שתף קטע נבחר

למדה בזום על ספר שכתב מטפס הרים שקטע את ידו, כתבה שיר - והוא ענה: "לכבוד הוא לי"

עפרי ברקוביץ, בת 16 מגבעת ברנר, הכינה עבודה לבית הספר על הספר "127 שעות". המורה הצליחה ליצור קשר עם מטפס ההרים, ארון רלסטון, שכתב: "יש לזמרת קול יפהפה". הנערה הופתעה: "הכל אפשרי, זה מרגש"

 

 

עפרי ברקוביץ, בת 16 מקיבוץ גבעת ברנר שלומדת בכיתה י"ב בתיכון ברנר החלה את שיעור הקריאה המודרכת שלה באנגלית לפני שבועיים. אחד מהשיעורים, בזום כיאה לימי קורונה, הגיע רחוק מאוד.

 

תלמידי כיתתה של עפרי קראו יחד את הספר "127 שעות" שכתב מטפס ההרים, ארון רלסטון, ויצא לאור ב-2004. בספר מתעד רלסטון טיפוס הרים אחד, שבו הוא נלכד מתחת לסלע בקניון ביוטה שבארה"ב במשך חמישה ימים. לבסוף בכדי להציל את עצמו נאלץ רלסטון לקטוע לעצמו את הזרוע באמצעות אולר. הספר שכתב כמה שנים לאחר המקרה הפך מצליח מאוד ובעקבותיו אף הופק סרט הוליוודי.

 

בסוף השיעור התלמידים התבקשו להגיש עבודה המסכמת את הלמידה לפי הבנתם באיזו פלטפורמה שירצו. ברקוביץ, שאוהבת מאוד לשיר ואף שרה בטקסי בית הספר בעבר כתבה והקליטה שיר על סיפורו של רלסטון. המורה עינת איפרגן התרגשה ממנו ומבלי לגלות לברקוביץ מצאה דרך לשלוח את השיר לרלסטון עצמו.

עפרי ברקוביץ (צילום: מועצה אזורית ברנר)
עפרי ברקוביץ(צילום: מועצה אזורית ברנר)
 

"אם הייתי צריכה לעשות את זה במהלך השנה זה היה יותר מביך", הודתה ברקוביץ בשיחה עם ynet. "הפעם, בגלל שידעתי שאף אחד לא יראה אותי שרה חשבתי שזה יבוא לי בקלות. המורה אמרה לי שהיא תשלח את השיר למורים, למנהל ואפילו אליו. בהתחלה זה היה נראה לי מוגזם, אבל כל מה שהדאיג אותי היה לא להיות מובכת ושהיא לא תשתף אותו עם התלמידים".

 

התלמידה הוסיפה כי "בשיר היה לי חשוב להראות את האומץ שלו ואת היחס שלו לכל הסיטואציה. אני חושבת שהוא מודל לחיקוי עבורי בכל הקשור להתנהגות שלו וזה מה שרציתי להעביר בשיר".

 

רלסטון התרגש מאוד ואף שלח מייל למורה שמיועד לעפרי. "יש לזמרת קול יפהפה. לכבוד הוא לי שהיא כתבה וביצעה את השיר המבוסס על המקרה שלי", כתב וביקש למסור מסר לתלמידים לתקופה המורכבת אותה הם חווים. הוא כתב: "סלעים כבדים קיימים בצורות שונות, אבל הם מאפשרים לנו למצוא בתוכנו כוחות ויכולות חדשים, גם כאשר קטעתי את זרועי חייכתי. כי גם במצבים קשים רגשית ופיזית עלינו למצוא את החיוכים שבתוכנו".

פוסט אור רלסטון ()
תגובתו של מטפס ההרים רלסטון: "לכבוד הוא לי"
 

לדבריה של ברקוביץ תגובתו של רלסטון ריגשה אותה. "היא גרמה לי להרגיש שהכל אפשרי ושהכל יכול לקרות וזה מאוד ריגש אותי. תמיד צריך לנסות להגיע לאנשים שאתם מעריכים ומעריצים". ברקוביץ מתכוונת ליצור עמו קשר נוסף בקרוב, בינתיים היא מנצלת את זריקת המוטיבציה בכדי להגשים עוד חלומות: "בעקבות המקרה שלחתי הודעות לכמה אנשים שמשפיעים עליי כמו מישהי ביוטיוב שהצחיקה אותי וכתבתי לה והיא ענתה לי ואמרה לי תודה. זה לימד אותי לחלום ולנסות להגשים את החלומות שלי".

 

ראש המועצה האזורית ברנר דורון שידלוב, התייחס גם הוא למקרה הייחודי ואמר כי "בזמנים כאלה החינוך ללמידה יצירתית ופתיחות לסוגי לימוד והגשת עבודות שונות שאנו מובילים - מקבל משנה תוקף. אנו גאים בעפרי על עבודתה ובמורה על עינת איפרגן על היוזמה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מועצה אזורית ברנר
הנערה שריגשה את מטפס ההרים
צילום: מועצה אזורית ברנר
מומלצים