(צילום: מוטי קמחי)

מפגינים הערב בכיכר רבין בתל אביב (צילום: מוטי קמחי)
"איפה הבושה?!"(צילום: מוטי קמחי)
 

מפגינים מול ביתו של היועמ
תומכי נתניהו בפתח תקווה, הערב(צילום: עידו ארז)
 

ניר ממושב שדה חמד, שהגיע להפגין, אמר: "באתי להרים דגל שחור נגד ממשלת השחיתות הזו. ראש ממשלה עם כתבי אישום על שוחד, מרמה והפרת אמונים - והכל עובר חלק. נקווה שבג"ץ יגיד אותו דבר. אני עצמאי גם, ויש מעל ל-30 תיקים בממשלה".

 

נטע שהגיעה עם רוברט מנס ציונה סיפרה: "באנו כי אנחנו מאוד מאוד עצובים ומתוסכלים ודואגים. אני חושבת שיש סכנה ממשית לדמוקרטיה. זה אולי הרגע האחרון להציל אותה, ואולי הרגע הזה כבר עבר. אנחנו אוהבים את המדינה, ובאנו להעביר מסר לבג"ץ שחייבים להציל את ישראל הדמוקרטית".

 

כוחות משטרה גדולים נכחו במקום. הכיכר סומנה מבעוד מועד בפסים לבנים ונקודות לעמידה על מנת שהמפגינים ישמרו על המרחק ביניהם על פי הוראות משרד הבריאות.

 

המפגינים בפתח תקווה: "העם הוא הריבון"

פעיל הליכוד ציון טלבי אמר למפגינים בפתח תקווה כי יש "חונטה משפטית. לא ניתן לקחת לנו את הדמוקרטיה. אנחנו נפגין מול בית המשפט העליון ונגיד להם: 'העם הוא הריבון'. אנחנו מתאחדים ויוצאים לרחובות. איילת עמרם, פעילת ליכוד המתגוררת בחו"ל, סיפרה: "הגעתי מארצות הברית על חשבוני שלוש פעמים כדי להצביע נתניהו. אם אדרש אגיע גם בפעם הרביעית".

 

עורכת הדין טלי גוטליב הוסיפה: "תראו מה עשו לדן אלדד, פרקליט בכיר שהסכים לקבל על עצמו את תפקיד ממלא מקום פרקליט המדינה, אבל הרי זה הבית של מנדלבליט. שר המשפטים אוחנה הוא אמיץ מאין כמוהו. הוא איפשר הצצה לחונטה. הוא החליט למנות את מי שהוא רצה אז מה עושים? פונים לבג"ץ והשופט מזוז מוציא צו מניעה. כך סיכלו את המינוי הקודם וכך מנסים לסכל את המינוי העכשווי. אני אומרת לדן אלדד ולשר אוחנה אל תיראו". על העתירות נגד נתניהו, אמרה: "בית המשפט לא אמור להתערב בסוגיות פוליטיות. הוא היה צריך לדחות את העתירות על הסף".


פורסם לראשונה 02/05/2020 20:42

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
כיכר רבין, הערב
צילום: מוטי קמחי
מומלצים