שתף קטע נבחר

התקשר למשטרה: רצחתי את בת זוגי

רצח שני בשבוע של אישה על ידי בן זוגה: תושב בת ים בן 55 הודיע למשטרה שדקר למוות את בת זוגו. לדברי המשטרה נשמע בגילופין ומסר כתובות שונות - אחת מהן המדויקת בבת ים. האישה, בת 50, נמצאה ללא רוח חיים. הגבר, שנכלא בעבר בגין אלימות כלפיה, נעצר

 

 

 

חשד לרצח בבת ים: אישה בת 50 נמצאה הערב (יום א') ללא רוח חיים בבית ברחוב יוספטל בעיר. בן זוגה, בן 55, התקשר למשטרה וטען כי רצח אותה. לדברי המשטרה הוא נשמע בגילופין ומסר כתובות שונות - אחת מהן הכתובת המדויקת בבת ים. חובשים ופרמדיקים של מד"א מצאו את האישה ללא רוח חיים וקבעו את מותה. הגבר, שנכלא בעבר בגין אלימות כלפיה, נעצר תוך זמן קצר על ידי הכוחות שהגיעו למקום.

 

רחוב יוספטל בבת ים ()
הזירה בבת ים
.

מז
שוטרי המז"פ בזירת הרצח(צילום: מוטי קמחי)

מז
רצח שני בשבוע של אישה בידי בן זוגה(צילום: דנה קופל )

באוגוסט 2014 תקף החשוד את בת הזוג, ובנובמבר 2014 נגזרו עליו שישה חודשי מאסר בפועל ומאסר על תנאי למשך ארבעה חודשים. לפי כתב האישום שהוגש נגדו אז, הוא משך אותה בחוזקה וחבט בראשה. בעקבות האירוע פונתה אז בת הזוג לבית החולים וולפסון בחולון ולאחר סריקות של המשטרה אותר החשוד כשהוא ישן בדירתו.

 

לחשוד ברצח עבירה נוספת על תקיפת בת זוג משנת 2003, בגינה ריצה שישה חודשי עבודות שירות. בבקשת המעצר עד תום ההלכים שהגישה נגדו המשטרה ב-2014: "עברו של המשיב מלמד על נטיותיו לנהוג באלימות כלפי בנות זוגו. מדובר במשיב אשר מסוכנותו רבה כלפי המתלוננת ולא ניתן לאיינה אלא במעצרו מאחורי סורג ובריח".

 

מדובר ברצח שני של אישה על ידי בן זוגה תוך פחות משבוע. ביום רביעי האחרון מאנדפרו אלאזה, בן 37, דקר למוות את אשתו מאסטוואל בביתם בחולון לעיני בנם בן ה-14. ביום חמישי שחזר את הרצח ומעצרו הוארך עד יום ראשון. כחודש וחצי טרם הרצח שוחרר הרוצח ממאסר בגין עבירות אלימות כנגד אשתו לאחר שעונשו קוצר.

 

 

מאז תחילת הסגר הקורונה נרצחו שלוש נשים נוספות. מירוות דסוקי, בת 48, שנרצחה בביתה שבלוד לאחר שרעול פנים נכנס לביתה וירה בה מטווח קצר בעוד בן זוגה יושב לידה. א.ב., בת 40, שהוכתה באכזריות ועל פי החשד נאנסה על ידי אלמוני, וזמזם מחאמיד, בת 19, שנורתה למוות ברחוב באום אל-פחם בידי אלמוני שנמלט ברכב. מחאמיד עזבה את ביתה לפני כשנתיים לאחר שסבלה מאלימות ועברה להתגורר בחיפה, אך חזרה למשפחתה בעקבות משבר הקורונה.

 

יו"ר נעמת, חגית פאר, אמרה בתגובה: "רצח נשים הופך לשגרה בזמן שהתכנית למלחמה באלימות במשפחה משנת 2017 נכנסה להקפאה עמוקה. אני חוששת מאד שמשבר הקורונה שמוביל לסיר לחץ בריאותי וכלכלי יגביר את גילויי האלימות בתקופה הקרובה. ייתכן שאנו כבר עדים לכך. דם נשים לא יכול להיות הפקר בישראל, גם לא בחסות משבר הקורונה".

 

אורה כורזים, יו"ר ויצו ישראל אמרה: "זה רק קצה הקרחון של גל אלימות במשפחה השוטף את המדינה מתחילת משבר הקורונה. הרציחות האלה חיבות להוות קריאת השכמה לציבור כולו ולממשלה, שצריכים להירתם למניעת האלימות במשפחה. בשעה זו חיות מאות אלפי נשים וילדיהן תחת אלימות מתמשכת, תוקפנות ופחד, מצויות במצב "שבי" עם בן זוג אלים, ללא גישה בטוחה לגורמי סיוע".

 

מנכ"לית שדולת הנשים, מיכל גרא מרגליות הוסיפה: "הסגר בבתים משאיר נשים נפגעות אלימות עם מי שפוגע ומאיים עליהן, ויחד עם אי הוודאות החריף והמשבר הכלכלי הגדל נוצר סיר לחץ קטסטרופלי עבור נפגעות אלימות. למרות העלייה החדה ברציחות ובדיווחים למוקדי הסיוע, הממשלה התנערה מכל התחייבויותיה לתקצוב מקיף של התוכנית הלאומית למיגור אלימות במשפחה. זאת רשלנות פושעת, והכתובת ממזמן נמצאת על הקיר ולא מקבלת מענה הולם".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים