גם אם אתם בשלנים נהדרים שנהנים לפזז בין המזווה למקרר, ודאי כבר גיליתם שלבשל בבית שלוש ארוחות ביום ללא הפוגה זה לא כזה פשוט. בעולם נורמלי, הייתם מגוונים מפעם לפעם במשלוח אוכל שיגיע מהר, ישביע מהר ויפתור אתכם מההכרח להפעיל את התנור או את הגז. אבל זה כאמור, בעולם נורמלי. בעולם שהשתגע מווירוס מסתורי, מתברר שגם דברים נוספים ישתגעו יחד איתו. משלוחי אוכל, למשל.
פעם מי שהזמין אוכל היה אדם רעב שלא התחשק לו להכין לעצמו ארוחה והעדיף לשלם לאנשים אחרים שיכינו אותה עבורו ויביאו אותה לדלת ביתו. ובכן, בעידן הנוכחי שבו ישיבה במסעדה היא מחוץ לתחום, נולד טרנד חדש - משלוחי אוכל שמגיעים הביתה "חצי מוכנים", כלומר, מנות שצריך להשלים את הבישול שלהן בבית, וחומרי גלם שיעזרו לכם להרים ארוחה כמו במסעדה - אבל בסלון שלכם.
קחו לדוגמה את מסעדת "האחים" בתל אביב. למעשה מדובר בשיפודייה משודרגת. אומנם לא כזאת שתמצאו בתחנות דלק, אלא כזאת שמתאימה לרחוב אבן גבירול בתל אביב, אבל בכל זאת, שיפודייה. כשתכננו להזמין משלוח מ"האחים", פנטזנו על שיפוד אדום, סטייק בפיתה וצלעות כבש בחמגשית. מהר מאוד הבנו שצלעות לא יהיו כאן.
4 צפייה בגלריה
המשלוח הגיע
המשלוח הגיע
המשלוח הגיע
(צילום: תיקי גולן)
שירות המשלוחים של "האחים" שייך, כאמור, לזן החדש של משלוחי האוכל, זה שנולד לתוך הקורונה: מוצרי מעדנייה, מוצרי מכולת וחומרי גלם, לצד מנות כמעט מוכנות שצריך להתעסק איתן בבית לפני הארוחה. אז מה זה בעצם אומר? שמי שרעב או נמצא במאנצ'ס לא מזמין משלוח מ"האחים", אלא מזמין פיצה. מבולבלים? תתחילו להתרגל: כאן אין מקום לספונטניות כי את ההזמנה מבצעים בכלל יום קודם (עד השעה 18:00), והיא תגיע אליכם למחרת עד הערב - בשיטת הזמן היום וקבל מחר. למי זה טוב? ובכן, למי שיודע שלמחרת בשעה 19:00 הוא יהיה רעב או שהוא מתכנן ארוחה עתידית ורוצה לתמוך את המנות במוצרים נלווים.
קטגוריה שלמה בתפריט מוקדשת למוצרי בסיס, כאלה שתמצאו בכל מכולת שכונתית בארץ - חלב, חמאה, קוטג' וביצים. לא בדיוק הסיבה שלשמה התכוונו להזמין משלוח מ"האחים", אבל נחמד לדעת שזה קיים.
קטגוריה נוספת מוקדשת לסלטים - הזמנו משם סלט תפוחי אדמה (13.90 שקלים, 250 גרם), חומוס (11.90 שקלים, 250 גרם), כבד קצוץ (24 שקלים, 250 גרם) וגם לאבנה (11.90 שקלים, 250 גרם). כל הסלטים היו נהדרים, הכבד הקצוץ היה בין המשובחים והלאבנה החמצמצה הבריקה במיוחד. באווירת ה"עשה זאת בעצמך" פרסנו פרוסה מהחלה שגם אותה צירפנו להזמנה, מרחנו עליה כבד קצוץ וחיזקנו בבצל לבן קצוץ. זה היה מעדן, כזה שרק מי שמוקיר כבד קצוץ יוכל להבין.
4 צפייה בגלריה
(צילום: תיקי גולן)
ואגב החלה, קטגוריה שלמה בתפריט מוקדשת לפחמימות - מלבד החלה (21.90 שקלים), הזמנו לחמניות המבורגר (2.90 שקלים ללחמנייה) ומארז של 5 יחידות פיתות (9.90 למארז) של אנג'ל. זה המקום להגיד שאפו לאחים על היציאה הזאת של הפיתות, אבל בעיקר שאפו למאפיית אנג'ל, שמספקת את הפיתה שלהם ללא מעט דוכני אוכל רחוב פופולריים בארץ. נכון שהמחיר שערורייתי, אבל זו פיתה עבה, בשרנית וחזקה, כזאת שגם אם תפוצצו אותה מבפנים בכל הסלטים שצוינו לעיל, כולל סלט כרוב ורוטב עגבניות, לא תצליחו לקרוע אותה. באחריות. מי שעדיין לא הבין את הקונספט של פתיחת הספקים של המסעדה ללקוחות, זה ההסבר הכי טוב שיוכל לקבל - חומרי גלם ומוצרים שלא תמצאו מחוץ למסעדות.
בשביל לנחם מעט את התשוקה שלנו לסטייק, הזמנו מקטגוריית ה"חמם והגש" ספאייח טלה (22 שקלים) שהיה מעין פיתה ממולאת בבשר קצוץ ומתובל היטב. הוראות החימום שצורפו אליה היו ברורות ומדויקות - מרחנו את המאפה בשמן זית ודחפנו אותו לטוסטר לחיץ. המנה זכתה למחמאות, וחוסלה תוך שניות. את כל זה הכנו למחרת בבוקר, מה שאומר שאורך החיים של המאפה היה ארוך מהמקובל במאפים.
4 צפייה בגלריה
(צילום: תיקי גולן)
4 צפייה בגלריה
(צילום: תיקי גולן)
הזמנו גם ספאייח אחד עם תרד (19 שקלים), וגם הוא, כמו חברו עם הטלה, חוסל בהנאה. חשוב לציין שבקטגוריה הזאת יש גם מנות כמו סופריטו עוף וקוסקוס עם מרק ירקות, שגם אותן צריך לחמם לפני ההגשה, אבל החלטנו לוותר. אוכל שצריך לחמם בקופסאות פלסטיק יש לנו כבר מספיק.
לסיכום אפשר להגיד שאם היינו מזמינים פיצה - היא אולי באמת הייתה מגיעה מוכנה וחמה ולא היינו צריכים לחכות לה 20 שעות כמו למשלוח מ"האחים", אבל הפיצה הייתה מתחסלת תוך עשר דקות גג, בעוד שאנחנו חגגנו על השקית הזאת לא פחות מארבעה ימים.